  • 71. Data: 2014-02-18 13:01:07
    Temat: Re: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Od: mwwilk <h...@1...pl>

    W dniu 2014-02-18 12:45, Poldek pisze:

    > Czyli można wymieniać kary WiFi w tabletach, smartfonach?

    Może nie tyle co wymienić co podłączyć kartę WiFi, a nawet LAN pod
    gniazdo micro USB (np. tablety z Androidem w dużej mierze dobrze
    współpracują z kartami LAN USB. Z wymienianiem kart WiFi nie mam
    doświadczenia, bo nie było jeszcze sensu tym się zajmować). Pomijając
    fakt, że większość użyszkodników sieci WiFi nie ma nawet pojęcia na
    jakiej częstotliwości faktycznie pracują. Przeciętny użytkownik nawet
    jeśli wie, że WiFi to 2,4GHz to raczej wątpliwe aby zdawał sobie sprawę
    z istnienia czegoś takiego jak sieć WiFi 5GHz. Kowalski idzie do sklepu,
    kupuje router 150Mbps, podłącza i tyle., a później cokolwiek by się nie
    działo to jest to wina "producenta routera". ;)

    mwwilk

  • 72. Data: 2014-02-18 22:20:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    > O zasięgu na 5GHz poczytaj sobie sam. Np. tu:
    > http://www.tomshardware.co.uk/forum/29409-43-wireles
    s-range

    Co mam przeczytać, bo mogę podesłać linki do artykułów.
    Zresztą co można wymagać od ludzi, którzy myślą, że Europa to państwo.

  • 73. Data: 2014-03-09 19:23:06
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...

> [...]

    > Bardzo odważna teza. Dlaczego? Dlatego choćby, że w kilku znanych mi
    > firmowych lokalizacjach owszem - z wifi można skorzystać. Jest to osobna
    > podsieć wyznaczona dla gości. Wyłącznie. Nie masz podłączenia kabelkiem?
    > Ups. No to masz problem. I tak - to jest Twój problem, że przychodzisz z
    > wykastrowanym sprzętem. :)
    >
    > Zresztą - prywatnie w domu zrobiłem to samo. Wifi w sytuacji imprezy dla
    > znajomych - proszę uprzejmie. Tu jest SSID, tu są dane do logowania.
    > Chcecie
    > się tędy dostać do internetu - proszę uprzejmie. Do mojej sieci? Proszę

    Np. w tabletach wogóle nie ma RJ45.

    > I ile bezprzewodowo jesteś w stanie wycisnąć? Tak realnie przy dwóch /
    > trzech komputerach i sprzęcie typu router z access pointem za normalne
    > pieniądze (powiedzmy do 300 PLN).

    Polemizowałem tylko z tezą że w warunkach domowych nie da się wycisnąć
    maksymalnej przepustowości po wifi N.

    >>> Tzn. ile mniej kosztuje ten laptop, że ma kartę 100, a nie 1000? 25 zł

    > Na ogół jednak - przynajmniej z tego co patrzę - im bardziej wypasiona
    > płyta
    > do desktopa, tym więcej daje. Choćby obsługa RAID. Najtańsze płyty nie
    > mają,
    > potem jest 0, 1, JBOD, a w bardziej wypasionych są 0, 1, 5, 10, JBOD.

    Bo RAID, zwlaszcza wyższy niż 0 lub 1, mało kto używa w warunkach domowych.

    > Tak
    > samo ilość obsługiwanej pamięci. Generalnie sprawdza się zasada, że im
    > lepszy model bierze się pod uwagę, tym lepszy kodek audio

    Odnośnie integry audio to niekoniecznie. Nieraz w testach płyt głównych
    można przeczytać tekst typu "Ta płyta mimo że jedna z tańszych w teście to
    oferuje jakość dźwięku wyższą niż większość droższych od niej modeli".

  • 74. Data: 2014-03-12 11:13:47
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2014 14:03:06 UTC+1 użytkownik Maciek Babcia Dobosz
    napisał:
    > Mówisz że przeciętny użytkownik laptopa zasysa obrazy maszyn
    >
    > wirtualnych i korzysta z repozytorium SVn? ;-)
    Z mojego doswiadczenia wynika, ze przecietny uzytkownik laptopa
    nie bardzo wie, do czego jest to gniazdko 'jak do telefonu'
    w tym sprzecie. Nawet jesli chodzi o komputery stacjonarne to widzialem
    wielokrotnie kombinacje stacjonarka z WiFi na USB i router DSL/kablowy
    stojacy w przedpokoju albo w salonie kolo telewizora, krysztalow
    i makatki z papiezem;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 75. Data: 2014-03-12 13:57:26
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Znaczy ma obróbkę 24-bitową?

    -----

  • 76. Data: 2014-03-20 15:08:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 9 Mar 2014 19:23:06 +0100, maX napisał(a):

    > Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...

    > Kto koniecznie chce mieć lapa z 1 Gbit to takiego znajdzie bez problemów.

    Oczywiście, że znajdzie. Niemniej jednak trochę można się wkurzyć, że
    patrzysz po laptopach z wyższej półki, a tam pierdut - 100 Mbit karta.

    > Np. w tabletach wogóle nie ma RJ45.

    I co wobec tego?

    > Polemizowałem tylko z tezą że w warunkach domowych nie da się wycisnąć
    > maksymalnej przepustowości po wifi N.

    I jaki będziesz miał wtedy rzeczywisty transfer? I jak się to ma do
    osiągalnych na 1 Gbit?

    > Bo RAID, zwlaszcza wyższy niż 0 lub 1, mało kto używa w warunkach domowych.

    Nie o to chodzi. Chodzi o to, że raczej wraz ze wzrostem kwoty przeznaczonej
    na płytę jednak jej możliwości często rosną. A tu wydajesz więcej na
    laptopa, a dostajesz sieciówkę o niższej przepustowości...

    > Odnośnie integry audio to niekoniecznie. Nieraz w testach płyt głównych
    > można przeczytać tekst typu "Ta płyta mimo że jedna z tańszych w teście to
    > oferuje jakość dźwięku wyższą niż większość droższych od niej modeli".

    Tendencja się od jakiegoś czasu zmienia i na płytach (nie tylko
    najdroższych) można w końcu dostać przyzwoitą dźwiękówkę.

    [ Szczęśliwy mężczyzna, to taki, który więcej zarabia, niż jego żona jest ]
    [ w stanie wydać. Szczęśliwa kobieta, to taka, która takiego znajdzie. ]
    [ (Mario Adorf) ]