  • 1. Data: 2010-04-10 09:58:34
    Temat: Polska myśl techniczna
    Od: "VSS" <n...@v...pl>

    http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Komorka-ktora-dz
    iala-bez-akumulatora,wid,12131407,wiadomosc.html

    chińska płytka, druty 1,5 kwadrat i taśma klejąca - Politechnika Wrocławskia
    duma polskiej elektroniki

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 2. Data: 2010-04-10 16:40:14
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 11:58:34 +0200, VSS napisał(a):

    > http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Komorka-ktora-dz
    iala-bez-akumulatora,wid,12131407,wiadomosc.html

    > chińska płytka, druty 1,5 kwadrat i taśma klejąca - Politechnika Wrocławskia
    > duma polskiej elektroniki

    He, he - elektroniki ze świetlówki kompaktowej nie poznałeś?

  • 3. Data: 2010-04-10 16:52:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    cranky wrote:
    dziala-bez-akumulatora,wid,12131407,wiadomosc.html
    > He, he - elektroniki ze świetlówki kompaktowej nie poznałeś?

    Znacznie ciekawsze jesto to gniazdo na karte SD ;)

    Czy ktoś wie gdzie można je kupić? Mam podobne ale za długie. Istnieją
    chyba w dwóch odmianach.

  • 4. Data: 2010-04-11 17:37:13
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 10 Apr 2010 18:52:04 +0200 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Czy ktoś wie gdzie można je kupić? Mam podobne ale za długie. Istnieją
    >chyba w dwóch odmianach.

    Maritex ma jakieś gniazda do SD, moze Ci coś podpasuje?

  • 5. Data: 2010-04-14 08:38:33
    Temat: Re: Polska mys'l techniczna
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    VSS wrote:
    > http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Komorka-ktora-dz
    iala-bez-akumulatora,wid,12131407,wiadomosc.html

    > chin'ska p?ytka, druty 1,5 kwadrat i tas'ma kleja;ca - Politechnika Wroc?awskia
    > duma polskiej elektroniki

    Nie jest to znowu taki nowy pomysl, sa firmy co juz podobne rzeczy (podobno) wdrazaja
    do produkcji i chwala sie prototypami:
    http://gizmodo.com/5444850/rca-airnergy-charges-gadg
    ets-with-nothing-but-wifi-signals
    http://www.engadget.com/2010/01/09/airnergy-wifi-pow
    er-system-gives-rca-a-reason-to-exist-video/

    Co prawda ma to wykorzystywac energie z WiFi ale zasada podobna. Gdzies widzialem
    szacunkowe obliczenia ile czasu potrzeba do naladowania typowej pustej baterii
    komorki. Zalozenia byly proste: odleglosc od AP 1 m, antana zbiera cala moc
    docierajaca do urzadzenia z powierzcni rownej powiercni dolu/gory obudowy ustawionej
    prostopadle (czyli najkorzystniejszy przypadek). Nie pamietam wyniku ale odpowiedz
    byla wyrazona w latach...

    Podejrzewam ze Airnergy to zwykla proba pokazania czegos w celu wyludzenia rzadawych
    lub prywatnych dotacji na dalsze badania naukowe i rozwoj idei. Nie wiem czy w
    polskim przypadku nie jest podobnie i czy temat tego watku nie powinienn byc
    zmieniony na "Polska mysl finansowo/wykretowa"

    Tomek