  • 41. Data: 2014-09-07 11:37:21
    Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Google.

    A tego zagrożenia to nie znam.

    > Chyba że akurat strzeli na zakręcie i będzie wielkie zdziwienie skąd ten
    > dzwon.

    Jasne...
    Wiadomo przeciez, ze przez sparciałą gume opony strzelają cały czas...

  • 42. Data: 2014-09-07 11:42:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Jasne...
    > Wiadomo przeciez, ze przez sparciałą gume opony strzelają cały czas...

    Nie muszą cały czas, wystarczy 1 raz i będziesz z Charonem dyskutował o
    częstotliwości.

  • 43. Data: 2014-09-07 12:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie muszą cały czas, wystarczy 1 raz i będziesz z Charonem dyskutował
    > o częstotliwości.

    Cały czas w sensie ze wiele osób jezdzi na starych gumach a jakos o
    strzelaniu opon nic nie słychać...
    Demonizujesz, czy masz na ten temat jakąs dokładniejszą wiedze?

  • 44. Data: 2014-09-07 13:15:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-09-07 o 12:59, Budzik pisze:

    > Cały czas w sensie ze wiele osób jezdzi na starych gumach a jakos o
    > strzelaniu opon nic nie słychać...
    > Demonizujesz, czy masz na ten temat jakąs dokładniejszą wiedze?

    Powiedziałbym, że to inny problem: komfortu użytkowania pojazdu ogólnie.
    Większość osób, z którymi rozmawiam na tematy związane z eksploatacją
    samochodu układa się w kilka grup użytkowników : jedna z nich to taka
    gdzie w ramach oszczędności wymieniają sami co się da, "drutują" co się
    da w tym ogumienie, czyli jeżdżą na łysolach, albo bieżnikowanych. I Ci
    właśnie skarżą się, że często łapią gumę.
    Więc już nie chodzi o jakieś "strzelanie gumy" na zakręcie, tylko o
    zwykłą wygodę użytkowania.

  • 45. Data: 2014-09-07 14:39:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > da w tym ogumienie, czyli jeżdżą na łysolach, albo bieżnikowanych. I Ci
    > właśnie skarżą się, że często łapią gumę.

    O bieznikowanych sie nie wypowiadam - w ostatnim czasie nie probowalem.
    Jezdzenie na łysolach - głupota. Ale nie o tym tutaj mowa.

    Zdarzało mi sie za to jezdzenie ostatnio na oponach ktore miały po 10 lat.
    Miałem do dojezdzenia, założyłem i stwierdziłem ze zobaczymy jak sie beda
    sprawowały.
    Nic o czym piszesz mnie nie spotyka a jezdze naprawde sporo km, czasami ze
    sporym bagazem.

    Zdarzało mi sie za to łapac gume np. na oponach nówkach, zmienianych
    regularnie zgodnie z sezonowością.

    Czy jest wiec jakas prawidłowość?

    > Więc już nie chodzi o jakieś "strzelanie gumy" na zakręcie, tylko o
    > zwykłą wygodę użytkowania.

    To niewatpliwie jest bardzo wazne równiez. Tylko czy jest jakas korelacja?

  • 46. Data: 2014-09-07 15:46:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Mam opony wyprodukowane w 2002.
    >
    > Problem w tym że są ... prawie nowe. O ile dobrze liczę przejechały w
    > sumie około 10tyś. Bieżnik wygląda jak w nowej oponie. Boki: guma nie
    > popękana. Siedziały w garażu w temp. stałej około 20 stopni. Letnie. Cały
    > czas napompowane i na felgach stalowych.
    >
    > I co z tym zrobić? Wyrzucić szkoda, ale może trzeba?

    W zależności od modelu każda opona inaczej się starzeje.
    Miałem jakieś letnie polskie opony, które po 4 latach w ogóle nie trzymały
    na mokrym. Jeździło się dosłownie jak po lodzie - 40 km/h i 40 m drogi
    hamowania. Miałem inne letnie (chyba Dębice), które po 8 latach były tak
    sparciałe, że powietrze uciekało dziurkami w bokach opon. Miałem zagraniczne
    letnie, które po 7 latach zaczęły dostawać bąbli i jedna strzeliła mi w
    czasie jazdy (dosłownie dzień przed planowaną wymianą). Miałem Kormorany
    Winter, które miały mały przebieg i sprzedałem je po 8 latach za kilka
    złotych. Kupiec ucieszył się, że ma prawie nówki, bo do tej pory jeździł na
    15-to letnich. :)

    Musisz założyć i sprawdzić jak się zachowują. Ale osobiście do normalnej
    jazdy bym ich nie używał. Ostatecznie można założyć do przyczepki i jeździć
    maksymalnie 70 km/h.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 47. Data: 2014-09-07 17:51:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Cały czas w sensie ze wiele osób jezdzi na starych gumach a jakos o
    > strzelaniu opon nic nie słychać...

    A gdzie chciałbyś to słyszeć?
    Ja z umarlakami nie umiem rozmawiać, więc od nich nic się nie dowiem.

    Ale nie mam problemu z wyguglaniem na pierwszym ekranie przypadków
    wystrzałów opon.
    Nawet w ciągu ostatnich kilku dni.

  • 48. Data: 2014-09-07 18:41:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-09-07 o 14:39, Budzik pisze:

> [...]
    > sporym bagazem.
    >
    > Zdarzało mi sie za to łapac gume np. na oponach nówkach, zmienianych

    Wg mnie jest. Ja też jeżdżę dużo i jak jeździłem firmowym, gdzie
    właściciela stać było na wszystko, ale miał chorobliwą manię oszczędzania
    na wszystkim, to więcej się wydawało na przypadkowe naprawy tego co się
    sypało
    niż by kosztowała "normalna" eksploatacja.
    W przypadku ogumienia również. Oczywiście można założyć takie
    zwietrzałe, z bieżnikiem
    wystarczająco dużym, ale już jeździłbym tym inaczej i raczej w obrębie
    miasta.

    > To niewatpliwie jest bardzo wazne równiez. Tylko czy jest jakas korelacja?

    W znanych mi przypadkach jest.

  • 49. Data: 2014-09-07 22:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A gdzie chciałbyś to słyszeć?

    W przyczynach wypadków?

    > Ja z umarlakami nie umiem rozmawiać, więc od nich nic się nie dowiem.

    Zapomniałem ze o przyczynach to tylko zmarli w wypadkach mogą mówić.
    I ze kazda taka sytuacja konczy sie śmiercią...

    > Ale nie mam problemu z wyguglaniem na pierwszym ekranie przypadków
    > wystrzałów opon.
    > Nawet w ciągu ostatnich kilku dni.

    Ale chodzi o to, ze opony czasami odmawiaja posłuszenstwa?
    Czy ze o to, ze stare opony czasami odmawiają posłuszenstwa?

    Ale poproszę o kilka linków - zobaczymy jakie to dane.
    Osobiscie w ostatnich 10 latach tylko w przypadku tirów widziałem takie
    przypadki.

  • 50. Data: 2014-09-07 22:45:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > W przyczynach wypadków?

    W sensie, że szkieł miałby zapodawać w tv iż przyczyną wypadku były stare
    opony?
    Czy miałby o tym Cię listownie informować?

    > Ale chodzi o to, ze opony czasami odmawiaja posłuszenstwa?
    > Czy ze o to, ze stare opony czasami odmawiają posłuszenstwa?

    Rozumiem, że masz wątpliwości, iż szansa iż wystrzeli stara, sparciała opona
    jest o kilka rzędów wielkości większa niż w przypadku nowej?
    No to ja na taki brak logiki nie poradzę.
    HINT: Z samochodami jest dokładnie tak samo.

    > Ale poproszę o kilka linków - zobaczymy jakie to dane.

    Ale proszę bardzo - wchodzisz na stronę google, wpisujesz "wystrzał opony
    wypadek" i czytasz wyniki.
    Dasz radę czy za trudne?

    > Osobiscie w ostatnich 10 latach tylko w przypadku tirów widziałem takie
    > przypadki.

    Ale też w nie nie uwierzyłeś, czy też Twoim zdaniem TIR-y nie używają
    starych opon?