  • 1. Data: 2010-02-23 13:03:56
    Temat: AVR i stablizacja napięcia
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    Witam
    Posiadam agregat prądotworczy z AVR. niestety zwykły avr nie spisuje sie
    poprawinie przy ups (poprostu ups sie nie chce przelaczyć na zasilanie z
    agregatu jak jest bardziej obciążony). Kolega ma agregat prądotwórczy kipor
    z avr-digital i na nim działa bez problemu. Jak rozwiązać moj problem aby na
    moim agregacie pradotworczym ups sie przelaczały?? kupilem juz stablizator
    napięcia (mustek) ale to nic nie dało. Są jakies inne sposoby stablizacji -
    jakieś układy avr-digial lub coś podobnego??

  • 2. Data: 2010-02-23 15:02:14
    Temat: Re: AVR i stablizacja napięcia
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Dawid pisze:
> [...]
    > napięcia (mustek) ale to nic nie dało. Są jakies inne sposoby stablizacji -
    > jakieś układy avr-digial lub coś podobnego??

    Witam,

    Ja miałem taki przypadek i zastosowałem wtedy UPS on-line.
    Przetestowałem trzy modele i dopiero produkt firmy Gamatronic dał radę.
    Problem był poważny, bo agregat (Honda, z AVR!) dawał 250V. W serwisie
    twierdzili, że "te typy tak mają".
    Najpierw polecam sprawdzić gdzie leży problem - czy agregat daje za
    niskie, za wysokie napięcie czy częstotliwość jest nie ta - i na ile
    inteligentny jest UPS.

    Skąd jesteś? Jeśli ze Śląska - dysponuję odpowiednim sprzętem pomiarowym
    i mogę przywieźć do testów różne UPSy i rozwiązać problem. Zajmuję się
    (między innymi) zasilaniem rezerwowym.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik
    m...@f...pl

  • 3. Data: 2010-02-25 13:44:47
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Skąd jesteś? Jeśli ze Śląska - dysponuję odpowiednim sprzętem pomiarowym i
    > mogę przywieźć do testów różne UPSy i rozwiązać problem. Zajmuję się

    Dzieki za informacje. podlaczylem miernik bylo 232V ale na 55Hz,
    zmniejszajac obroty zmniejszylem ilosc hz na 50hz a V zostały gdyz jest avr.
    Podlaczylem pod ups i przelacza jak ta lala po 3sek :) dzieki