  • 1. Data: 2014-01-28 22:05:55
    Temat: Sprzętowy restarter do PC (watchdog)
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>

    Szukam czegoś, co wykryje, że komp/system się zwiesił i wyśle sygnał
    "reset".

    Najchętniej kupiłbym coś takiego:

    http://www.stream-labs.com/products/devices/watchdog
    /

    aczkolwiek szukam, szukam i nawet na ebay tego nie ma. Polecicie coś
    podobnego? Dobrze, by było to na USB, bo na PCI nie mam za bardzo miejsca
    na płycie.

    Ew jakiś KVMoIP, z tym, że to zakup planowany na przyszłość, bo cena na
    chwilę obecną jest dla mnie zbyt duża.

  • 2. Data: 2014-01-28 22:44:39
    Temat: Re: Sprzętowy restarter do PC (watchdog)
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-01-28 22:05, Jaskiniowiec pisze:

> [...]
    >
    > aczkolwiek szukam, szukam i nawet na ebay tego nie ma. Polecicie coś
    > podobnego? Dobrze, by było to na USB, bo na PCI nie mam za bardzo

    Jak komp się zwiesi, to olewa wszystko - łącznie z USB. Jedyne wyjście,
    to coś, co będzie pingować daną maszynę i jak nie odpowie, to wyśle
    sygnał (kablem, bezkabla, światłem, prądem czy innymi czarami) do
    odpowiedniego układu, który "wykona" reset sprzętowy.

  • 3. Data: 2014-01-28 23:43:43
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 28.01.2014 22:44, BQB pisze:

> [...]
    > sygnał (kablem, bezkabla, światłem, prądem czy innymi czarami) do
    > odpowiedniego układu, który "wykona" reset sprzętowy.

    ja bym to jeszcze prościej zrobił. Trzeba napisac program który wystawi
    na jakąś nóżkę (lpt) napięcie raz na 10 sekund, i zbudowac prosty układ
    który sprawdza czy to napięcie się pojawia. jak się nie pojawia, to
    układ naciska reset, czeka 60 sekund i znowu sprawdza czy się pojawia
    napięcie. jak niema LPT to może dawać dzwięk na głośniki, a taki sygnał
    już potrafi zaświecić diodę, albo wysterować tranzystor.

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-01-29 00:28:54
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>

    W dniu .01.2014 o 22:44 BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> pisze:

> [...]
    > sygnał (kablem, bezkabla, światłem, prądem czy innymi czarami) do
    > odpowiedniego układu, który "wykona" reset sprzętowy.

    Zadałeś sobie chociaż trud zajrzenia na podany link? To urządzenie
    odpytuje system poprzez USB co określony czas, a jak nie dostanie
    odpowiedzi, to wówczas wysyła KABELKIEM "zwarcie" tam, gdzie normalnie
    jest podpięty przycisk "Reset". Kabelek od przycisku natomiast podpinasz
    do tego urządzenia, w razie, gdybyś chciał jednak użyć tego przycisku.
    Wiesz li, co to sprzętowy watchdog?

    Jeśli ktoś o coś pyta, to nie traktuj go jak idiotę.

    Sorry, że się uniosłem, ale "speców" pokroju elektrody, którzy na remedium
    sprzętowe mają jedyną odpowiedź "reinstaluj system/sterowniki" mam w d...
    i lepiej, gdyby nie odpisywali, niżby mieli śmietnik robić i komuś
    podnosić ciśnienie.

    Konkretne pytanie, konkretna odpowiedź, a nie pie*dolenie o podaskach,
    podczas gdy temat dotyczy marchewki. Tym bardziej, że na usenecie, w
    przeciwieństwie do for, nie ma punktacji i jakiś debilnych rankingów.

  • 5. Data: 2014-01-29 01:14:52
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "ToMasz" napisał:

> [...]
    > jak niema LPT to może dawać dzwięk na głośniki, a taki sygnał już potrafi
    > zaświecić diodę, albo wysterować tranzystor.

    No właśnie - program. A jeśli chcę pogrzebać w BIOS-ie lub podnieść
    awaryjnie maszynę z jakiejś płytki czy innego dongla, to co? Watchdog nie
    doczeka się sygnału (bo niby skąd?) i będzie mi co 60 sekund "wciskał"
    reset? Nie, tu nie wystarczy "prosty układ" typu timer, ten watchdog musi
    być aktywowany już po starcie docelowego systemu operacyjnego. I tylko
    wtedy.

    JoteR

  • 6. Data: 2014-01-29 01:33:28
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik BQB napisał:

> [...]
    > sygnał (kablem, bezkabla, światłem, prądem czy innymi czarami) do
    > odpowiedniego układu, który "wykona" reset sprzętowy.

    sa z tego co pamietam nie za tanie ale listwy zasilajace IP - czyli
    sterowane ethernetem. mozna kazac listwie power down power up, a komp
    niech ma ustawione "reboot po resecie".

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 7. Data: 2014-01-29 08:50:48
    Od: Łukasz <l...@r...pl>

> [...]
    > miejsca na płycie.
    >
    > Ew jakiś KVMoIP, z tym, że to zakup planowany na przyszłość, bo cena na

    Cześć.
    Coś takiego:
    http://www.ted.net.pl/osprzet-i-akcesoria/restarter-
    gsm-v2.html

    plus skrypt na innym komputerze, który sprawdza czy komputer odpowiada
    na pingi (ewentualnie sprawdza po usługach czy działają) i wysyła po
    przez smsapi, smsa z poleceniem reboot.

    Łukasz

  • 8. Data: 2014-01-29 10:05:57
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-01-29 00:28, Jaskiniowiec pisze:

> [...]
    > Wiesz li, co to sprzętowy watchdog?
    >
    > Jeśli ktoś o coś pyta, to nie traktuj go jak idiotę.

    A to działa w tą stronę, linków nie oglądam zazwyczaj, ale twój opis
    wyjaśnia całkowicie zasadę działania. Nie było moją intencją, abyś
    poczuł się jak idiota, jeżeli tak wyszło, to przepraszam.

> [...]
    > remedium sprzętowe mają jedyną odpowiedź "reinstaluj system/sterowniki"
    > mam w d... i lepiej, gdyby nie odpisywali, niżby mieli śmietnik robić i

    Mi chodziło właśnie o rozwiązanie sprzętowe w postaci elektroniki z
    jakimś mikroprocesorem i podłączeniem pod sygnał reset.

  • 9. Data: 2014-01-29 10:25:40
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Szukam czegoś, co wykryje, że komp/system się zwiesił i wyśle sygnał
    > "reset".

    Podepnę się.

    A jaka jest szansa na rozwiązanie sprzętowe ale komp chodzi za to SQL albo
    Apache się wywalił i blokuje całego kompa i system nie działa. Czy zostaje
    tylko test na zasadzie sprawdzam czy działa usługa a jak nie działa to
    zdalny reset ?

  • 10. Data: 2014-01-29 17:43:27
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Mi chodziło właśnie o rozwiązanie sprzętowe w postaci elektroniki z jakimś
    > mikroprocesorem i podłączeniem pod sygnał reset.

    Watkotworcy rowniez - patrz temat:
    "Sprzętowy restarter do PC (watchdog)"
    :)