  • 1. Data: 2009-07-20 11:20:55
    Temat: Plyta do Core2 Duo
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    Szukam jakiejs plyty pod Core 2 Duo (najprawdopodobniej E6300 albo nieco
    wolniejszy). Zalezy mi na RAID, milym dodatkiem byla by tez zintegrowana
    karta WiFi. Uzywana do dokumentow, photoshopa, klepania kodu i czasem
    jakiejs gry.

    Plyta nie musi byc super-duper rozwojowa, nastepnym razem wymienie pewnie za
    kolejne 4 lata razem z CPU. Byle byla w miare szybka i pociagnela 4GB RAMu
    800/1200, a przy okazji rozsadna cenowo (czyli ani zadne tanie no-name, ani
    extreme dla maniakow chlodzenia cieklym azotem i liczenia FPSow).

    Z gory dzieki za wszelkie sugestie!

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2009-07-21 06:04:45
    Temat: Re: Plyta do Core2 Duo
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 20.7.2009, kamil napisał(a):

> [...]
    > 800/1200, a przy okazji rozsadna cenowo (czyli ani zadne tanie no-name, ani
    > extreme dla maniakow chlodzenia cieklym azotem i liczenia FPSow).

    Wymień jeszcze resztę "gratów", które chcesz podłączyć.
    Np. 3 urządzenia PATA dyskwalifikują spory procent płyt, albo wymagają
    dodatkowych nakładów.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 3. Data: 2009-07-21 08:05:43
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Michal Lukasik" <m...@t...pl> wrote in message

    > Wymień jeszcze resztę "gratów", które chcesz podłączyć.
    > Np. 3 urządzenia PATA dyskwalifikują spory procent płyt, albo wymagają
    > dodatkowych nakładów.

    Zadnych cudow, dwa dyski SATA w RAID, jakas nagrywarka i grafika (w szafie
    lezy jakis Radeon 512MB na pci-e, nie pamietam nawet co to za karta, ale
    dolaczali do niej company of heroes bodajze) + ewentualnie przyzwoita karta
    dzwiekowa.

    Znalazlem Asusa P5N-D, ktory poza Wifi spelnia raczej moje wymagania, ale
    jesli jest cos lepszego w tej cenie, to jestem otwarty na propozycje.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2009-07-21 08:07:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

> [...]
    >
    > Znalazlem Asusa P5N-D, ktory poza Wifi spelnia raczej moje wymagania, ale
    > jesli jest cos lepszego w tej cenie, to jestem otwarty na propozycje.

    Ewentualnie to samo, ale taniej. Dawno juz nie interesowalem sie sprzetem,
    ale pamietam ze swego czasu bylem dosc zadowolony z niedrogiej plyty
    Gigabyte pod P3, cenowo wypadala taniej niz konkurencja, a osiagi i
    wyposazenie podobne..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2009-07-22 06:36:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 21.7.2009, kamil napisał(a):

> [...]
    > ale pamietam ze swego czasu bylem dosc zadowolony z niedrogiej plyty
    > Gigabyte pod P3, cenowo wypadala taniej niz konkurencja, a osiagi i

    Ten Asus to ze względu na konkretny chipset (nForce 750i)?
    Skoro masz Radeona to w razie czego chyba lepiej celować w CrosFire nie
    SLI. [???]
    Wymieniona MoBo ma też LPT - zależy Ci na nim?
    O SPDIF nie pytam bo to oczywiste. ;D
    Co do WiFi to będzie trudno na plycie, ale na PCI lub PCI-E nie powinno
    być problemu z kupnem.

    Z podobnych płyt ze stajni Gigabyte mogę polecić GE-P35E-DS3R. Na plus ma
    DIMM zarówno DDR2 jak DDR3 (może się przydać w przyszłości - ostatnio DDR3
    mocno tanieją). Na minus brak Firewire. (tyle na pierwszy rzut oka)

    Specyfikacje obu płyt
    http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=yQYfAtkxxZMjR7
    9G
    http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Prod
    ucts_Spec.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2551
    &ProductName=GA-P35C-DS3R
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 6. Data: 2009-07-22 13:12:10
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > DIMM zarówno DDR2 jak DDR3 (może się przydać w przyszłości - ostatnio DDR3
    > mocno tanieją). Na minus brak Firewire. (tyle na pierwszy rzut oka)

    Czyli dobrze jednak bylo zapytac. Crossfire nie jest jakims priorytetem,
    szczerze watpie zebym z niego skorzystal kiedykolwiek, ten ASUS po prostu
    mial RAID i dobre opinie.

    Znalazlem jeszcze ASUS P5QL-E na chipsecie P43 i chyba na to sie zdecyduje,
    ma to co potrzebne i jest od Gigabyte'a tansza o dobre 2GB pamieci.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2009-07-22 17:01:54
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 22.7.2009, kamil napisał(a):

> [...]
    >
    > Znalazlem jeszcze ASUS P5QL-E na chipsecie P43 i chyba na to sie zdecyduje,
    > ma to co potrzebne i jest od Gigabyte'a tansza o dobre 2GB pamieci.

    Cena na tego GB co podałem to pewnie ze starych dostaw (bo to dość wiekowy
    produkt) i dlatego, że działają w niej zarówno DDR2 jak i DDR3.
    Z nowszych i porównywalnych do tej co podałeś za to troszkę tańszych i GB
    to GA-EP43-DS3 (ale bez RAID, a to chciałeś), za to za minimalnie wyższą
    cenę możesz mieć lepszą GA-EP45-DS3LR.
    Nie widziałem w działaniu ale asusowy ExpresGate może być fajna "zabawką",
    zwłaszcza w HTPC.
    --