  • 1. Data: 2017-02-17 09:41:59
    Temat: Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Mam nieużywane stary komputer z płytą LGA775. Zastanawiam się, czy go nie
    zmodernizować nieco.
    Na znanym portalu aukcyjnym w miarę wydajny procesor LGA775, czyli Core 2
    Quad Q9650 kosztuje ok. 350 zł, natomiast przystosowany do tej podstawki
    Xeon X5450 - 120 - 140 zł, Xeon X5450 - 170 zł.
    Mam kilka pytań:
    1. Gdzie jest haczyk?
    2. Może ktoś instalował takiego Xeona w płycie z LGA775 i podzieli się
    wrażeniami?
    3. Czy box-owy zestaw chłodzący z Core 2 Duo będzie wystarczający do takiego
    Xeona, czy trzeba zakupić inne chłodzenie?
    4. Czy te Xeony wspierają technologię Intel Virtualization for Directed I/O
    (VT-d), bo z poniższego porównania parametrów wynika, że Q9650 tak, a Xeony
    nie wiadomo:
    http://ark.intel.com/pl/compare/33087,35428,34446

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 2. Data: 2017-02-17 11:12:54
    Temat: Re: Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2017 09:41:59 +0100, Marcin G. napisał(a):

    > 1. Gdzie jest haczyk?

    Kiedyś się zastanawiałem nad tym. Ale Xeony mają TDP rzędu 120 W przy 90
    W dla C2Q. Dodatkowo Xeony mają niższą o 9 °C temp. dopuszczalną. Niezły
    piecyk i ten hałas wiatraka....
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-02-17 22:08:07
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > Kiedyś się zastanawiałem nad tym. Ale Xeony mają TDP rzędu 120 W przy 90
    > W dla C2Q. Dodatkowo Xeony mają niższą o 9 °C temp. dopuszczalną. Niezły
    > piecyk i ten hałas wiatraka....

    No to jeszcze masz Xeony E54xx, np E5450 (3GHz) z TDP 80W, odpowiednik
    C2Q Q9650 z TDP 95W. Na dobrych płytach i z przyzwoitym chłodzeniem
    ludzie jeszcze podkręcają je do 3.5-4GHz

  • 4. Data: 2017-02-17 22:28:39
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >Quad Q9650 kosztuje ok. 350 zł, natomiast przystosowany do tej podstawki
    >Xeon X5450 - 120 - 140 zł, Xeon X5450 - 170 zł.

    Nie każda płyta desktopowa rozpozna XEONA a co za tym idzie nie będzie to
    działać.

    Tak naprawdę są to podstawki 771 i wymagają moda na płycie głównej
    http://overclock.pl/forum/threads/10782-771-775-mod-
    czyli-Xeon-zamiast-Core-2-Quad

    To powoduje ze cena jest taka niska.

    Co do VT-d to nie wiem - a z ciekawości co będziesz chciał ćwiczyć ze o to
    pytasz ?

    BUNIEK

  • 5. Data: 2017-02-17 23:00:34
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 17.02.2017 o 09:41, Marcin G. pisze:

    > 2. Może ktoś instalował takiego Xeona w płycie z LGA775 i podzieli się
    > wrażeniami?

    Mam E5440 podkręconego do 3.4GHz (więcej niż 400FSB nie wytrzymuje moja
    płyta Gigabyte P35-S3 przy obsadzonych 4 slotach pamięci). 10-letni
    komputer ciągle da się używać, choć bliżej mu wydajnością do
    współczesnych i3, niż czterordzeniowców. Boli też ograniczenie tego
    chipsetu do max 4x2GB DDR2. Moja płyta ma tylko część kondensatorów
    polimerowych, parę miesięcy po upgrade z C2D na tego Xeona musiałem
    większość dużych elektrolitów wymienić, bo nagle komputer zaczął się
    wieszać, znikały napędy itp.

    > 3. Czy box-owy zestaw chłodzący z Core 2 Duo będzie wystarczający do takiego
    > Xeona, czy trzeba zakupić inne chłodzenie?

    Zależy pewnie który - przy C2D E4300 był tak ze 2 razy wyższy niż przy
    Wolfsdale'ach i do tego miał miedziany rdzeń. Taki pewnie poradziłby
    sobie i z czterordzeniowcem, choć cicho by raczej nie było. Nie
    próbowałem, u mnie chłodzi jakiś Silentiumpc z 12-centymetrowym
    wiatrakiem, nawet pod obciążeniem ma mniej niż 1000RPM.

    CPU-Z pokazuje tylko VT-x

  • 6. Data: 2017-02-18 10:12:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2017 22:08:07 +0100, knrdz napisał(a):

    > No to jeszcze masz Xeony E54xx, np E5450 (3GHz) z TDP 80W, odpowiednik
    > C2Q Q9650 z TDP 95W. Na dobrych płytach i z przyzwoitym chłodzeniem
    > ludzie jeszcze podkręcają je do 3.5-4GHz

    No faktycznie i nawet jest kilka na Allegro w przyzwoitej cenie. Tylko
    trzeba doliczyć jeszcze parę zł na tasiemkę modującą. Chyba się
    zastanowię ponownie nad Xeonem choć nawet ten E5450 to 80 W w stosunku
    do mojego C2D mającego 60 W. A cenię sobie bierne chłodzenie procka :)
    Pocieszające jest że ten Xeon ma 67 °C dop. temp. obudowy.
    Marcin, jak wymienisz procek, to napisz jakie rezultaty.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-02-18 11:55:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zastanowię ponownie nad Xeonem choć nawet ten E5450 to 80 W w stosunku
    > do mojego C2D mającego 60 W. A cenię sobie bierne chłodzenie procka :)

    Niektóre wodne są ciche.

    Przykład: Corsair Cooling Hydro Series H70

    Tu jego fotka:

    http://www.vobis.pl/chlodzenie-wodne-corsair-cooling
    -hydro-series-h70-2-903921.html

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-02-18 14:37:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2017 11:55:46 +0100, Adam napisał(a):

    > Przykład: Corsair Cooling Hydro Series H70

    Po pierwsze, cena. Po drugie, w tę chłodnicę rodem z ferrai też trzeba
    dmuchać więc mamy wiatrak, na dobitkę zewnętrzny. No i dochodzi cmokanie
    pompki :) Jakoś nie wierzę w ciche wodne chłodzenie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-02-19 00:22:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Po pierwsze, cena. Po drugie, w tę chłodnicę rodem z ferrai też trzeba
    > dmuchać więc mamy wiatrak, na dobitkę zewnętrzny. No i dochodzi cmokanie
    > pompki :) Jakoś nie wierzę w ciche wodne chłodzenie.

    Widziałem kilka różnych układów chłodzenia wodnego.

    Wiatraki kręciły się tak, że można było liczyć śmigła. Przy mniejszym
    obciążeniu stały. Pompki nie słyszałem.
    Ale to były kompy u klientów, nie zwracałem uwagi na chłodzenie.

    A może duży Hot-Pipe z niskoobrotowymi wentylatorami?

    Albo komp do innego pomieszczenia i łączyć się z nim jakimś thin
    clientem lub komputerem AIO. Ale skoro piszesz o cenie, to chyba takie
    rozwiązanie nie dla Ciebie.

    Ewentualnie komp za ścianę i przełożyć kable - już tak widywałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2017-02-21 08:33:19
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    net...
    > Marcin, jak wymienisz procek, to napisz jakie rezultaty.

    Nie wiem czy się zdecyduję. Jak trzeba będzie jeszcze dokupić chłodzenie i
    kilka innych rzeczy, to może to się przestać opłacać.
    Mam boxowe chłodzenie do Pentium DulaCore E2160 , ale nie wiem czy pasuje i
    czy będzie wystarczające dla takiego Xeona. Jeżeli odpowiednio wydajne ma
    kosztować tyle co Xeon, to chyba lepiej kupić gotowego polizingowca.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.