  • 401. Data: 2014-01-04 10:00:11
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-01-04 09:37, Cavallino wrote:
    > Na pewno zrobiłeś lepsze porównania, więc wiesz, że jest inaczej.....

    Nie robilem, ale np. widzialem jedno, ktore zrobili pogromcy mitow.
    Rowniez mialo wiele wad ale przynajmniej zachowywalo "pozory" realizmu.

    Wyniki nie byly takie srednie. IMHO to co sprawdzali tez bylo bardziej
    wymagajace niz jazda po normalnych drogach (np. tor ktorym sie poruszali
    byl duzo duzo za waski w porownaniu do normalnego pasa oraz toleracnji
    jaka zachodzi na drodze), itd. itp.

    --
    mk4

  • 402. Data: 2014-01-04 10:28:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości grup

    > Nie robilem, ale np. widzialem jedno, ktore zrobili pogromcy mitow.
    > Rowniez mialo wiele wad ale przynajmniej zachowywalo "pozory" realizmu.

    Jak się nie ma co się lubi....

> [...]
    > wymagajace niz jazda po normalnych drogach (np. tor ktorym sie poruszali
    > byl duzo duzo za waski w porownaniu do normalnego pasa oraz toleracnji

    No i chyba to dobrze?
    To że ktoś potrafi jechać prosto po prostej, nie oznacza że będzie umiał
    wykonać manewr, jakikolwiek.

  • 403. Data: 2014-01-04 14:23:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Jan 2014 09:11:28 +0100, mk4 napisał(a):

    > Bylem swiadom tych dodatkow.
    > Niemniej rozmawialismy o kwotach. Z powinny byc ze 3x wyzsze idac tokiem
    > tych co narzekaja ze u nas jest za malo. I one sa wysokie ale tylko za
    > "razace" wykroczenia - przekroczenie o wiecje niz 60. Zauwazmy ze dla
    > wykroczen typowych (takie przekroczenie do 30-40), ktorych jest
    > najwiecej sa one stosunkowo niskie w porownaniu do zarobkow.

    Poszli w inna strone, nie karaja wysoka grzywna, tylko zabraniem na
    miesiac PJ. IMO - bardzo wychowawcze. A punktami uspokoja dodatkowo,

    > Ponadto dwa miesiace zabrania PJ to jednak dla wiekszosci (bo wiekszosc
    > nie pracuje samochodem jednak) wydatek tyle co na autobus - przemeczy

    spora czesc pracuje. No ale coz - przemeczy sie, .

    > Te kraje sa bez sensu i oderwane od rzeczywistosci. Jak im sie skoncza
    > surowce i zaczn anormalnie zarabiac na swoje utrzymanie to wtedy
    > pogadamy.

    Chyba tylko Norwegia ma takie surowce. A i tak wiecej zarabia na
    przemysle.

    Nasi tez lubia wypic.

    J.

  • 404. Data: 2014-01-04 15:05:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-04 14:23, J.F. pisze:
> [...]

    Mam wrażenie, że tak niespecjalnie, ponieważ to system jest kluczowy,
    a nie sama wysokość mandatów:>

    > Poszli w inna strone, nie karaja wysoka grzywna, tylko zabraniem na
    > miesiac PJ. IMO - bardzo wychowawcze. A punktami uspokoja dodatkowo,

    No coś - to jakieś takie niekonstytucyjne ;) Nie dodałeś jeszcze, że
    mogą sobie wybrać termin zdania PJ, w którym brak uprawnień będzie dla
    ich życia najmniej uciążliwy. Do czasu :) Z drugiej strony to jak
    pamiętasz amnezja (kto prowadził) może doprowadzić do nakazu
    prowadzenia ewidencji użycia pojazdu przez osoby prywatne
    (taki faszystowski kraj). No i kończy się bujanie ślepego.
    Za to w Polsce jest raj dla łamiących powszechnie przepisy
    i jak tylko coś zmieniają to od razu krzyk, że za granicą jest lepiej
    i łamane są prawa jednostki, wolność itd. :>

    > spora czesc pracuje.

    Jeżeli 'pracuje się samochodem' to sytuacja wygląda trochę inaczej
    i dochodzi możliwość utraty pracy - nie o takich sytuacjach piszemy
    i nie o kierowcach zawodowych.

    > No ale coz - przemeczy sie, .

    Co często jest sporym utrudnieniem, które kosztuje zdecydowanie więcej
    niż autobus.

  • 405. Data: 2014-01-04 15:19:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Jan 2014 15:05:30 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > prowadzenia ewidencji użycia pojazdu przez osoby prywatne
    > (taki faszystowski kraj). No i kończy się bujanie ślepego.

    Oj tam, zawsze mozna podac znajomego Polaka albo wyslac koreanska
    wizytowke :-)

    > Za to w Polsce jest raj dla łamiących powszechnie przepisy
    > i jak tylko coś zmieniają to od razu krzyk, że za granicą jest lepiej
    > i łamane są prawa jednostki, wolność itd. :>

    Wiesz ile sie przejezdza Polske zgodnie z przepisami, a ile Niemcy ?

    > Jeżeli 'pracuje się samochodem' to sytuacja wygląda trochę inaczej
    > i dochodzi możliwość utraty pracy - nie o takich sytuacjach piszemy
    > i nie o kierowcach zawodowych.

    Nie trzeba byc kierowca zawodowym - akwizytor, serwisant, weterynarz,
    inspektor od autostrad ...

    J.

  • 406. Data: 2014-01-04 16:05:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-04 15:19, J.F. pisze:

    > Oj tam, zawsze mozna podac znajomego Polaka albo wyslac koreanska
    > wizytowke :-)

    Chciałbyś. Może kiedyś tak się udawało, ale można uznać to za czas
    przeszły.

    > Wiesz ile sie przejezdza Polske zgodnie z przepisami, a ile Niemcy ?

    Nie tylko o Niemczech mowa i jakoś w innych krajach też jeżdżą
    dużo zgodniej z przepisami niż Polsce. Starają się nie przekraczać
    tych 10-20km/h, ponieważ to już surowe konsekwencje. Ba nawet wolniej
    jeżdżą. Swojej jazdy nie wytłumaczysz brakiem takiej sieci autostrad,
    jak by ci pasowała.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie trzeba byc kierowca zawodowym - akwizytor, serwisant, weterynarz,
    > inspektor od autostrad ...

    Przeczytałeś dokładnie co napisałem, czy jak zwykle? "akwizytor,
    serwisant, weterynarz, inspektor od autostrad ..." podpada pod
    'pracuje się samochodem' i możliwość utraty pracy z racji utraty
    prawa jazdy. Niechętnie zaryzykują utratę/ograniczenie źródła
    dochodu.

  • 407. Data: 2014-01-04 16:22:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Jan 2014 16:05:57 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > Chciałbyś. Może kiedyś tak się udawało, ale można uznać to za czas
    > przeszły.

    Znajomego Polaka zawsze mozna.
    Teraz mandat chyba trzeba zaplacic, ale mandaty przeciez niskie.
    Dochodza dodatkowe komplikacje, ale jak ktos tam bywa gosciem to
    niewielkie.

    P.S. Straszono mnie ze obcokrajowcy musza placic drogo za kazdy punkt,
    ale oficjalnie nic takiego nie widzialem.

> [...]
    > tych 10-20km/h, ponieważ to już surowe konsekwencje. Ba nawet wolniej
    > jeżdżą. Swojej jazdy nie wytłumaczysz brakiem takiej sieci autostrad,

    Nie mowie o autostradach, mowie np o czasie Wroclaw-Mielno zgodnie z
    przepisami.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > serwisant, weterynarz, inspektor od autostrad ..." podpada pod
    > 'pracuje się samochodem' i możliwość utraty pracy z racji utraty

    No to jednak ilosc osob zagrozonych rosnie. Moze niekoniecznie utrata
    pracy, ale np utrata dwoch pensji albo urlopu ..

    > Niechętnie zaryzykują utratę/ograniczenie źródła dochodu.

    Taki jeden wolal zastrzelic suszacych policjantow. Na codzien byl
    bowiem kierowca autobusu.

    J.

  • 408. Data: 2014-01-04 17:01:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-04 16:22, J.F. pisze:

    > Znajomego Polaka zawsze mozna.

    Pewnie, podać można:P

    > Teraz mandat chyba trzeba zaplacic, ale mandaty przeciez niskie.
    > Dochodza dodatkowe komplikacje, ale jak ktos tam bywa gosciem to
    > niewielkie.

    W pojedynczych przypadkach to się może udać. Kombinatorów zawsze
    znaleźć można.

    ^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie mowie o autostradach, mowie np o czasie Wroclaw-Mielno zgodnie z
    > przepisami.

    Cóż, jak pisałem, o Ty chcesz gdzieś sobie dojechać szybko i tyle.
    Musisz się dostosować. Średnią po tych trasach wykręca się dość
    spokojnie po 70km/h. To jest żadna trasa przelotowa. Nie, ale
    pewnie będzie zły, ponieważ ja mam do Mielna z 50-100km więcej
    i dojadę w podobnym czasie :) Taki lajf.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No to jednak ilosc osob zagrozonych rosnie.

    To chyba oczywiste - wszystkich dotyczy. Tylko w różnych stopniu
    i różnie tez wygląda zagrożenie, konsekwencje.

    > Moze niekoniecznie utrata
    > pracy, ale np utrata dwoch pensji albo urlopu ..

    A to umknęło?
    "Niechętnie zaryzykują utratę/ograniczenie źródła
    dochodu. "

    > Taki jeden wolal zastrzelic suszacych policjantow.

    A premiera to może nie?

    > Na codzien byl bowiem kierowca autobusu.

    Tak, babcią klozetową:>

  • 409. Data: 2014-01-04 19:24:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > Nie mowie o autostradach, mowie np o czasie Wroclaw-Mielno zgodnie z
    > przepisami.

    Pewnie podobnie jak Wrocław-Istria, więc po co się męczyć jadąc nad zimne
    morze? ;-)

  • 410. Data: 2014-01-05 21:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale niejeden kapelusz się oburzy, że 100 w mieście i że zapieprzanie.

    Jego problem...