  • 1. Data: 2009-07-20 07:11:29
    Temat: Komputer nie startuje
    Od: Roman Stopa <r...@k...TEGO-NIE-MA.com.pl>

    Witam!
    Mam z jednym z komputerów dość ciekawy problem.
    Zasadniczo nie startuje. Wiatraki się kręcą, dyski wzbudzają ale grafika
    (na płycie) się nie aktywuje no i oczywiście dalej nic się nie dzieje.
    Pierwsze podejrzenia padły na zasilacz. Ale sprawdziłem dwa różne, sprawnie
    działające w innych komputerach i efektu żadnego nie było.
    Co ciekawe wystarczy jednak wyjąć, na sekundę choćby, pamięć, wpakować ją z
    powrotem (nawet w to samo gniazdo) i system startuje jakby nic się nie
    działo. Do następnego wyłączenia.
    Płyta Asrock p4i45gv.

    --
    R.

  • 2. Data: 2009-07-20 09:37:35
    Temat: Re: Komputer nie startuje
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Co ciekawe wystarczy jednak wyjąć, na sekundę choćby, pamięć, wpakować ją
    > powrotem (nawet w to samo gniazdo) i system startuje jakby nic się nie
    > działo. Do następnego wyłączenia.
    > Płyta Asrock p4i45gv.

    sprawdź czy bateria nie padła. Powinna mieć ok 3V.
    być może też brudne jest złącze na kości pamięci. Trzeba je szmatką
    wyczyścić i alkoholem tak by styki się błyszczały.

  • 3. Data: 2009-07-20 16:55:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 09:11, Roman Stopa pisze:
    > Zasadniczo nie startuje. Wiatraki się kręcą, dyski wzbudzają ale grafika
    > (na płycie) się nie aktywuje no i oczywiście dalej nic się nie dzieje.

    Skąd wiesz, że akurat grafika? Może CPU lub chipset są walnię-
    te i nic się tak naprawdę nie "aktywuje".

    > Co ciekawe wystarczy jednak wyjąć, na sekundę choćby, pamięć, wpakować ją z
    > powrotem (nawet w to samo gniazdo) i system startuje jakby nic się nie
    > działo. Do następnego wyłączenia.

    1) Zabrudzone/utlenione styki.

    2) "Padająca" bateryjka podtrzymująca CMOS.

    3) Początek wysychania elektrolitów.

    4) ASrock (ja już pogrzebałem dwie ich płyty na dwie posia-
    dane, więcej nie kupię).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |