  • 1. Data: 2019-11-09 00:38:33
    Temat: 4k, kabel hdmi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Mam TV 4k i odtwarzacz BD 4k (Sony UBP-X700). Ten odtwarzacz wyrzuca na
    ekran obraz 4k z rozmaitymi kablami, ale BD 4k tylko idą w 1080. Czy to
    może być jednak kabel?

    Moje dotychczasowe doświadczenie np. z BD 3D, które też muszą mieć kable
    większej przepustowości, jest takie, że albo działa wszystko albo nic, a
    tu mam obraz statyczny, który zapewne ma niski bps i on wyświetla się
    bez przeszkód w 4k, a dalej mam obraz dynamiczny, o pewnie dużo większej
    bps, przy którym odtwarzacz decyduje, że jednak będzie tylko 1080p60. Co
    też jest wk.. to, że odtwarzacz ma ustawione na twardo 4k na wyjściu.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2019-11-09 02:26:56
    Temat: Re: 4k, kabel hdmi
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    w artykule <news:Z%mxF.57916$LT3.30148@fx17.ams1> pisze:

    > Mam TV 4k i odtwarzacz BD 4k (Sony UBP-X700). Ten odtwarzacz wyrzuca na
    > ekran obraz 4k z rozmaitymi kablami, ale BD 4k tylko idą w 1080. Czy to
    > może być jednak kabel?

    Prawdopodobnie odtwarzacz w tym przypadku nadaje tylko 4K@60fps.
    Sprawdź wszystko: telewizor, kabel i odtwarzacz. Jeśli to jest 4K@60fps, to
    wszystkie urządzenia mają obsługiwać HDMI 2.2 czy też HDCP 2.2, bo to różnie
    może być opisane.

    Poza tym urządzenia Sony znane są z dodatkowych ograniczeń, niekoniecznie
    przewidzianych w jakimkolwiek standardzie, co oznacza, że w skrajnym
    przypadku odtwarzacz Sony może obsługiwać wszystkie funkcje tylko podłączony
    do telewizora Sony.

    Osobiście z HDMI 4K nie walczyłem, więc mogłem coś pominąć lub przekręcić z
    tego, co słyszałem.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 3. Data: 2019-11-09 04:40:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-09, Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
> [...]
    > wszystkie urządzenia mają obsługiwać HDMI 2.2 czy też HDCP 2.2, bo to różnie

    Odtwarzacz nadaje w 4k@60 i 4k@24. Telewizor to Samsung 43NU7090 i
    obsługuje 4k@60 bo własnie w tym trybie wyświetla z tego Sony np. główne
    menu odtwarzacza itp - Samsung właśnie raportuje taki tryb.

> [...]
    > przewidzianych w jakimkolwiek standardzie, co oznacza, że w skrajnym
    > przypadku odtwarzacz Sony może obsługiwać wszystkie funkcje tylko podłączony

    Tego się trochę właśnie obawiam. Na razie zamówiłem krótki kabel
    ogłaszany jako 4k60 / 18Gbps. Posprawdzam też z plikami BD4k czy da radę
    odtworzyć.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2019-11-09 06:58:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Obejrzałem sobie dokładniej oryginalny, krótki kabelek, który przyszedł
    z tym Sony i tam stoi jak wół 4k60. No ale wcześniej wpinałem go do 2ch
    różnych gniazd do tego samsunga i była dupa. Ale, co tam, wpiąłem w
    trzecie (HDMI3) i nagle zrobiło się 4k. Jakiś tryb input plus był
    wyłącznie zaznaczony w setupie dla hdmi3... Zamieniłem ten krótki
    kabelek, na 15m, którego używałem do 3D i cud, też 4k (wczoraj też nie
    działało). No to idźmy dalej, podłączyłem wszystko przez przełącznik
    (switch) 4k, no 4i jest ponownie k statycznie i 1080 na BD. Wywaliłem
    przełącznik i teraz w ogóle nie może złapać sygnału, bo Samsung wykrył
    BD i optymalizuje co by mi enhans UHD ekspirjens. No to znowu krótki
    kabel i znowu działa. Nosz k... to się robi coraz bardziej
    skomplikowane, ale przynajmniej coś działa i wydaje się powtarzalne. Oj
    czuje, że się napocę, zanim to wszystko zadziała.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-11-09 15:54:48
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:OzsxF.5760$jg2.972@fx08.ams1> pisze:

    > Nosz k... to się robi coraz bardziej
    > skomplikowane, ale przynajmniej coś działa i wydaje się powtarzalne. Oj
    > czuje, że się napocę, zanim to wszystko zadziała.

    W ramach przypomnienia dorzucę parę możliwości:

    1. Gdzieś masz paprochy na stykach, a pominąłeś etap czyszczenia wtyczek i
    gniazdek. Użytkownicy USB-C z pewnością tu coś doradzą, niektórzy z nich
    mają to na co dzień...

    2. Niby to wszystko jest od dawna plug-and-play, ale czasem zmienia się w
    plug-and-pray, bo w pamięci pozostają zapisane jakieś śmieci i trzeba coś
    resetować. Choćby nawet producent przewidział oficjalny sposób resetu,
    przydać się może odłączenie wszystkich urządzeń od prądu.

    > Samsung wykrył BD i optymalizuje co by mi enhans UHD ekspirjens

    To właśnie typowe dla PnP - urządzenia i porty mają swoje identyfikatory,
    więc
    zmiana sposobu podłączenia oznacza wybór wcześniej zapisanej konfiguracji
    albo konfigurowanie na nowo, jeśli wcześniej takie zestawienie się nie
    pojawiało. Śmieci mogą być i w zapisie wcześniejszej konfiguracji, i w
    każdym module, który ma swoją pamięć, niekasowaną przez szybki restart.
    Dlatego czasem trzeba wszystko porozłączać, potem odłączyć od prądu i zacząć
    od nowa, przechodząc przez etap pełnego wykrywania i konfigurowania.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)