  • 101. Data: 2014-12-16 14:00:27
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:m6nhe3$pac$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"
    > Po to są właśnie światła i syreny abyś to Ty na taki samochód
    > uważał i usuwał mu się z drogi a nie odwrotnie...
    > ---
    > Światła i syreny są po to by inni wiedzieli, że mają się usunąć.

    Otóż to.

  • 102. Data: 2014-12-16 14:18:45
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > I roztargnienie lub pijaństwo kosztuje Cię wtedy śmierć.

    Przy takiej jezdzie w poblizu przejscia niestety tak.

  • 103. Data: 2014-12-16 14:31:42
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Otóż to.

    Jezeli maja taka mozliwosc, a pojazd uprzywilejowany jest dostrzegalny i
    slyszalny

  • 104. Data: 2014-12-16 15:29:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message

    > I roztargnienie lub pijaństwo kosztuje Cię wtedy śmierć.

    Której winny jest kierowca samochodu uprzywilejowanego.
    Chyba, że ktoś specjalnie i rozmyślnie rzucił mu się pod koła.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 105. Data: 2014-12-16 16:46:32
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    =======================
    > Nie oznaczaj tego jako moja wypowiedź :
    > ">> Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych
    > przepisow",
    > bo to ty napisałeś.

    > Nigdzie nie napisalem, ze juz weszly, dlatego uzylem "tych".

    Nie chodzi o wyraz "tych", tylko chodzi o wyrazy "zeby policja
    zastosowala sie do tych nowych przepisow"

  • 106. Data: 2014-12-16 16:58:33
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Prawdą jest, że bomby nie dają pierwszeństwa, ale też musimy godzić się
    > na to, że pojazd uprzywilejowany może jechać niebezpieczniej.

    Alez w zadnym przypadku nie musimy - co wiecej: nie wolno nam godzic sie na
    to, ze pojazd uprzywilejowany moze jechac niebezpieczniej.

    > To, co jest niebezpieczne, to zwalanie już od samego początku winy na
    > przechodnia (że niby ma być sprawdzone, czy nie wtargnął itp.). Zwalanie
    > takie jest spowodowane tym, że wewnętrznie czujemy, że funkcjonariusz na
    > służbie odwalający tylko swoje obowiązki, nie powinien ponieść kary.

    Jakies chore "wewnetrzne odczucie". Dlaczego piszesz w liczbie mnogiej? -
    watpie, aby ktos rozsadny podzielal to zdanie.

    > Tymczasem należy przyjąć do wiadomości, że takie wypadki się zdarzają,
    > ale środki karne nie są jedynymi możliwymi konsekwencjami.
    >
    > Lepiej uznać winę policjanta, odstąpić od wymierzenia kary - co
    > pozostawi rodzinie zmarłego drogę do odszkodowania w pieniądzu
    > (najbardziej tutaj adekwatnego) niżby "na siłę" szukać winnego w
    > pieszym, bo ukaranie policjanta kłóci się z naszym wewnętrznym myśleniem
    > o tej sprawie.

    Moze "z waszym", kolego - "z naszym" sie nie kloci, a wrecz tzw. policjanta
    powinno sie ukarac przykladne by dac jemu podobnym jasny sygnal, ze wiecej
    uprawnien to takze wiecej odpowiedzialnosci i ze zaleznosc ta nie powinna
    byc liniowa, ale nawet ekspotencjalna.

    bart

  • 107. Data: 2014-12-16 20:50:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-16 16:58, bartosz pisze:
    > Moze "z waszym", kolego - "z naszym" sie nie kloci, a wrecz tzw. policjanta
    > powinno sie ukarac przykladne by dac jemu podobnym jasny sygnal, ze wiecej
    > uprawnien to takze wiecej odpowiedzialnosci

    Znaczy się że pojazd uprzywilejowany ma jeździć bezpieczniej od
    zwykłego? Przecież jest właśnie na odwrót - uprzywilejowanemu pozwalamy
    na więcej (to "więcej wolności" oznacza "mniej bezpieczeństwa"). Robimy
    to (wali mnie to, że ci się nie podoba pluralis majestatis) dlatego, że
    godzimy się na to, że szybsze znalezienie się na miejscu pożaru jest na
    tyle ważne, że możemy zwiększyć prawdopodobieństwo wypadku w czasie
    dojazdu. Ale z tego powodu musimy ograniczyć odpowiedzialność karną
    formalnego sprawy (zachowując odpowiedzialność cywilną).

    > i ze zaleznosc ta nie powinna
    > byc liniowa, ale nawet ekspotencjalna.

    Trudne słowo. Pisze się eksponencjalna.

    --
    Liwiusz

  • 108. Data: 2014-12-16 21:29:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > dojazdu. Ale z tego powodu musimy ograniczyć odpowiedzialność karną
    > formalnego sprawy (zachowując odpowiedzialność cywilną).

    przepisy są jasne. Ma prawo niestosować się do niektórych przepisów. Nie
    do wszystkich.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 109. Data: 2014-12-16 21:33:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-16 21:29, masti pisze:

    > przepisy są jasne. Ma prawo niestosować się do niektórych przepisów. Nie
    > do wszystkich.

    Dziękujemy ci, kapitanie obwius ;)

    --
    Liwiusz

  • 110. Data: 2014-12-16 21:45:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > a wrecz tzw. policjanta
    > powinno sie ukarac przykladne

    Taa, nalezy tylko miec nadzieje, ze tak przykladnie ukarany
    funkcjonariusz bedzie na wezwanie Bartosza pedzil 50km/h, zatrzymywal
    sie na kazdym czerwonym, a na koncu grzecznie poszuka miejsca do
    zaparkowania. To samo dotyczy oczywiscie pogotowia i strazy.
    Wlazenie na droge bez rozgladania sie, jest taka sama glupota, jak
    pchanie paluchow do kontaktu. I nie ma znaczenia, ze
    to przejscie, kilka bialych pasow nie czyni odpornym na prawa fizyki.
    Jak sobie pila utniesz paluchy, to bedziesz mial pretensje do
    producenta? Jak bardzo trzeba byc nawalonym, zeby wlazic na droge bez
    upewnienia sie, ze jest to bezpieczne. Tym bardziej pod pojazd, ktory
    wysyla sygnaly swietlne i dzwiekowe raczej trudne do zignorowania.
    Sorry, od pojazdu uprzywilejowanego oczekuje szybkiego dotarcia do celu,
    od innych uczestnikow ruchu oczekuje ulatwienia mu tego jak tylko sie
    da. Mam nadzieje, ze sad tez bedzie tego zdania i policjanta calkowicie
    uniewinni. Chocby po to, by do innych
    funkcjonariuszy/ratownikow/strazakow poszedl sygnal, ze "Volenti non fit
    iniuria" - nawalil sie gosc, wlazl pod samochod i to jeszcze
    uprzywilejowany, to jego sprawa, ich zadanie to dotrzec szybko i
    dzialac, a nie prowadzic rozwazania, czy jasnie pan hrabia pieszy nie
    jest aby nawalony i w zwiazku z tym nie postanowi tych chamow w
    radiowozie wlasna piersia powstrzymac od przekraczania dozwolonej predkosci.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa