  • 51. Data: 2014-09-08 01:59:51
    Temat: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > W sensie, że szkieł miałby zapodawać w tv iż przyczyną wypadku były
    > stare opony?
    > Czy miałby o tym Cię listownie informować?

    Tak. A Ciebie nie powiadamia?

    > Rozumiem, że masz wątpliwości, iż szansa iż wystrzeli stara, sparciała
    > opona jest o kilka rzędów wielkości większa niż w przypadku nowej?

    Mam wątpliwości. Zarówno czy jest o rząd wielkości wieksza jak i czy jest
    to liczba ktorą warto rozpatrywać.

    > No to ja na taki brak logiki nie poradzę.

    Bo załozyłes ze jest wieksza?

    > HINT: Z samochodami jest dokładnie tak samo.

    To znaczy jak?

    > Ale proszę bardzo - wchodzisz na stronę google, wpisujesz "wystrzał
    > opony wypadek" i czytasz wyniki.
    > Dasz radę czy za trudne?

    Wyskakują same tiry. To trochę inny temat. Nic nie znalazłem ani na temat
    korelacji wieku opony do prawdopodobienstwa usterki, ani jakiegos szerszego
    ujęcia tematu.

    > Ale też w nie nie uwierzyłeś, czy też Twoim zdaniem TIR-y nie używają
    > starych opon?

    Nie mam pojecia jakich uzywają.
    Ale skąd załozenie, ze pękają tylko stare?

  • 52. Data: 2014-09-08 09:27:43
    Temat: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Kiedyś miałem wątpliwą przyjemność jeździć na oponach 9-cio letnich i o ile na suchym
    jeździło się znośnie, to w deszczu łatwo wpadały w poślizg. Tak samo przy gwałtownym
    hamowaniu. W kolejnym roku zaczęły robić się jajowate i pękała guma, z tym że te
    opony całe 10 lat jeździły na aucie okrągły rok. Przebieg był symboliczny, bo było to
    ok 60tys. km i tyle wytrzymały te opony, bo bieżnika jeszcze zostało na sezon lub
    dwa.

  • 53. Data: 2014-09-08 17:41:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Tak. A Ciebie nie powiadamia?

    Nie, ale nie czuję nawet takiej potrzeby.

    > Mam wątpliwości.

    No na to nie poradzę, wiara to bardzo potężne, ale i bardzo głupie
    narzędzie.
    Jedyne co jest w stanie tego typu zabobony zweryfikować to praktyka - więc
    skoro nie ogarniasz tematu, a na słowo wierzyć nie chcesz, zakładaj te
    sparciałe kapcie i czekaj na weryfikację na sobie.

    > To znaczy jak?

    Stary, nieremontowany rzęch, ma większą szansę na zakończenie żywota którejś
    z ważnych części, której dawno się zakładana żywotność skończyła, akurat w
    trasie.

    > Wyskakują same tiry. To trochę inny temat.

    Nie - to jest ten sam temat.
    Opony również są z gumy, również się starzeją i również ich właściciele
    zakładają na koła byle co.

    > Nie mam pojecia jakich uzywają.
    > Ale skąd załozenie, ze pękają tylko stare?

    Wiem, jakie opony używa się na TIR-ach w Polsce.

  • 54. Data: 2014-09-08 18:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie, ale nie czuję nawet takiej potrzeby.

    > No na to nie poradzę, wiara to bardzo potężne, ale i bardzo głupie
    > narzędzie.

    A kto tu mówi o wierze?
    Prosze o dane to nie chcesz ich podać.

    > Jedyne co jest w stanie tego typu zabobony zweryfikować to praktyka -
    > więc skoro nie ogarniasz tematu, a na słowo wierzyć nie chcesz,
    > zakładaj te sparciałe kapcie i czekaj na weryfikację na sobie.

    Alez w pewnym sensie weryfikacja jest juz za mną.
    Jezdze na różnych oponach zarówno na nowych, czasami na nowych z rodzaju
    troche drozszych niz najtansze debie oraz te stare.
    Jedyny kapec jaki złapałem był własnie na tych drozszych i lepszych.
    A pare km w zyciu zrobiłem wiec próbka nie jest mała.

    > Stary, nieremontowany rzęch, ma większą szansę na zakończenie żywota
    > którejś z ważnych części, której dawno się zakładana żywotność
    > skończyła, akurat w trasie.

    Utrzymymwany w złym stanie - jasne.
    Ale w przypadku zadbanego nie byłbym juz taki pewny.
    To co obecnie robią i nazywaja samochodami czesto bywa podejrzanie czesto
    zepsute.

    > Nie - to jest ten sam temat.
    > Opony również są z gumy, również się starzeją i również ich
    > właściciele zakładają na koła byle co.

    Ale skoro to ten sam temat, to dlaczego nie ma informacji o awariach w
    osobówkach?
    I to nie jest ten sam temat. Opony do tirów to jednak zupełnie inny
    produkt.

    > Wiem, jakie opony używa się na TIR-ach w Polsce.

    Jakie?
    Czy opony do tirów wytzymuja jakies mega ilosci km?
    o jezeli nie, to biorac pod uwage ilosc przejezdzanych km - skąd miałyby
    jezdzic na tych starych?

  • 55. Data: 2014-09-08 23:00:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ale skoro to ten sam temat, to dlaczego nie ma informacji o awariach w
    > osobówkach?

    Proste - skutki są mniej spektakularne.
    Innych wjazdów w drzewo na zakręcie jest codziennie za dużo.
    Za to gdy się TIR właduje komuś w dom, albo w inny autobus - to jest
    sensacja i pismak za wierszówką goni.

    > I to nie jest ten sam temat. Opony do tirów to jednak zupełnie inny
    > produkt.

    No fakt - są większe.
    Ale prawa fizyki i właściwości gumy te same.

    > Jakie?

    Tanie.

    > Czy opony do tirów wytzymuja jakies mega ilosci km?
    > o jezeli nie, to biorac pod uwage ilosc przejezdzanych km - skąd miałyby
    > jezdzic na tych starych?

    Nalewa się nowy bieżnik i jeździ się dalej.

  • 56. Data: 2014-09-09 05:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Proste - skutki są mniej spektakularne.

    Hmm, ale ogólnie nie brakuje informacji o wypadkach osobówek...

    > Innych wjazdów w drzewo na zakręcie jest codziennie za dużo.
    > Za to gdy się TIR właduje komuś w dom, albo w inny autobus - to jest
    > sensacja i pismak za wierszówką goni.

    A jak osobówka właduje sie w dom to o tym nie pisza?
    Proszę cię...

    > No fakt - są większe.
    > Ale prawa fizyki i właściwości gumy te same.

    Co prawda dalej wyszło ze to zupełnie inne rzeczy ale to ze prawa fizyki te
    same nie oznacza ze wartosci te same.
    Pstryczek w nos i cios boksera w ten sam nos to tez te same zasady dynamiki
    a jednak skutki zupełnie inne...

    > Tanie.

    :)

    > Nalewa się nowy bieżnik i jeździ się dalej.

    Czyli porównujesz stare opony w osobówce do bieznikowanych w tirach?
    Coraz lepiej...

  • 57. Data: 2014-09-09 17:15:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Hmm, ale ogólnie nie brakuje informacji o wypadkach osobówek...

    Z analizami przyczyn?
    Praktycznie nie spotyka się.
    Babolenia o prędkości przy każdej okazji rzecz jasna liczyć się nie da.

    > Czyli porównujesz stare opony w osobówce do bieznikowanych w tirach?

    Stare do starych, nowy bieżnik nie powoduje że opona robi się młodsza.
    I nie on strzela.

  • 58. Data: 2014-09-09 19:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Z analizami przyczyn?

    Również.

    > Praktycznie nie spotyka się.
    > Babolenia o prędkości przy każdej okazji rzecz jasna liczyć się nie da.

    no niestety czesto sie pojawia ale dodatkow czesto sa podane okolicznosci
    lub inne możliwe przyczyny.

    > Stare do starych, nowy bieżnik nie powoduje że opona robi się młodsza.
    > I nie on strzela.

    Poddaje się.
    Pytający zrobi jak chce - albo oprze sie na doswiadczeniach osób ktore z
    takich opon korzystały (i tutaj opinie sa bardzo rózne) albo z Twojego
    porównania do opon w tirach...

  • 59. Data: 2014-09-09 21:49:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Również.

    No mnie się nie zdarza spotkać.

    > no niestety czesto sie pojawia ale dodatkow czesto sa podane okolicznosci
    > lub inne możliwe przyczyny.

    j.w.

  • 60. Data: 2014-09-22 23:31:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Wg mnie jest.

    Ok, ale skąd taki wniosek?

    > Ja też jeżdżę dużo i jak jeździłem firmowym, gdzie
    > właściciela stać było na wszystko, ale miał chorobliwą manię
    > oszczędzania na wszystkim, to więcej się wydawało na przypadkowe
    > naprawy tego co się sypało
    > niż by kosztowała "normalna" eksploatacja.
    > W przypadku ogumienia również. Oczywiście można założyć takie
    > zwietrzałe, z bieżnikiem
    > wystarczająco dużym, ale już jeździłbym tym inaczej i raczej w obrębie
    > miasta.

    I co? Jak jezdziłes na 10 letnich to łapałes regularnie gume?

    > W znanych mi przypadkach jest.

    To znaczył? Nowe nie łapały gum a stare łapały?
    W ogole o jakiej czestotliwości łapania mówimy? Bo ja na kilkaset tysiecy
    przejechanych km taka gume zeby mi od razu zeszło powietrze złapałem z tego
    co pamietam raz.