  • 1. Data: 2014-01-28 17:48:45
    Temat: płyta+proc+pamięć - za około 1000zł
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    umiera mi płyta główna. Dobry moment aby unowocześnić zestaw, a resztę
    komponentów upchnąć w innych kompach. Pi razy oko mam na ten cel 1000zł,
    ale to dość elastyczna kwota. komputer ma być cichy i stabilny. na
    kompie ma _szybko_ działać internet (firefox), dokumenty mają się szybko
    otwierać, komputer ma natychmiast reagować. Czasami komputer będzie
    liczył filmy, i może ktoś na nim w coś mało wymagającego zagra.
    Jaką płytę +procesor+ pamięć kupić? teraz mam amd (i nadmiar ddr3), ale
    nie jestem ślepym fanatykiem tej firmy.
    Dzięki za rady
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-01-28 18:05:41
    Temat: Re: płyta+proc+pamięć - za około 1000zł
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-01-28 17:48, ToMasz pisze:
    > witam
    > umiera mi płyta główna. Dobry moment aby unowocześnić zestaw, a resztę
    > komponentów upchnąć w innych kompach. Pi razy oko mam na ten cel 1000zł,
    Asrock Z87 Extreme4 - 490zl
    Intel I3-4130 - 440 zl
    Kingston 2x4GB 1600MHz HyperX - 310 zl
    A jak masz DDR3 w nadmiarze to nie kupuj i przeloz :)

    Krzysiek

  • 3. Data: 2014-01-28 22:50:16
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 28.01.2014 18:05, Tasiorsa pisze:
    > Asrock Z87 Extreme4 - 490zl
    > Intel I3-4130 - 440 zl
    > Kingston 2x4GB 1600MHz HyperX - 310 zl
    > A jak masz DDR3 w nadmiarze to nie kupuj i przeloz :)
    a czy mogłaby być tańsza płyta? Widzę że Z87 to najdroższy chipset - czy
    jest warty ceny?
    Może kosztem tańszej płyty kupie droższy procesor?
    ToMasz

  • 4. Data: 2014-01-29 00:06:12
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-01-28 22:50, ToMasz pisze:
    > a czy mogłaby być tańsza płyta? Widzę że Z87 to najdroższy chipset - czy
    > jest warty ceny?
    > Może kosztem tańszej płyty kupie droższy procesor?
    Przyznam nie wiem co ci odpowiedziec. Zawsze uwazalem ze procesor sie
    wymieni, a plyta zostanie. Poza tym kulawa plyta to cale zycie kulawe
    dzialanie, chocby procek byl boski :(
    Ewentualnie
    Gigabyte GA-H87-HD3 DDR3 (Lga1150) - 340 zl
    Intel Haswell Core i5-4440 QuadCore 64 Bit 3.1GHz Lga1150 BOX - 680 zl
    Ponizej tej plyty chyba bym nie mial sumienia zejsc, a ta i5 to
    najtansza jaka jest :)
    Wiec sam nie wiem....

    Krzysiek

  • 5. Data: 2014-01-29 03:18:28
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Może kosztem tańszej płyty kupie droższy procesor?

    ...i ja bym tak wlasnie postapil.

    Jesli nie zamierzasz ostro krecic procesora,
    posiadac mnostwo bajerow/wodotryskow
    (ktorych i tak nie bedziesz uzywal), to kup tansza plyte.
    Reszte przeznacz na lepszy procesor.

    Jesli masz watpliowsci odpowiedz sobie na dwa pytania:
    a) ile razy w zyciu wymieniales calosc (plyta + proc)?
    b) ile razy w zyciu wymieniales proca zachowujac plyte?

    Jesli a) > b), to wiesz co robic.

  • 6. Data: 2014-01-29 09:26:53
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    ToMasz nabazgrał(a):

> [...]
    > filmy, i może ktoś na nim w coś mało wymagającego zagra.
    > Jaką płytę +procesor+ pamięć kupić? teraz mam amd (i nadmiar ddr3), ale

    ASROCK Z87M PRO4 Z87 - 320 zł
    PROCESOR CORE I5 4430 3.0GHz - 680 zł

    Tylko czemu dokupujesz pamięć jak masz pod dostatkiem ??
    Tak masz dobrą płytę i wydajny procesor do tego równe 1000 zł :)

    ASROCK Z87M PRO4 Z87 - 320 zł
    PROCESOR CORE i3-4330 3.5GHz - 480 zł
    KINGSTON HyperX DDR3 2x4GB KHX1600C9D3K2/8 - 270 zł

    I wychodzi 1070 zł

  • 7. Data: 2014-01-29 10:40:02
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > komputer ma być cichy i stabilny. na kompie ma _szybko_ działać internet
    > (firefox), dokumenty mają się szybko otwierać, komputer ma natychmiast
    > reagować.

    W takim razie koniecznie SSD.

    W odróżnieniu od reszty odpowiadających proponuję zainteresować się jakimiś
    budżetowymi płytami na podstawowych chipsetach obsługujących procesory Ivy
    Bridge - po co przepłacać za możliwości wysokiego OC i SLI/Crossfire oraz
    Haswella?

    teraz mam amd (i nadmiar ddr3)

    skoro masz DDR3 to proponuję kupić jakąś płytę na chipsecie B75, do tego
    korzystny cenowo procesor (jakiś niższy model i5 Ivy Bridge) oraz 128 GB
    SSD)

  • 8. Data: 2014-01-29 11:20:40
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    zhbick nabazgrał(a):

> [...]
    > skoro masz DDR3 to proponuję kupić jakąś płytę na chipsecie B75, do tego
    > korzystny cenowo procesor (jakiś niższy model i5 Ivy Bridge) oraz 128 GB

    Cenowo stare i nowe proce są na tym samym poziomie więc bnie ma sensu brać
    starych.

    ASROCK H87M Pro4 Intel H87 - ~270/280 zł
    Procek i5 I5 4430/4440 - ~480/500 zł
    KINGSTON HyperX DDR3 2x4GB KHX1600C9D3K2/8 - 270 zł
    KINGSTON DYSK SSD SV300S37A/120G - ~290 zł

    Cena ~1300 zł wydaje mi się że taniej i słabiej nie ma sensu.

  • 9. Data: 2014-01-29 11:39:26
    Od: r...@g...com

    > Cenowo stare i nowe proce są na tym samym poziomie więc bnie ma sensu brać
    > starych.
    > ASROCK H87M Pro4 Intel H87 - ~270/280 zł
    > Procek i5 I5 4430/4440 - ~480/500 zł
    gdzie na śląsku dostanę i5 za tą cenę?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 10. Data: 2014-01-29 11:51:04
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-01-29 11:39, r...@g...com pisze:
    > gdzie na śląsku dostanę i5 za tą cenę?
    Wg mnie nie dostaniesz chyba ze to cena netto. Realne jest te 680 zl
    ktore ja podalem

    Krzysiek