  • 21. Data: 2014-01-30 13:33:02
    Temat: Re: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Od: Wilk <h...@1...pl>

> [...]
    > względu na podatność na uszkodzenie i duże prawdopodobieństwo ich
    > utraty. I o ile rozumiem szybką kartę w komputerze, switch gigowy i NAS
    > z takim interfejsem to gigowa karta w laptopie jest potrzebna
    > niewielkiej ilości użytkowników. I piszę to z punktu widzenia człowieka
    > który używa laptopów z kartami LAN na co dzień. Sztandarowy przykład
    > dużej ilości danych czyli przerzucanie np. filmów i muzyki w czasach gdy
    > każdy telewizor czy laptop korzysta ze strumieniowania danych mnie nei
    > przekonuje. No ale ja używam laptopów do pracy a nie do backupowania

    Używam sieci 1Gbit i nie przewalam filmów, muzyki. Wystarczy, że na
    laptopa chce ściągnąć z serwera przygotowaną wirtualną maszynę z gotowym
    systemem (to już trochę waży) lub takową zamieścić na serwerze w sieci.
    Komunikuję się także z serwerami SVN w sieci lokalnej i na 1Gbit to
    śmiga szybciej niż na 100Mbit (gdzie pojedyncze pliki dużo nie ważą, ale
    jest ich dużo), a pracuję na laptopie.
    Czyli jak najbardziej 1Gbit ma sens na laptopach, bo gdzie 10-12MB/s, a
    60MB/s. Jak to się mówi co kabel to kabel (albo jak kto woli co drut to
    drut). ;)

    mwwilk

  • 22. Data: 2014-01-30 14:03:06
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-30, o godz. 13:33:02
    Wilk <h...@1...pl> napisał(a):

> [...]
    > laptopie. Czyli jak najbardziej 1Gbit ma sens na laptopach, bo gdzie
    > 10-12MB/s, a 60MB/s. Jak to się mówi co kabel to kabel (albo jak kto

    Mówisz że przeciętny użytkownik laptopa zasysa obrazy maszyn
    wirtualnych i korzysta z repozytorium SVn? ;-)
    Wiesz - ja dość często robię obrazy dysków i przepycham wtedy często
    setki GB. A jedna z podstawowych rzeczy na laptoku to praca zdalna na
    maszynie stojącej w serwerowni. Ale daleko mi do stwierdzenia że
    większość użytkowników laptopów robi to to co ja. Raczej dominuje
    przeglądanie sieci, pakiet biurowy w wydaniu biurowym plus multimedia w
    wydaniu domowym.

    Zdrówko

  • 23. Data: 2014-01-30 14:20:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-30 13:33, Wilk wrote:
    [...]
> [...]
    > Czyli jak najbardziej 1Gbit ma sens na laptopach, bo gdzie 10-12MB/s, a
    > 60MB/s. Jak to się mówi co kabel to kabel (albo jak kto woli co drut to
    Gigowa sieciówka w laptoku może i ma sens, tyle tylko, że laptok jako
    narzędzie pracy programisty jest kompletnie bez sensu. :-D

  • 24. Data: 2014-01-30 14:51:35
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

    > Większośc dysków laptopowych to nadal klasyczne HDD i to 5400 obrotów.
    > A tam maksymalna prędkość zapisu to ~60MB.

    dalej to piec razy wiecej niz mozliwosc setkowego ethernetu

> [...]
    > komputera. W ogóle laptop jako taki raczej nir służy do transferu dużej
    > ilości danych a już zupełnie nie do ich przechowywania.

    Dobrze, ze moj o tym nie wie ;D

    > Głownie ze
    > względu na podatność na uszkodzenie i duże prawdopodobieństwo ich
    > utraty.

    Dlatego wlasnie wszystko z laptopa jest w tle dublowane na NAS-a

    > I o ile rozumiem szybką kartę w komputerze, switch gigowy i NAS
    > z takim interfejsem to gigowa karta w laptopie jest potrzebna
    > niewielkiej ilości użytkowników.

    Niby tak.... Ale nawet ZU moze zechciec zrobic kopie zapasowa Windowsa
    via LAN ;D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 25. Data: 2014-01-30 15:00:55
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-30, o godz. 14:20:03
    JDX <j...@o...pl> napisał(a):

    > Gigowa sieciówka w laptoku może i ma sens, tyle tylko, że laptok jako
    > narzędzie pracy programisty jest kompletnie bez sensu. :-D

    Nie do końca. Jako podstawowe to i owszem lekko bez sensu. Chyba że
    stacja dokująca, większy monitor etc. Ale jeśli tenże programista
    czasami się przemieszcza i ma np. dokonać jakichś zmian czy testów "w
    terenie" to ma to sens. Sam często wykorzystuję wirtualne maszyny na
    laptoku by komuś coś zaprezentować. Laptok do wirtualizacji średnio się
    nadaje ale w wielu sytuacjach jest to wygodniejsze niż targanie ze sobą
    większej maszyny czy szukanie porządnego i stabilnego łącza do własnej
    serwerowni.

    Zdrówko

  • 26. Data: 2014-01-30 15:04:22
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-30, o godz. 14:51:35
    mr misio <m...@g...pl> napisał(a):

    > dalej to piec razy wiecej niz mozliwosc setkowego ethernetu

    Teoretycznie. A praktycznie to prawie nigdy nie wykorzystuje się
    maksymalnego transferu. Dane z programów testowych to nie realna praca.

    > Dobrze, ze moj o tym nie wie ;D

    Pojedyncze przypadki nei czynią reguły.

    > Dlatego wlasnie wszystko z laptopa jest w tle dublowane na NAS-a

    Co chwila dublujesz cały dysk? Gratuluję. Tylko po co za każdym razem
    całość?

    > Niby tak.... Ale nawet ZU moze zechciec zrobic kopie zapasowa
    > Windowsa via LAN ;D

    Wiesz po co wymyślono kopie przyrostowe?

    Zdrówko

  • 27. Data: 2014-01-30 15:14:20
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

    > Teoretycznie. A praktycznie to prawie nigdy nie wykorzystuje się
    > maksymalnego transferu. Dane z programów testowych to nie realna praca.

    Kiedy ja wlasnie realnie. Masakryczna roznica miedzy synchronizacja PC z
    NAS po kablu gigowym, a marnizna przy tej samej synchronizacji dla lapka
    z setkowym ethernetem.

    > Co chwila dublujesz cały dysk? Gratuluję. Tylko po co za każdym razem
    > całość?

    Nie caly. Ale piec giga wystarczy juz zeby sie wku...rzyc na
    slamazarnosc. Pomijam juz to, ze jak robie cos na PC, i zrobie, to leci
    to do LAPka /zeby miec w terenie do pokzania/.

    A nie daj bog jest to pieciominotowy filmik HD........ Z PC na NAs
    smigsmig, z NAS na Lapka - slimak-slimak-slimak....

    > Wiesz po co wymyślono kopie przyrostowe?

    Pirewsza zrobic przyrostowo? :>

    Pomijajac, ze przyrost moze miec kilkanascie giga... Zaraz po tym jak
    zrzuce do przegladniecia zdjecia i filmy z aparatu.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 28. Data: 2014-01-30 15:55:07
    Od: Wilk <h...@1...pl>

> [...]
    > większość użytkowników laptopów robi to to co ja. Raczej dominuje
    > przeglądanie sieci, pakiet biurowy w wydaniu biurowym plus multimedia w

    Zwróć uwagę na rozrost multimediów. Teraz już nikt nie chce zdjęć w
    1Mpix czy filmu 240p. Masa młodych ludzi zgrywa z aparatu, telefonu
    filmiki, zdjęcia, które nie ważą 100MB tylko często te zbiory sięgają
    już paru GB. Wrzucanie tego na jakiegoś domowego NAS może trwać krócej
    po WIFI w tym przypadku niż na kablu, a to zawsze kabel był szybszy.
    Gdzie to zmierza? Dla mnie WIFI to udogodnienie, ale nigdy główne/jedyne
    medium sieci. Bardzo dużo normalnych użytkowników zaczyna przechowywać
    zdjęcia w pełnej rozdzielczość (wycieczki, ślub, urodziny, imprezy
    rodzinne itd.) na domowych NAS. Wrzucanie tego na storage trwa, a
    ściąganie filmu HD, bo chce się go nagrać na płytę i dać dziadkom? DLNA
    też działa lepiej jeśli masz 1Gbit. Tyle, że tani NAS może mieć kartę
    1Gbit, a nie osiągnie nawet 50% wydajności tej karty ze względu na słabe
    komponenty użyte do budowy samego NASa (tanie Dlinki przykładowo
    zapychaja się baaardzo szybko) ot taka przypadłość.

    To tak jakby mieć internet 10Mb i 100Mb i mówić, że nie jest potrzebne
    100Mbit. Czasem milo jak coś idzie szybko ściągnąć, a czasem to nam bez
    różnicy, a pojęcie "czas to pieniądz" jest coraz istotniejsze ;)
    Cywilizacja pędzi do przodu i nikt nie będzie chciał czekać 10 min na
    coś co może zająć 1 bądź 2 min. Czyli to pozostaje nadal jako
    ciekawostka dlaczego montują karty 100Mbit (pomijam strukturę kablową
    sieci, bo przy 100Mbit wiadomo, że na jednym kablu to można podłączyć
    dwa komputer, a przzy 1Gbit niestety już tak się nie da :D)

    mwwilk

  • 29. Data: 2014-01-30 17:05:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-01-30 15:55, Wilk pisze:

> [...]
    > sieci, bo przy 100Mbit wiadomo, że na jednym kablu to można podłączyć
    > dwa komputer, a przzy 1Gbit niestety już tak się nie da :D)

    Zgadzam się. Gdyby tak nie było to w desktopowych komputerach (HP, DELL,
    IBM, Fujitsu-SIEMENS), typowo biurowych (nie jakichś super-hiper) nie
    montowaliby gniazd kart gigabitowych. A wiele takich maszyn pracuje
    właśnie "po sieci", jako końcówki terminalowe Active Directory ze
    synchronizacją i montowaniem zasobów po sieci. Gdy się pracuje zdalnie
    na aplikacji to jest różnica, czy to działa na 100 czy na gigabicie.

    To tak jak z USB 3.0: do niedawna mało komputerów miało te gniazda, ale
    teraz, gdy się szuka nowego sprzętu to zwraca się uwagę, czy takie USB w
    tym urządzeniu jest standardu 2 czy 3.

    Tak jak USB 2 powinno już odejść do lamusa, tak i 10/100 w nowym
    sprzęcie również (biorąc pod uwagę, że sieci WiFi osiągają bez problemu
    większe prędkości przesyłu danych, niż kabel Fast Ethernet). 1 GBit daje
    ten komfort, że nawet jeśli się nie wykorzysta pełnej prędkości to sieć
    nie jest wąskim gardłem. I ma się ten zapas mocy/pasma nawet, jeśli tego
    gigabita w kablu się nie wykorzysta.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 30. Data: 2014-01-30 20:49:14
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-01-30 11:49, Poldek pisze:
    > LAN 100 Mbit/sek. to jest maksymalnie ok. 12-13 MB/sek.
    > Bez jaj - dyski twarde we współczesnych laptopach zapisują i odczytują
    > duużo szybciej niż to.

    To u mnie przy takim łączu jest chyba szybciej.
    Download 21991 kbps
    Upload 11117 kbps

    --
    animka