  • 1. Data: 2010-04-11 20:34:32
    Temat: Akordeon
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    To jeszcze instrument, czy już komputer?

    http://midi.pl/p8114-Roland-FR-7x-Black-akordeon-cyf
    rowy.html

    Cena mnie nie dziwi. :) Odpowiednia do wolumenu sprzedaży.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2010-04-11 20:58:15
    Temat: Re: Akordeon
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > To jeszcze instrument, czy już komputer?
    >
    > http://midi.pl/p8114-Roland-FR-7x-Black-akordeon-cyf
    rowy.html

    To się nazywa syntezator marszczony.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-04-12 01:01:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    rowy.html

    > To się nazywa syntezator marszczony.

    Elektroniczny wstyd?

    --
    Darek

  • 4. Data: 2010-04-12 13:09:58
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > To jeszcze instrument, czy już komputer?
    >
    > http://midi.pl/p8114-Roland-FR-7x-Black-akordeon-cyf
    rowy.html

    > Cena mnie nie dziwi. :) Odpowiednia do wolumenu sprzedaży.

    Cena jak cena. Byle jaki akordeon akustyczny 80-tka kosztuje 4-5 tys. zł.
    Cena akordeonów koncertowych wyższej klasy 120 i więcej basów sięga
    kilkudziesięciu tys. zł. Tak więc cena FR-7 nie jest aż taka porazająca.
    Poza tym są też tańsze modele FR-5 oraz FR-3

    Pytasz czy to jest instrument czy też komputer. Oczywiście, że jest to
    instrument muzyczny tylko, że generujący dźwięk w inny sposób niż akordeon
    akustyczny. Jednak sposób gry oraz zachowania się tego akordeonu praktycznie
    nie różni się od akordeonu akustycznego. Odpowiednie czujniki reagują
    zarówno na sposób miechowania, artykulację jak i na kierunek miechowania.
    Kalwiatura i guziki działają dokładnie tak samo jak w akordeonie
    akustycznym, a elektronika symuluje nawet odgłosy stukania klapek, nie
    mówiąc o wszelkich dodatkach jakie były stosowane w akordeonach
    akustycznych.
    Przewagą akordeonó elektronicznych jest to, że mogą symulować przeróżne
    stroje: włoski, francuski, czy też przeróżne modele i odmiany akoredonów:
    Bayan, Bandeon itd.
    Występują za zarówno wersje klawiszowe jak i guzikowe.
    Ponadto seria FR posiada wiele brzmień i barw np. brzmienia organowe,
    smyczki, trąbki, saksofony i wiele innych.

    Akordeony akustyczne niestety są bardzo wrażliwe na zmiany temperatury oraz
    wilgotności powietrza oraz kurz i uderzenia. Wkładki stroikowe często
    odpadają pod wpływem uderzenia czy też po prostu na skutek normalnej
    eksploatacji, gdyż w większości akordeonów są klejone woskiem.
    Niestety obecnie brakuje fachowców potrafiących naprawiać i stroić
    akoredony. Zaś ci, którzy jeszcze się tym trudnią windują ceny.
    Sam osobiście "zdarłem" 3 akordeony i obecnie mam jeszcze 2 sztuki. Jeden w
    bardzo dobrym stanie, a drugi już wymaga remontu, tylko się zastanawiam czy
    jest sens go remontować. Z całą pewnością następnym akordeonem, który kupię
    będzie akordeon elektroniczny, który jest pozbawiony tych wad.

  • 5. Data: 2010-04-12 15:03:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2010 22:34:32 +0200, Adam Dybkowski wrote:
    >To jeszcze instrument, czy już komputer?
    >http://midi.pl/p8114-Roland-FR-7x-Black-akordeon-cy
    frowy.html

    Komputer-instrument. Przeciez taka kategoria jest od dawna.

    Pytanie tylko po co mu ten miech :-)

    No coz, wujek muzyk mowi ze on nie lubi klawiszy, on sobie woli
    posmygac po skrzypkach.

    >Cena mnie nie dziwi. :) Odpowiednia do wolumenu sprzedaży.

    Ja tam nie wiem, ale porzadne intrumenty nawet bez komputerow kosztuja
    drogo.
    Ciekawe kiedy i to wszystko sie zalamie, w koncu mozna postawic pare
    komputerow i beda graly lepiej niz orkiestra :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-04-12 21:30:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-12 17:03, J.F. pisze:

    rowy.html

    > Komputer-instrument. Przeciez taka kategoria jest od dawna.
    >
    > Pytanie tylko po co mu ten miech :-)

    Żeby maksymalnie udawać look&feel prawdziwego "analogowego" instrumentu.
    Czyli musisz się namachać aby zagrać.

    Najlepiej w ogóle aby takie urządzenie w ręku old-schoolowego
    specjalisty (kapela czerniakowska itp. klimaty) było nie do odróżnienia
    od normalnego akordeonu.

    BTW: Czy toto ma sekwencer MIDI? Można by nagrywać swoje wypociny i
    przenosić łatwo do peceta.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-04-12 21:41:58
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Pytanie tylko po co mu ten miech :-)

    Po to, żeby symulować ekspresję instrumentu.

    > No coz, wujek muzyk mowi ze on nie lubi klawiszy, on sobie woli
    > posmygac po skrzypkach.

    Ale to dwa różne instrumenty.

    > Ciekawe kiedy i to wszystko sie zalamie, w koncu mozna postawic pare
    > komputerow i beda graly lepiej niz orkiestra :-)

    Dzisiaj jeden komputer zagra jak cała orkiestra, ale umiejętność grania i
    sztuka to inna sprawa.

  • 8. Data: 2010-04-12 22:16:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010 23:41:58 +0200, Plumpi wrote:

    >Ale to dwa różne instrumenty.

    Eee tam rozne. Bank nr 41 i klawisze zagraja jak skrzypce :-)

    >Dzisiaj jeden komputer zagra jak cała orkiestra, ale umiejętność grania i
    >sztuka to inna sprawa.

    Ale wreszcie bedzie normalnie. Kompozytor bedzie komponowal,
    dyrygent/aranzer wklepywal ze sztuka, a muzycy beda glosniki ustawiali
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-04-13 05:50:37
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Eee tam rozne. Bank nr 41 i klawisze zagraja jak skrzypce :-)

    Nie zagrają, choć instrumenty elektroniczne robi się coraz lepsze i coraz
    bardziej naturalnie brzmiące, ale mimo wszystko brak jest w instrumentach
    elektronicznych pewnych niuansów występujących w instrumentach akustycznych,
    które sprawiają, że generowane brzmienia instrumentów akustycznych w sposób
    elektroniczny brzmią sztucznie.
    Zapewne wielu słuchających nawet nie zauważy róznicy, ale ktoś kto miał
    styczność z takimi instrumentami potrafi odróżnić bez większych problemów.

    > Ale wreszcie bedzie normalnie. Kompozytor bedzie komponowal,
    > dyrygent/aranzer wklepywal ze sztuka, a muzycy beda glosniki ustawiali
    > :-)

    No to teraz masz w taki "normalny" sposób, gdzie wychodzi kilku
    pseudomuzyków na scenę, a muzyka i wokale lecą z playbacku :)

  • 10. Data: 2010-04-13 05:55:56
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 12.04.2010 17:03, J.F. pisze:
    rowy.html

    > Komputer-instrument. Przeciez taka kategoria jest od dawna.
    >
    > Pytanie tylko po co mu ten miech :-)

    Może napędza małą turbinę wiatrową zasilającą elektronikę ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz