  • 21. Data: 2014-08-31 15:18:01
    Temat: Re: Akumulator o niskiej masie
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-08-28 o 22:27, m...@g...com pisze:
    > Witam,
    > Czy spotkał sie ktoś z możliwością zakupu akumulatora o obniżonej masie ?
    > Kiedyś czytałem ze topowe wersje mercedesow (sls, najnowsza s63 amg) maja taki
    właśnie akumulator. Dzięki temu są lżejsze o kilkanaście kilo. W artykule opisywano
    ile masy na czym zaoszczedzono. No i aku był jednym z elementów.
    > Efekt mniejszej masy uzyskano stosując inna technologie budowy, mająca lepszy
    współczynnik pojemności energetycznej do masy niż w klasycznym akumulatorze. Nie
    jestem pewien czy nie był to akumulator litowo jonowy.

    > I teraz pytanie:
    > Czy ktoś spotkał ofertę *** sprzedarzy *** akumulatora wykonanego właśnie w takiej
    technologii, mającego niska masę ?
    > Czy też tylko mercedes wpadł na ten prosty sposób polepszenia ekonomiki i dynamiki
    samochodu ?

    > Pozdrawiam,
    > M.

    [OT] Zainwestuj w słownik do czytnika "sprzedarzy"

    Wracając do tematu:

    Chcesz odchudzić auto?

    http://press.porsche.com/news/images/Lightweight-Bat
    tery-Option.jpg
    Aku z Porsche GT3RS - Cena zabija.

    Można jeszcze Akrapovica założyć: http://www.akrapovic.com/#!/car
    cena również zabija.

    Odchudzanie to wiesz: jak weźmiesz flexa i dobrego elektryka to z 300 kg
    zdejmiesz.

  • 22. Data: 2014-08-31 15:20:39
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    (ciach)

    było - czytnik dociągnął

  • 23. Data: 2014-09-01 08:48:04
    Od: "semi" <s...@b...com.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Mój akumulator waży 26 Kg
    Czyli dużo :)

    Nie podałeś parametrów.
    Jak masz kasę to szukaj LIFEPO4.
    Masa 2.5 razy mniejsza przy tych samych pojemnościach i większych prądach
    rozruchu.
    Kasa też do wydania niestety większa.
    Najtaniej do kupienia w chinach.
    Mój akumulator waży ok. 5 Kg, a ma >36Ah, 12V
    Zbudowany jest z ogniw tego typu
    http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=41650

  • 24. Data: 2014-09-01 09:57:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-31 15:18, megrimsES pisze:

    > Odchudzanie to wiesz: jak weźmiesz flexa i dobrego elektryka to z 300 kg
    > zdejmiesz.

    Tak się wydaje z tym flexem :)
    Potem z samochodu wyrzucone już naprawdę wszystko, a tych kilogramów
    jakoś nie za bardzo ubywa.

    Tak żeby naprawdę zejść z masy, to dopiero piaskowanie blachy w celu
    zmniejszenia grubości, wycinanie wzmocnień, wymiana poszyć i szyb na lekkie.

  • 25. Data: 2014-09-01 10:23:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, September 1, 2014, 9:57:37 AM, you wrote:

> [...]
    > Tak żeby naprawdę zejść z masy, to dopiero piaskowanie blachy w celu
    > zmniejszenia grubości, wycinanie wzmocnień, wymiana poszyć i szyb na lekkie.

    A potem zdziwienie, że auto się rozkracza na byle kamieniu na
    drodze...

    --
    Best regards,
    RoMan