  • 81. Data: 2014-01-01 21:18:28
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    > To jaki tam za to jest wyrok w PRLu bo szukać mi sie nie chce.
    > Do 8 lat? 12stu?
    > Dostanie 6-8 wyjdzie po 5ciu.
    > W USA już by słońca nie zobaczył.

    W zależności od kwalifikacji czynu
    śmiertelny wypadek do12
    spowodowanie katastrowy ze skutkiemśmiertelnym do 15 lat.

  • 82. Data: 2014-01-01 21:20:25
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 21:02:47 +0100, Artur Maśląg wrote:
    > Nie wiem, widzę brak logiki (i wyobraźni) w jego wypowiedziach (prócz
    > tego o czym napisałem powyżej). Pomijając jego pomysły o "Jestem jak
    > najbardziej za tym, żeby użynać kutasy gwałcicielom", to zastanawia mnie
    > jednak brak jakiegokolwiek pomysłu na poprawę bezpieczeństwa w ruchu
    > drogowych.

    Mam całą masę pomysłów jak poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym, jak
    chcesz chętnie możemy o tym porozmawiać w osobnym wątku. Tylko zdaje się,
    że ostatnio zabrakło Ci argumentów...

    > Obcięcie łap czy 'kutasa' pojedynczemu osobnikowi nie ma
    > efektu społecznego, o który walczymy. Publiczne egzekucje? Hmmm, to nie
    > działa 'przecież mi się nie zdarzy'...

    Artur, ale co Ty za przeproszeniem pieprzysz. Akurat gwałt to jedna z
    najgorszych zbrodni jaką mężczyzna może wyrządzić kobiecie. Tak
    makabryczny akt powinien być karany równie makabrycznie, żeby wśród
    potencjalnych "przecież mi się nie zdarzy" na samą myśl był już popłoch.

    Tomek

  • 83. Data: 2014-01-01 21:36:22
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

    > Sądzę, że w przypadku pijanych za kierownicą są zbyt niskie. Przepadek
    > mienia w postaci prowadzonego pojazdu oraz dożywotni zakaz prowadzenia
    > pojazdów zadziała na część prewencyjnie - a na tych, na których nie
    > zadziała prewencyjnie wyeliminuje z dróg.

    Mam nadzieję, że kiedyś złapią Cię po "Pawełku". Wydmuchasz im 0,8 promila i
    zabiorą Ci bez gadania dożywotnio prawo jazdy i samochód. Trzeba odróżnić
    pijaków od pijaków. Najwięcej wypadków po użyciu alkoholu powodują kierowcy
    którzy wypiją i zaraz wsiadają za kółko; a nie tacy co mają lekkiego kaca i
    jakieś 0,3 promila, lub wypili jedno piwo do obiadu czy w upalny dzień.

    Surowe kary jak najbardziej TAK, ale dla sprawców wypadków którzy mają ponad
    0,5 promila alkoholu. Często się podaje w wiadomościach, że "sprawca był
    nietrzeźwy", podczas gdy w wydychanym powietrzu miał 0.10 mg/l co nie miało
    żadnego znaczenia jeżeli chodzi o dane zdarzenie drogowe. Statystyki w stylu
    "trzeźwy poranek - złapano 50 pijanych kierowców" też nie mają sensu. Wielu
    z tych złapanych podczas takiej akcji ma śladowe ilości alkoholu, których
    alkomat by nie wykazał jeżeli kontrola odbyła by się parę km dalej.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 84. Data: 2014-01-01 21:39:21
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu środa, 1 stycznia 2014 21:20:25 UTC+1 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
> [...]
    >
    > makabryczny akt powinien być karany równie makabrycznie, żeby wśród
    >
    > potencjalnych "przecież mi się nie zdarzy" na samą myśl był już popłoch.

    Zdaje się, że wśród niektórych krajów arabskich praktykowany jest zwyczaj ucinania
    dłoni złodziejowi - chyba nie działa, skoro nadal jest praktykowany :)

    pozdrawiam

  • 85. Data: 2014-01-01 21:42:33
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 01 Jan 2014 12:39:21 -0800, Przemek wrote:

    > Zdaje się, że wśród niektórych krajów arabskich praktykowany jest
    > zwyczaj ucinania dłoni złodziejowi - chyba nie działa, skoro nadal jest
    > praktykowany

    Znaczy się, nie działa w 100% prewencyjnie? :)
    Obawiam się, że nie ma metody w 100% skutecznej.

    Tomek

  • 86. Data: 2014-01-01 21:43:24
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 1 stycznia 2014 21:08:21 UTC+1 użytkownik Tomasz Stiller napisał:

> [...]
    >
    > czy należy do niego czy nie. Niech się martwi ten, który użycza temu z
    >
    > zakazem. Do skutku, aż bydlak morderca zrozumie albo skończą mu się
    >
    > pieniądze na nowe samochody i znajomi, którzy chcą go wspomagać.
    >

    > Uważam, że tylko absolutnie bezwzględne traktowanie takich kierowców może
    >
    > cokolwiek zmienić w tej sprawie w tym kraju.

    > Cały czas odnoszę się do tego konkretnego przypadku. Zapytam wprost, masz
    >
    > wątpliwości co do winy tego konkretnego mordercy w tym konkretnym
    >
    > przypadku. Bilans na dziś to 6 trupów, nie wiadomo czy ktoś jeszcze nie

    Zgadzam się z Tobą. Tacy potencjalni przestępcy muszą cały czas czuć na plecach
    oddech tych co ich pilnują. Wprowadzenie konfiskaty samochodu jest niezbyt
    skomplikowanym rozwiązaniem. Możliwym do szybkiego wprowadzenia i nie naruszającym
    niczyich interesów ani jakiś wyimaginowanych praw wcześniej nabytych. Jak był ZSRR i
    ktoś chciał tam wjechać nie swoim samochodem to nie wpuścili dokąd nie dostali do łap
    umowy pożyczenie czy użyczenia samochodu. Umowy notarialnej.

  • 87. Data: 2014-01-01 21:43:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup

    > Sądzę, że w przypadku pijanych za kierownicą są zbyt niskie.

    Nie chodzi o maksymalne kary więzienia, bo ich dolegliwość jest za mała, a i
    ilość ludzi, którzy ją dostają znikoma, więc nie odstrasza.
    Na tym cierpi jedynie budżet państwa, bo musi nieroba utrzymywać.

    Wielu z tych asów bardziej by odczuło, gdyby JEDNOCZEŚNIE po kieszeni
    dostało.

> [...]
    >
    > Rozmawiamy w kontekście mordercy, który zabił 6 niewinnych osób. Masz
    > jakieś wątpliwości odnośnie tego konkretnego przypadku?

    No właśnie, gdzie tu miejsce na skurpuły?

  • 88. Data: 2014-01-01 21:43:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Stiller pisze tak:

    > Nie wiem Kolego jak Tobie, ale mi się nie zdarza. W mojej rodzinie
    > do tej pory także się zdarzyło.
    >
    > Jeśli się zdarzy, to jestem za tym, żeby temu któremu się zdarzyło
    > uniemożliwiono poruszanie się pojazdami mechanicznymi do końca
    > jego nędznego żywota - niezależnie do tego kim będzie ów
    > nieszczęśnik.
    >
    > Może powinieneś zadbać o to, żeby w Twojej rodzinie również się
    > nie zdarzało? W zasadzie wszelkie drastyczne reformy należy zacząć
    > od wprowadzenia ich u siebie.

    słabo wyczuwasz ironię :)

    i nie jestem kolegą. Koledzy to są na forach.

    --
    Piter

  • 89. Data: 2014-01-01 21:44:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > makabryczny akt powinien być karany równie makabrycznie, żeby wśród
    > potencjalnych "przecież mi się nie zdarzy" na samą myśl był już popłoch.

    Zwłaszcza jak kobita z zemsty oskarży Cię o coś takiego i najpierw Ci utną,
    a potem dopiero wyjdzie że kłamała....

  • 90. Data: 2014-01-01 21:46:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup

    > Pomóc mu, tak jak każdemu potrzebującemu w rodzinie?

    Chętnie, ale nie wiem jak.
    Zaproponuj coś.

    24-h inwigilacja nie wchodzi w rachubę, moje perswazje też nie, bo rodzina
    zbyt daleka, a ma gdzieś nawet perswazje rodziców.