  • 1. Data: 2009-07-20 09:48:03
    Temat: wymiana Q6600, na co warto?
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Mam procka Intel Q6600 2,4GHz na plycie Gigabyte
    (http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-p35-ds3
    .html).
    Procesor jest podkreconny do 3,1GHz ale pomyslalem, ze moze warto by go
    wymienic na cos mocniejszego. Czy sprzedajac go i dokladajac 300-400zl
    uzyskam odczuwalny i oplacalny wzrost wydajnosci?
    Jesli tak to co wybrac, jaki procesor?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-07-20 15:36:17
    Temat: Re: wymiana Q6600, na co warto?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 11:48:03 +0200, Norbert napisał(a):

> [...]
    > wymienic na cos mocniejszego. Czy sprzedajac go i dokladajac 300-400zl
    > uzyskam odczuwalny i oplacalny wzrost wydajnosci?

    Nie. Szczerze mówiąc też mnie to dziwi. Zazwyczaj po okresie ~2 lat można
    było "odświeżyć" komputer za kwotę ~1000-1500 zet zwiększając wydajność o
    co najmniej 50%. Teraz odkąd nabyłem Q6600 minęło ponad 2 lata i co bym nie
    kombinował takiego wzrostu wydajności nie osiągnę. Nawet dopisując zero do
    Twojego ograniczenia finansowego nie za bardzo widać coś coby było
    zdecydowanie szybsze.

  • 3. Data: 2009-07-20 17:16:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 11:48, Norbert pisze:
    > Procesor jest podkreconny do 3,1GHz ale pomyslalem, ze moze warto by go
    > wymienic na cos mocniejszego. Czy sprzedajac go i dokladajac 300-400zl

    Może warto? A czujesz, że musisz go wymienić? Bo powinien być
    tak szybki, że nie powinno być takiej potrzeby po prostu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-07-20 22:10:34
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Norbert <n...@r...no> napisał(a):

> [...]
    > wymienic na cos mocniejszego. Czy sprzedajac go i dokladajac 300-400zl
    > uzyskam odczuwalny i oplacalny wzrost wydajnosci?

    Zmień na Core&#8482; 2 Duo E7600. Najmocniejsze TPD 65W Oszczędnośc 40W.
    Zyskasz pieniądze.

  • 5. Data: 2009-07-20 22:20:30
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wymienic na cos mocniejszego. Czy sprzedajac go i dokladajac 300-400zl
    > uzyskam odczuwalny i oplacalny wzrost wydajnosci?

    Od dawna uzywam Q6600 na nominalnej predkosci 2,4G (zazwyczaj dziala na
    1,6G) z 8GB RAM i Vista 64 - póki co nie znalazlem aplikacji, która w sposób
    ciagly i uzyteczny potrafi uzyc wiecej niz 50% mocy procesora wiec ciekaw
    jestem jakich aplikacji uzywasz, ze potrafia uzyc 100% mocy tego procesora
    bo chyba tylko wtedy wymiana bylaby uzasadniona?

    --
    marfi

  • 6. Data: 2009-07-20 22:35:37
    Od: " " <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jestem jakich aplikacji uzywasz, ze potrafia uzyc 100% mocy tego procesora
    > bo chyba tylko wtedy wymiana bylaby uzasadniona?

    No nie gadaj o aplikacjach. Dla starej Fify 09 albo dla Obliviona na full
    details 2,4 MHz to troche mało dla podkręconego ATi 4870.
    CPU 8400 3.0 MHZ w grach kasuje Q6600.

  • 7. Data: 2009-07-20 22:54:59
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    .html).

    > Zmień na Core&#8482; 2 Duo E7600. Najmocniejsze TPD 65W Oszczędnośc 40W.
    > Zyskasz pieniądze.

    IMO błędne założenie - przy pełnym obciążeniu Q6600 ma chyba 95W (pierwsze
    modele miały 105W) - w warunkach "normalnych" czyli zbliżonych do idle 55W
    mniej (zmierzone przed chwilą jako różnica poboru mocy przez cały
    komputer).

    --
    marfi

  • 8. Data: 2009-07-20 22:59:02
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > No nie gadaj o aplikacjach. Dla starej Fify 09 albo dla Obliviona na full
    > details 2,4 MHz to troche mało dla podkręconego ATi 4870.
    > CPU 8400 3.0 MHZ w grach kasuje Q6600.

    Przy jakiej zajętosci procesora Q6600 w przypadku tej starej jak
    przypuszczam gry?

    --
    marfi

  • 9. Data: 2009-07-21 10:38:02
    Od: venioo <v...@p...fm>

    g...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > No nie gadaj o aplikacjach. Dla starej Fify 09 albo dla Obliviona na full
    > details 2,4 MHz to troche mało dla podkręconego ATi 4870.
    > CPU 8400 3.0 MHZ w grach kasuje Q6600.

    z tym "kasowaniem" to bym uwazal...
    faktycznie 8400 to dobry procesor, ale sa gry (czyt.GTA4), ktore lepiej
    sobie radza na 4-rdzeniowcu i tyle.

    --
    venioo

  • 10. Data: 2009-07-21 11:23:09
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 00:20:30 +0200, marfi napisał(a):

> [...]
    > jestem jakich aplikacji uzywasz, ze potrafia uzyc 100% mocy tego procesora
    > bo chyba tylko wtedy wymiana bylaby uzasadniona?

    Premiere potrafi pojechac po 4 rdzeniach, bawie sie tez troche dzwiekiem,
    uzywajac wirtualnych syntezatorow (VSTI) mozna szybko odczuc brak kolejnych
    4 rdzeni (choc i ramu brak sie czuje, stad oczekiwanie na Win7 64 bit).
    Poza tym na codzien Delphi z kilkoma expertami + czesto odpalane wirtualne
    maszyny - to wszystko ssie moc i co prawda nie zawsze, ale nierzadko
    zuzycie jest > 50%.
    No i pozostaja aplikacje, ktore nie potrafia wykorzystac wielu rdzeni, za
    to jeden tak (np. kopie danych wykonywane w tle z kompresja) tez
    skorzystalyby z pojedynczego rdzenia mocniejszego niz oferowany przez
    Q6600.

    --
    pozdrawiam
    Norbert