  • 21. Data: 2015-10-11 22:38:24
    Temat: Re: 1650x1050 versus 1920x1080
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 09:06:54 +0200, PeJot napisał(a):

    > ~50 i co najgorzej że dioptrie na nosie zaczynają się mnożyć :(

    Na plus czy na minus?

    > Wiem to dokładnie, mimo iż procesor da się jeszcze pogonić . Nie mam na
    > tyle zacięcia do gier, ani jakiś wyrafinowanych prac na tym PC, by
    > zmieniać szpej na nowy.
    >
    > Dlatego szukam środka w postaci 1650x1050, zakładając że w sytuacji gdy
    > wzrok już słaby, 1920x1080 ( zarówno wyświetlacz jak i grafika ) jest
    > marnowaniem kasy.

    Wiesz - że 1920×1080 to marnowanie kasy, to bym akurat nie powiedział. Fakt,
    że można po prostu więcej rzeczy na ekran wrzucić (na 1920×1200 przy 24"
    przekątnej wyświetlasz obok siebie dwie strony A4 naturalnej wielkości)
    często i gęsto jest zaletą, a nie wadą.

    > http://forum.benchmark.pl/topic/81777-r%C3%B3%C5%BCn
    ica-mi%C4%99dzy-1600x900-px-a-1920x1080-px/

    > znalazłem interesujące zestawienie. Ilość klatek w jakiejś tam grze,
    > przy tych samych ustawieniach i przy określonej rozdzielczości. I tak:
    >
    > 1280x1024 54fps
    > 1650x1050 43fps
    > 1920x1080 39fps
    >
    > Czego się właśnie spodziewałem.

    Im wyższa rozdzielczość tym framerate bardziej leci w dół - inaczej nie
    będzie.

    [ Ashby: How'd it turn out? Moody: Hard to say. You would know better ]
    [ than I. You lived the motherfucker. Ashby: Yeah, but living it right ]
    [ means you don't remember much of it at all. ]
    [ ("Californication 2x12 La Petite Mort") ]

  • 22. Data: 2015-10-11 23:50:08
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Twój dylemat czy 1680 czy 1920 w poziomie wpłyna tylko
    > na potencjalnie więcej wyświetlanej treści z boku.
    > A witryny www raczej nie są rozbudowane na boki tylko w dół.

    To lepiej wziąć standardowy monitor, ale obrócić go o 90 stopni (pivot).
    Witryny www na ogół rozdzielczość poziomą mają 1024, więc 1050 czy 1080 w
    poziomie wystarczy. Za to w pionie masz wtedy 1650 lub 1920 linii, a to
    znacznie więcej niż 1200.

  • 23. Data: 2015-10-12 17:42:30
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-10-11 o 22:38, Przemysław Ryk pisze:

    > Wiesz - że 1920×1080 to marnowanie kasy, to bym akurat nie powiedział.

    Dla mnie będzie to marnowanie kasy, jeśli słaby wzrok będzie się męczył,
    czy w inny sposób odmówi kolaboracji, a do napędzenia takiego
    wyświetlacza będę musiał zmienić grafikę i resztę klamotów, a fanatykiem
    gier nie jestem i nie zamierzam bim być. Pozostaje mi skądś pożyczyć
    taki monitor i ocenić w realu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2015-10-13 08:06:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Oct 2015 17:42:30 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > wyświetlacza będę musiał zmienić grafikę i resztę klamotów, a fanatykiem
    > gier nie jestem i nie zamierzam bim być. Pozostaje mi skądś pożyczyć

    EIZO FlexScan EV2450 ma dla tej rozdzielczości przekątną 23,8", co daje
    piksel rozmiaru 0,2745×0,2745 mm. Przy grach i Twojej obecnej konfiguracji i
    tak nie ma zmiłuj - rozdzielczość będziesz obniżał podobnie jak ustawienia
    szczegółowości grafiki, a pewnie i jedno i drugie.

    [ Lubię świnie. Psy patrzą na nas z podziwem, koty patrzą na nas z góry, ]
    [ a świnie traktują nas jak równych sobie. (W. Churchill) ]

  • 25. Data: 2015-10-13 09:07:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    > tak nie ma zmiłuj - rozdzielczość będziesz obniżał podobnie jak ustawienia
    > szczegółowości grafiki, a pewnie i jedno i drugie.

    Chyba nie kapuję - jaki sens kupować droższy monitor z natywną
    rozdzielczością 1920×1080 i obniżać rozdzielczość?
    Tylko w natywnej rozdzielczości monitor wyświetla jak należy, a do tego
    monitor z natywną mniejszą rozdzielczością będzie tańszy.

  • 26. Data: 2015-10-13 11:58:20
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 13 Oct 2015 09:07:20 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > Tylko w natywnej rozdzielczości monitor wyświetla jak należy, a do tego
    > monitor z natywną mniejszą rozdzielczością będzie tańszy.

    Przy 1920×1080 i 23,8" wielkość piksela (0,2745) jest bardzo zbliżona do
    tego, co ma na 1680×1050 przy 22" (0,282). To po pierwsze. Po drugie -
    raczej ciężko jest znaleźć coś przyzwoitego, co ma matrycę w tej drugiej
    rozdzielczości.

    W grach i tak będzie z rozdzielczością i/lub detalami schodził w dół -
    niezależnie od tego, czy przy 1680×1050, czy 1920×1080. A wbrew pozorom na
    co dzień trochę większy obszar roboczy okazuje się bardzo przydatny. :)

    [ Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia. ]
    [ (Albert Einstein) ]

  • 27. Data: 2015-10-13 22:25:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    > co dzień trochę większy obszar roboczy okazuje się bardzo przydatny. :)

    Tylko detal - trzeba więcej zapłacić za monitor o większej
    rozdzielczości. Jeżeli ma on służyć do tego, żeby potem zmniejszać
    rozdzielczość, to jest kasa wyrzucona w błoto.

  • 28. Data: 2015-10-14 09:41:25
    Od: " 666" <...@...6>

    Kup używany 1600x1200 na dobrej matrycy (np. IPS).
    Jedyny kłopot ze starszymi monitorami (na świetlówkach) jest taki, że jednak zużywają
    więcej energii niż nowe z podswietlaniem LED.

    -----
    > Dlatego szukam środka w postaci 1650x1050, zakładając że w sytuacji gdy wzrok już
    słaby, 1920x1080 jest marnowaniem kasy.

  • 29. Data: 2015-10-14 09:44:22
    Od: " 666" <...@...6>

    "Królem" okienek mniejszych od znaczka pocztowego z czcionką 1-2 milimetry jest u
    mnie Linksys :-((

    -----
    > ale to jest bardzo popularne w oprogramowaniu dołączanym do wszelkiej maści
    urządzeń peryferyjnych.
    > Wyskakujące okienko zajmuje określoną ilość punktów na każdym monitorze i tego się
    nieda zmienić.

  • 30. Data: 2015-10-14 12:17:29
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2015-10-11 o 16:14, Piotr pisze:

    > p.s. tak na marginesie mam 1680x1050 w laptopie 15,4"
    > w stareńkim T60p i nie rozumiem stosowania tak niedużej
    > rozdzielczości w monitorach 22" i 23". No nie rozumiem.
    > A siedzieć przy kompie muszę w brilach +2 albo
    > i więcej bo "nadwzroczność starcza" (tak się to nazywa
    > po 40 roku życia zwykle przychodzi).

    Co tu jest do rozumienia? Nadwzroczność jest nazywana przypadłością
    krótkich rąk i powoduje nieostre widzenie z bliska. Ale nie poprawia
    wzroku. Mała czcionka i małe ikony widziane z daleka są nierozmyte, ale
    za to nieczytelne. Jeśli masz większy kineskop z mniejszą
    rozdzielczością, to ustawiasz go dalej i albo nie musisz wcale używać
    okularów, albo słabsze niż te do czytania.

    --
    LP PL

    ---
    Avast.