  • 191. Data: 2014-01-02 01:51:23
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 02 Jan 2014 00:31:49 +0000, AZ wrote:
    > Tak o tym samym. Cieszy Cie to, ze robi sie z Ciebie niewolnika ktorego
    > kontroluje sie na kazdym kroku? To juz ludzie nie moga sobie przy grillu
    > piwa sie napic bo musi byc ktos bezwzglednie trzezwy do pilnowania
    > dziecka?

    Cieszy mnie to, że gdzieś ktoś się jednak interesuje. Takie mają tam
    zdaje się prawo. W Polsce można zakatować dzieciaka a sąsiad nie
    zadzwoni, bo uważa, że to nie jego sprawa - co gorsze?

    > No i jak ten ktos z opieki to stwierdzil? Kazal dmuchac?

    AFAIR wystarczyło stwierdzenie, tak młody jest z niania i pani sobie
    poszła, ale muszę dopytać.

    > Sad to tez ludzie a ci z natury sa omylni.

    Jasne, ale żeby z góry zakładać, że wszyscy po kolei?

    Tomek

  • 192. Data: 2014-01-02 01:51:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Sad to tez ludzie a ci z natury sa omylni.

    Wątpliwe jest przede wszystkim czy sąd w ogóle te sprawy bada a nie
    przyklepuje zarzuty.

  • 193. Data: 2014-01-02 01:57:18
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2014 01:51:58 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Wątpliwe jest przede wszystkim czy sąd w ogóle te sprawy bada a nie
    >
    > przyklepuje zarzuty.

    Co chcesz badać jak w dokumentach jakie dostał sąd jest że oskarżony przyjebał w płot
    i miał 1,8 promila. Do takich spraw nie dochodzi, są załatwiane poza salą sądową.
    Dobrowolne podanie się karze się to nazywa.

  • 194. Data: 2014-01-02 01:58:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Jan 2014 00:39:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Raczej problemem jest wykrywalność.
    > Gdyby trzeźwość była kontrolowana równie skrupulatnie jak prędkość, to
    > wystarczyłoby pewnie 1000zł grzywny żeby ich oduczyć jazdy po pijanemu.

    Zdecydowanie za malo - oduczylo cie przekraczania predkosci ? :-)

    > Kontrolowany jestem na trzeźwość gdzieś raz na pięć lat.

    Przy okazji przekroczenia predkosci tez jestes kontrolowany na
    trzezwosc, moze nie tak skrupulatnie, ale naprawde nietrzezwego
    policjant wyczuje.

    I tylko te FR nie chca trzezwosci kontrolowac.

    J.

  • 195. Data: 2014-01-02 02:09:37
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 02 Jan 2014 01:32:25 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    > No tak, ale prawdopodobnie tylko to będzie działać.
    >
    > Surowość kary przy żenująco niskiej wykrywalności nic nie daje.

    Pytanie czy mamy żenująco niską wykrywalność? Bo niskie kary to na pewno,
    szczególnie na tle reszty eu.

    > Za używanie pirackiego programu komputerowego KK przewiduje obecnie
    > chyba do 2 lat bezwzględnego więzienia - kara wydawałoby się
    > masakryczna, a jednak piractwo kwitnie. Dlatego że nikt sobie nie
    > wyobraża że mógłby zostać złapany, a nawet jeśli to że dostanie
    > maksymalną karę.

    Tutaj się z Tobą nie mogę zgodzić. Jest sporo lepiej niż chociażby 10 lat
    temu. Już teraz dzieciaki potrafią jeden drugiego na forach piętnować na
    używanie pirackich gier - a to na prawdę postęp. W firmach to w ogóle
    ciężko, ja np. nie znam nikogo kto używał by poważnego softu nie płacąc
    za niego. Czasami zdarzają się jakieś głupoty w stylu darmowy antywirus,
    którego licencja oficjalnie zabrania wykorzystania komercyjnego. Ale i to
    są rzadki wyjątki. BSA zrobiła swoje, ludzie się jednak boją.

    Jak by tego było mało, tak samo jak używanie karane jest także posiadanie
    nielegalnego oprogramowania. Nawet nie zainstalowanego na komputerze.
    Absurd?

    > Ten sam mechanizm działa u jeżdżących po pijaku.
    >
    > I podniesienie tej wirtualnej kary z 2 lat do 20 lat też niewiele
    > zmieni.

    Ja nie mówię o karze wirtualnej, postulowałem zabieranie uprawnień
    dożywotnio i bezwzględnie plus do tego wysokie grzywny. Kary jakie mamy
    są wirtualne dlatego, że są orzekane w większości przypadków w
    zawieszeniu, co w praktyce oznacza znikome konsekwencje.

    Zawsze powstaje pytanie, czy karanie więzieniem za jazdę po pijanemu to
    faktycznie odpowiednie wyjście. Moim zdaniem dużo bardziej uciążliwe będą
    właśnie wysokie kary finansowe. Po kieszeni zawsze boli najbardziej.

    > Istotnie, ale mechanizm raczej jest taki że wielu ludzi jeździ, albo zna
    > takich co jeżdżą i prawdę mówiąc zazwyczaj nic się nie dzieje.

    Zazwyczaj nic się nie dzieje, aż trafia się taki, który zabija 6 na
    miejscu. Ja wiem, że ciężko wrzucać kazia co jedzie po piwku do jednego
    wora z mordercą, który właśnie zabił 6 osób, ale ogólna znieczulica
    prowadzi niemal zawsze do eskalacji.

    Kaziu na początek jeździł po jednym piwku, potem po dwóch, potem już po
    kilku głębszych, aż któregoś razu przez przypadek rozwali grupkę dzieci
    na przystanku samochodowym. Tylko dlatego, że przyzwyczaił się do jazdy
    na bombie.

    > Może i metoda prosta, w zasadzie można by nawet tak robić.
    > Wątpię tylko czy to tak naprawdę poprawi bezpieczeństwo.
    >
    > Samochody dziś tanie - można mieć taki co to go nie szkoda, specjalny do
    > jeżdżenia po pijaku.

    Sugerujesz, że ktoś z premedytacją kupi sobie taki wóz do jazdy po pijaku?

    Tomek

  • 196. Data: 2014-01-02 02:15:26
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 02 Jan 2014 01:50:27 +0100, J.F. wrote:
    > Czy najpierw zadzwonili jedni, a teraz drudzy pilnuja kiedy sie moga
    > zemscic. Bo Anglicy lubia wypic i watpie aby to bylo z dobrego serca :-)

    Tego nie wiem, nie ja tam mieszkam. Angole ogólnie mają na punkcie
    health&safety dość sporego pierdolca. Może całkiem słusznie doszli do
    wniosku, że znacznie taniej jest zapobiegać?

    > I z wiezienia dowozic na sprawe, tylko w tym celu aby uslyszec "nie ma z
    > czego sciagnac" ?

    Jak nie ma z czego ściągać? Bezrobotny a samochodem jeździ? Na paliwo
    skąd bierze? To jeszcze skarbówką postraszyć, bo pewnie dochody ukrywa.

    > Czy skonfiskowac miastu autobus a kolei pociag, bo kierowca wypil ?

    Szczerze mówiąc czekałem tylko aż taki argument padnie :)

    Tomek

  • 198. Data: 2014-01-02 03:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Statsytyka mówi że 12.1% wypadków było spowodowane przez nietrzeźwych,
    > a zginęło w nich 16.4% ogółu zabitych.
    > Pokazuje to, że nietrzeźwi sprawcy powodują bardziej niebezpieczne
    > wypadki niż trzeźwi.

    Czy to jest ta sama statystyka, która podawał J.F.?

    5%.
    Na 37046 wypadkow w 2012, 1742 bylo spowodowanych przez nietrzezwych
    kierowcow samochodow osobowych, 49 ciezarowych, 2 autobusow, 2
    pojazdow uprzywilejowanych, 120 motocykli, 159 motorowerow, 206
    rowerow, 23 traktorow.
    Policja podkreca publike podajac liczbe wypadkow w ktorych
    _uczestniczyli_ nietrzezwi. Trzezwy kierowca wymusi na nietrzezwym
    pierwszenstwo, pijany pieszy wbiegnie pod auto, pijany rowerzysta
    glowe sobie o slup rozbije - i to wszystko to tez "wypadek z
    nietrzezwym".

  • 197. Data: 2014-01-02 03:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Żadnej innej nie znajdziesz.

    Ciekawe...
    to znaczy że nie ma statystyki zbiorczej i każdy policjant ma swoją własną?

  • 199. Data: 2014-01-02 03:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > A jednak gdzieś te 180tys nietrzeźwych wyłapują.

    Połowa na rowerach w lesie?
    Znam dwa przypadki jak kogoś złapali - jeden w samochodzie i 0,3, drugi na
    rowerze, na piaskowej drodze i 0,5.

  • 200. Data: 2014-01-02 07:05:51
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2014-01-02 01:07, J.F. pisze:

    > Ale to nie bylo centrum. Ani przystanek, ani boisko szkolne, tylko
    > jakis malo uczeszczany chodnik. Pech. Komus bylo pisane ...

    Byłeś tam kiedykolwiek?
    Znasz TO miejsce? ( http://goo.gl/maps/Y0WsG )
    Bo to jeden z nielicznych chodników łączących 2 części Kamienia...

    I jeśli knypek jechał rzeczywiście x2 lub więcej, to MUSIAŁ zakończyć
    swoją drogę na czymś...
    W sumie najlepiej byłoby, gdyby usiłował wymusić pierwszeństwo na
    pociągu, bo "ja byłem z prawej święty Piotrze..."