  • 1. Data: 2015-08-19 18:03:37
    Temat: AT45DB161 i biblioteka Atmel DataFlash
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Próbuję uruchomić właśnie pamięć AT45DB161 i zmusić ją do współpracy z
    Atmegą 8, przy pomocy biblioteki Atmel DataFlash
    (http://tinyurl.com/nox4hxd).

    Ta sama biblioteka została też przepisana pod C++ i bywa używana z Arduino:

    http://playground.arduino.cc/Code/Dataflash

    Niestety, coś jest nie tak...

    Następujący kod:

    DF_SPI_init();

    Buffer_Write_Byte(1, 1, 42);
    // Buffer_To_Page(1, 1);

    // Page_To_Buffer(1, 1);
    bajt = Buffer_Read_Byte(1, 1);
    itoa(bajt, (char *)buffer, 10);
    uart_puts(buffer);

    Powoduje wyświetlenie liczby 255, chociaż powinno być 42. Nie ma
    znaczenia, czy próbuję zapisywać przez stronę pamięci, czy bezpośrednio
    z bufora. Zawsze to samo.

    Ktoś ma jakiś pomysł, co może być nie tak? Jak mogę zdiagnozować problem?

  • 2. Data: 2015-08-19 18:44:07
    Temat: Re: AT45DB161 i biblioteka Atmel DataFlash
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Może po init spróbuj Read_DF_Status i zobacz co pokaże.

    Paweł

  • 3. Data: 2015-08-20 16:12:32
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-08-19 18:03, Atlantis wrote:
> [...]
    > z bufora. Zawsze to samo.
    >
    > Ktoś ma jakiś pomysł, co może być nie tak? Jak mogę zdiagnozować problem?

    Sprawdziłbym czy piny od SPI są dobrze ustawione. Może być pull-up na
    data-in i odbierasz 255.

    Adam

  • 4. Data: 2015-08-20 19:42:32
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja co prawda nie ogarniam sukcesu zjednoczenia po/eu,
    ale do czego potrzebna jest tu biblioteka? ja tam nie czaję sukcesu
    po/eu, ale wydaje mi się coś i gdzieś, że to jest parę kabelków?