  • 11. Data: 2014-09-02 16:54:05
    Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
    Od: d...@g...com

    > Miałem identyczne odczucia. Na suchym obleci, ale na mokrym to już średnio.

    Jestem prawie w takiej samej sytuacji, tzn. moje Seicento ma teraz przebieg ok. 45
    tys. km, przez 9 lat prawie caly czas stalo w garazu, a od ponad 2 lat jezdze srednio
    intensywnie na tych starych oponach. Mimo stosunkowo nieduzego przebiegu,
    niewielkiego zuzycia planuje wkrotce zmienic opony na nowe, bo na mokrej nawierzchni
    trzeba byc bardzo ostroznym. Nawet przy umiarkowanie dynamicznym ruszaniu na mokrej
    nawierzchni kola traca przyczepnosc.

    Przy okazji podlacze sie pod ten watek i zapytam. Czy takie opony:
    http://www.ceneo.pl/2159507
    sa dobrym wyborem? A jesli nie te, to jakie mozecie polecic?

    Darek

  • 12. Data: 2014-09-02 17:14:42
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Przy okazji podlacze sie pod ten watek i zapytam. Czy takie opony:
    >http://www.ceneo.pl/2159507
    >sa dobrym wyborem? A jesli nie te, to jakie mozecie polecic?

    Mam dokładnie te same gumy:) Następne też będą takie :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 13. Data: 2014-09-02 22:12:45
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-01 17:43, kamil/Endurorider.pl pisze:

    > Miałem identyczne odczucia. Na suchym obleci, ale na mokrym to już średnio.

    Ja tez mam stare opony z dobrym bieżnikiem i faktycznie na mokrym trochę
    ślizgają, wtedy jadę po prostu wolniej, a zimówki zakładam wcześniej,
    koniec września początek października, dzięki temu można jeździć w miarę
    bezpiecznie a i opony zużyć do końca, jedne i drugie bo zimówki też dość
    wolno się zużywają przy słabej eksploatacji, max 10km dziennie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2014-09-02 22:26:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-09-02 o 17:14, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Mam dokładnie te same gumy:) Następne też będą takie :)

    W mordę.
    Nie masz wrażenia że przy wyższej prędkości (tak do 100) przy zmianie
    kierunku jazdy (np. wyprzedzanie) zaczynają hałasować?
    Jak wrócisz na prostą wszystko ucicha. Samochód niedawno kupiony (Yaris
    2005). Geometria OK. Łożyska? Mam nadzieję że to opony choć nic dziwnego
    po nich nie widać. Może po zmianie na zimówki wszystko przejdzie :-)

  • 15. Data: 2014-09-03 00:01:52
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    > Mam opony wyprodukowane w 2002.
    >
    > Problem w tym że są ... prawie nowe. O ile dobrze liczę przejechały w
    > sumie około 10tyś. Bieżnik wygląda jak w nowej oponie. Boki: guma nie
    > popękana. Siedziały w garażu w temp. stałej około 20 stopni. Letnie.
    > Cały czas napompowane i na felgach stalowych.
    >
    > I co z tym zrobić? Wyrzucić szkoda, ale może trzeba?
    Kiedyś ktoś może z nimi pojechać do stolicy pod jakiś budynek
    i sprawdzić jak się palą.

  • 16. Data: 2014-09-03 01:52:58
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 3 września 2014 00:01:52 UTC+2 użytkownik megrimsES napisał:

    > Kiedyś ktoś może z nimi pojechać do stolicy pod jakiś budynek
    >
    > i sprawdzić jak się palą.

    Uważaj co piszesz. Często w historii ludzkości takie wyprawy pod siedziby rządzących
    w scenariuszu miały w wersji lajt wieszanie bogatych. Tak przy okazji. Miałem spytać
    wcześniej ale jakoś schodziło. Gdzie jest do kurwy nędzy mój samochód?

  • 17. Data: 2014-09-03 05:46:33
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Geometria OK. Łożyska? Mam nadzieję że to opony choć nic dziwnego po nich nie
    > widać. Może po zmianie na zimówki wszystko przejdzie :-)

    Nie zauważyłem czegoś takiego ani na RainSportach 2 ani poprzedniej wersji
    rallye 680.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 18. Data: 2014-09-03 11:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Cały czas napompowane i na felgach stalowych.
    >
    > I co z tym zrobić? Wyrzucić szkoda, ale może trzeba?

    Wszystko zalezy od twojego stylu jazdy.
    Jezeli udajesz Kubice na drodze, to ja bym nie ryzykował.
    Jeżeli jestes rozsadnym kierowca to nie widze przeszkód...

  • 19. Data: 2014-09-03 11:06:53
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 02.09.2014 22:26, z wrote:

> [...]
    > 2005). Geometria OK. Łożyska? Mam nadzieję że to opony choć nic dziwnego
    > po nich nie widać. Może po zmianie na zimówki wszystko przejdzie :-)

    Mam na takich zrobione 100kkm. Bardzo dobrze sie spisuja.
    Niestety czas na nowe.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 20. Data: 2014-09-05 13:42:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > Wszystko zalezy od twojego stylu jazdy.
    > Jezeli udajesz Kubice na drodze, to ja bym nie ryzykował.
    > Jeżeli jestes rozsadnym kierowca to nie widze przeszkód...

    Bo rozsądny kierowca nie potrzebuje przyczepności na drodze :-)
    Zwłaszcza na mokrej nawierzchni :-)))