  • 11. Data: 2014-01-30 09:46:40
    Temat: Re: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    ikov wrote:

    > Mam T60 - LAN użyty tylko wtedy, gdy musiałem przesłać na inny komputer
    > parę GB - przy wifi "g" prędkości są bardzo nietentego, a tak
    > bezpośrednio po kabelku idzie tyle, ile maksymalnie może. Nawet nie
    > przez router, bo ten ogranicza do 100Mb.

    No dobra, ale czy to jest jakieś wytłumaczenie dla zjawiska polegającego
    na wkładaniu 100 Mbit kart do współczesnych laptopów po 3 tysiące?
    Jeżeli dziś kupuję nowego laptopa, to nie dlatego, żeby on był dobry 10
    lat wstecz. Jeżeli dziś mam zapłacić 3 tysie, to dlatego, że nowoczesny
    laptop dziś kupiony ma być dobry przez parę lat w przyszłości. Teraz
    sobie wizualizuję... jest 2021 rok, potrzebuję włączyć się do sieci żeby
    przewalić paredziesiąt GB, wtykam kabelek a tu pojawia się "połączenie
    sieciowe 100 Mbit" :-o
    Zauważta, że te nowe laptopy nie posiadają również złącza express card
    ani nic, co byłoby nowszym odpowiednikiem express carda. Więc nie ma
    szansy na wymianę karty sieciowej LAN na szybszą lub zamontowanie
    dodatkowej szybszej karty.

  • 12. Data: 2014-01-30 10:12:58
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Poldek nabazgrał(a):

    > Rozglądam się ostatnio za nowym laptopem dla kobiety i wszystko jest
    > pięknie - procesory wypasy, Win 8. Natomiast co tylko jakiś laptop
    > bardziej mnie zainteresuje, zaczynam się wczytywać w specyfikację i co
    > widzę: karta sieciowa LAN 100 Mbit.
    > Czy to są pomyłki w opisach? Może w formularzu do wpisywania danych ktoś
    > zapomniał dodać kategorię 1 Gbit, czy też to jest jakaś nowa moda, żeby w
    > ładować przedpotopowe karty LAN do laptopów po 3 tys. zł?

    To ja mam farta bo mam gigabita w lapku choć nie używam go :)

  • 13. Data: 2014-01-30 10:32:18
    Od: Wilk <h...@1...pl>

    W dniu 2014-01-30 09:46, Poldek pisze:

> [...]
    > ani nic, co byłoby nowszym odpowiednikiem express carda. Więc nie ma
    > szansy na wymianę karty sieciowej LAN na szybszą lub zamontowanie

    Zostaje USB 3.0 i karta LAN gigabit na USB (do 110zł można taką kartę
    LAN USB 10/100/1000 dostać).

    mwwilk

  • 14. Data: 2014-01-30 10:41:12
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-29, o godz. 18:43:08
    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):

    > Popatrz z innej strony: w ubiegłym roku kupowałem laptop samsunga,
    > netbook acera i używanego T60 - nie wiem jakie mają karty sieciowe
    > (na drut) bo nigdy nie były używane - korzystają tylko z wifi :)

    A ja się naciąłem bo kupiłem Della XPS i nie wczytałem się dokładnie w
    specyfikację. No i okazało się że muszę sztukować kartą sieciową na USB
    bo sieć przewodowa to jeden z niezbędnych dla mnie do pracy elementów.
    Po WiFi nie podłączę większości urządzeń sieciowych. A nawet jeśli tak
    to nie skonfiguruję ich do pracy po wyjęciu z pudełka.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2014-01-30 10:47:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-29, o godz. 20:43:19
    Poldek <n...@g...pl> napisał(a):

    > Spokojnie, ja znajduję laptopy po 1300 zł, które mają - normalną
    > uważam na dzisiejsze czasy - kartę LAN 1 Gbit. Paradoks polega
    > właśnie na tym, że te za 3 tys. często mają 100 Mbit i tego
    > kompletnie nie rozumiem. Ale producent zaoszczędził na tym? Myślę, że
    > w hurcie różnica w cenie między kartą 100 Mbit, a 1Gbit to pewnie ze
    > 3 dolary.

    Po prostu to są laptopy raczej do zastosowań biznesowych gdzie nie
    przerzuca się na co dzień dziesiątków gigabajtów danych i 100Mbps w
    zupełności starcza. Poza tym sieci firmowe poza szkieletem to często
    nadal 10/100Mbps. Jednocześnie kalsyczne dyski w laptopach są na tyle
    wolne że ciężko w zapisie na nie wysycić pasmo 1Gbps. Więc po co
    przepłacać?

    Zdrówko

  • 16. Data: 2014-01-30 11:49:35
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > nadal 10/100Mbps. Jednocześnie kalsyczne dyski w laptopach są na tyle
    > wolne że ciężko w zapisie na nie wysycić pasmo 1Gbps. Więc po co

    LAN 100 Mbit/sek. to jest maksymalnie ok. 12-13 MB/sek.
    Bez jaj - dyski twarde we współczesnych laptopach zapisują i odczytują
    duużo szybciej niż to.

  • 17. Data: 2014-01-30 12:11:39
    Od: Wilk <h...@1...pl>

    W dniu 2014-01-30 11:49, Poldek pisze:

    > LAN 100 Mbit/sek. to jest maksymalnie ok. 12-13 MB/sek.
    > Bez jaj - dyski twarde we współczesnych laptopach zapisują i odczytują
    > duużo szybciej niż to.

    1Gbit to jest 125MB/sek, a dyski nawet klasyczne spokojnie wyciągną
    zapis powyżej 90MB/sek. W 100% może 1Gbit nie wysyci, ale w prawie w 90%
    już tak. Jakby wstawić SSD to już 1Gbit można spokojnie wysycić.
    Czyli tak jak przedmówca napisał 'bez jaj' ;)

    mwwilk

  • 18. Data: 2014-01-30 12:53:42
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-30, o godz. 12:11:39
    Wilk <h...@1...pl> napisał(a):

> [...]
    > 90% już tak. Jakby wstawić SSD to już 1Gbit można spokojnie wysycić.
    > Czyli tak jak przedmówca napisał 'bez jaj' ;)

    Większośc dysków laptopowych to nadal klasyczne HDD i to 5400 obrotów.
    A tam maksymalna prędkość zapisu to ~60MB. SDD to inna bajka - w tej
    chwili nie służą do gromadzenia danych a raczej do przyspieszenia pracy
    komputera. W ogóle laptop jako taki raczej nir służy do transferu dużej
    ilości danych a już zupełnie nie do ich przechowywania. Głownie ze
    względu na podatność na uszkodzenie i duże prawdopodobieństwo ich
    utraty. I o ile rozumiem szybką kartę w komputerze, switch gigowy i NAS
    z takim interfejsem to gigowa karta w laptopie jest potrzebna
    niewielkiej ilości użytkowników. I piszę to z punktu widzenia człowieka
    który używa laptopów z kartami LAN na co dzień. Sztandarowy przykład
    dużej ilości danych czyli przerzucanie np. filmów i muzyki w czasach gdy
    każdy telewizor czy laptop korzysta ze strumieniowania danych mnie nei
    przekonuje. No ale ja używam laptopów do pracy a nie do backupowania
    internetu. ;-)

    Zdrówko

  • 19. Data: 2014-01-30 13:00:27
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > No ale ja używam laptopów do pracy a nie do backupowania internetu. ;-)

    Akurat Internet mieści się na jednej dyskietce więc nie trzeba dużych HDD:

    http://giznet.pl/wp-content/uploads/4/a/4a815c39cbc9
    e544a28844a493d0cdbe.jpg

  • 20. Data: 2014-01-30 13:08:24
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-30, o godz. 13:00:27
    "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):

    > Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Akurat Internet mieści się na jednej dyskietce więc nie trzeba dużych
> [...]

    To zrób backup tej dyskietki na współczesnym laptoku. Bez podłączania
    czegokolwiek. :-P

    Zdrówko