  • 71. Data: 2014-01-01 20:04:28
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-01 17:56, Cavallino wrote:

    > Słusznie, powinna być kara za każde chlanie przed jazdą.
    > Tak, żeby nauczyć automatyzmu - chlałeś, nie jedziesz.
    > Nie ważne ile - masz nie chlać w ogóle, jak chcesz jechać.

    Kwestia nie jest raczej czy chlać czy nie przed jazdą, a jak długo przed
    jazdą nie chlać.

  • 72. Data: 2014-01-01 20:07:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-01 20:02, Artur Maśląg pisze:

    > Nie przeszkadza. Ma znaczenie przy prowadzeniu jednośladu.

    Skoro tak kategorycznie to twierdzicie - to przyjmuję do wiadomości.
    Jednak to nie zmienia niczego w fakcie, że metoda badania w USA jest
    lepsza od polskiej.

    --
    MN

  • 73. Data: 2014-01-01 20:12:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-01 20:01, Tomasz Stiller pisze:

    > Sądzę, że w przypadku pijanych za kierownicą są zbyt niskie. Przepadek
    > mienia w postaci prowadzonego pojazdu oraz dożywotni zakaz prowadzenia
    > pojazdów zadziała na część prewencyjnie - a na tych, na których nie
    > zadziała prewencyjnie wyeliminuje z dróg.

    Ty naprawdę nie masz bladego pojęcia o psychologii itd.
    Przepadek pojazdu niczego nie zmienia (można kupić za grosze kolejny),
    dożywotni zakaz prowadzenia za sam fakt wykazania alkoholu we
    krwi to absurd, ponieważ bez PJ też jeździć można, a wartości
    dydaktycznej nie ma żadnej.

    > Rozmawiamy w kontekście mordercy, który zabił 6 niewinnych osób. Masz
    > jakieś wątpliwości odnośnie tego konkretnego przypadku?

    Nie, Twoje pomysły wykraczają znacznie poza ten konkretny wypadek.

  • 74. Data: 2014-01-01 20:14:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-01 20:07, Marcin N pisze:

    > Skoro tak kategorycznie to twierdzicie - to przyjmuję do wiadomości.
    > Jednak to nie zmienia niczego w fakcie, że metoda badania w USA jest
    > lepsza od polskiej.

    Widzisz, metoda badania w USA jest lepsza od polskiej, z czym się
    zgadzam. Jednak to inne realia itd.

  • 75. Data: 2014-01-01 20:17:00
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 17:58:54 +0100, Cavallino wrote:

    > Mam takiego delikwenta w rodzinie, co proponujesz mu zrobić?

    Pomóc mu, tak jak każdemu potrzebującemu w rodzinie?

    Tomek

  • 76. Data: 2014-01-01 20:21:51
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 1 stycznia 2014 20:12:28 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]
    >
    > dydaktycznej nie ma żadnej.

    > Nie, Twoje pomysły wykraczają znacznie poza ten konkretny wypadek.

    To co proponujesz? Taki stan jaj jest w tej chwili dłużej nie może trwać. Mówili
    przed chwilą w telewizji że w Polsce średnio co czterdziesty kierowca ma mniejsze lub
    większe promile jak jedzie. Tłumaczenie nic nie daje. Kary jakie są nic nie dają.
    Rozstrzeliwanie na miejscu nawet jak by dało nie było by najszczęśliwszym
    rozwiązaniem. Sytuacja jest na razie patowa. Ktoś to musi zmienić. Im szybciej tym
    lepiej. Tylko jak?

  • 77. Data: 2014-01-01 20:25:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-01, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

> [...]
    > dożywotni zakaz prowadzenia za sam fakt wykazania alkoholu we
    > krwi to absurd, ponieważ bez PJ też jeździć można, a wartości

    Ale pewnie bez obu dloni albo nog tak latwo juz nie jest, moze kolega Tomasz
    w tym kierunku idzie? :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 78. Data: 2014-01-01 20:49:27
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 1 stycznia 2014 20:25:25 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

    > Ale pewnie bez obu dloni albo nog tak latwo juz nie jest, moze kolega Tomasz

> [...]

    Może wystarczy kazać oznakowywać samochody w których jeżdżą złapani po kielichu. Albo
    do wszystkich samochodów wprowadzić urządzenie umożliwiające jazdę po dmuchnięciu w
    elektroniczną stacyjkę reagujący na wypitego kierowcę. Do tego cały pakiet
    uciążliwych kar za brak oznakowania i obejście dmuchania. W tv jakiś gość z policji
    mówił że można wprowadzić jako środek zapobiegawczy codzienne kontrole trzeźwości na
    posterunkach policji dla osób złapanych po jeździe po alkoholu. Przez rok by się
    musiał delikwent codziennie stawiać i dmuchać w alkomat. Cudów takie rozwiązanie nie
    wymaga. Alkomat z opcją wprowadzenie przez dmuchającego na przykład swojego peselu,
    zapamiętujący wynik i przechowujący go w jakiejś centralnej bazie. Administracja
    państwowa ma w ramach koncesji dla sieci telefonicznych zagwarantowane darmo jakieś
    pasmo. Bezkosztowo by transmisja była.

  • 79. Data: 2014-01-01 21:02:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-01 20:25, AZ pisze:

    > Ale pewnie bez obu dloni albo nog tak latwo juz nie jest, moze kolega Tomasz
    > w tym kierunku idzie? :-)

    Nie wiem, widzę brak logiki (i wyobraźni) w jego wypowiedziach (prócz
    tego o czym napisałem powyżej). Pomijając jego pomysły o "Jestem jak
    najbardziej za tym, żeby użynać kutasy gwałcicielom", to zastanawia
    mnie jednak brak jakiegokolwiek pomysłu na poprawę bezpieczeństwa
    w ruchu drogowych. Obcięcie łap czy 'kutasa' pojedynczemu osobnikowi
    nie ma efektu społecznego, o który walczymy. Publiczne egzekucje?
    Hmmm, to nie działa 'przecież mi się nie zdarzy'...
    W ekonomii istnieje coś takiego, jak krzywa Laffera. Gdzieś jest
    ten 'złoty środek', który daje największy zyski dla społeczeństwa.

  • 80. Data: 2014-01-01 21:08:21
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 20:12:28 +0100, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    > dożywotni zakaz prowadzenia za sam fakt wykazania alkoholu we krwi to
    > absurd, ponieważ bez PJ też jeździć można, a wartości dydaktycznej nie

    Niczego nie zmienia podejście, które mamy w tej chwili. Zabrali mu
    świstek. Do tego dostał wyrok - pewnie w zawiasach. Podejście prewencyjne
    jak cholera, konsekwencje są jak widać.

    Bydlakom prowadzącym pod wpływem zabierał bym uprawnienia dożywotnio.
    Bez dyskusji, że to jest jego jedyne źródło dochodu, bez dyskusji że
    wczoraj miał imprezkę i nie pomyślał.

    Każdemu, który prowadzi samochód z orzeczonym dożywotnim zakazem
    prowadzenia pojazdów zabierał bym prowadzony samochód. Bez względu na to,
    czy należy do niego czy nie. Niech się martwi ten, który użycza temu z
    zakazem. Do skutku, aż bydlak morderca zrozumie albo skończą mu się
    pieniądze na nowe samochody i znajomi, którzy chcą go wspomagać.

    Uważam, że tylko absolutnie bezwzględne traktowanie takich kierowców może
    cokolwiek zmienić w tej sprawie w tym kraju.

    > Nie, Twoje pomysły wykraczają znacznie poza ten konkretny wypadek.

    Cały czas odnoszę się do tego konkretnego przypadku. Zapytam wprost, masz
    wątpliwości co do winy tego konkretnego mordercy w tym konkretnym
    przypadku. Bilans na dziś to 6 trupów, nie wiadomo czy ktoś jeszcze nie
    umrze w szpitalu. Tak/Nie?

    Tomek