  • 11. Data: 2014-08-29 20:25:33
    Temat: Re: Akumulator o niskiej masie
    Od: m...@g...com

    Mój akumulator waży 26 Kg
    Czyli dużo :)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-08-29 20:47:46
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 29 sierpnia 2014 20:25:33 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Mój akumulator waży 26 Kg
    >
    > Czyli dużo :)
    >

    > Pozdrawiam

    To jak chcesz pozapierdalać to tankuj o 20 litrów mniej. Efekt ten sam a taniej.

  • 13. Data: 2014-08-29 22:14:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Aug 2014 22:04:08 -0500, A.L. napisał(a):
    > http://www.jegs.com/p/Lithium-Pros/Lithium-Pros-12-V
    olt-Lithium-Batteries/1770167/10002/-1
    > Tanie nie sa

    Szczegolnie ze zwykly akumulator ma ~600Wh, co by dawalo jakies $1500.

    I to sie montuje do samochodu ?
    No no, ciekaw jestem jak to zrobili - 3 cele li-ion i elektronika
    zabezpieczajaca ?

    No i czy nadaja sie do rozruchu w zimie ?

    J.

  • 14. Data: 2014-08-30 10:47:11
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-08-29 o 10:07, J.F. pisze:

    > A najbardziej sie wlasciciel ucieszy jak przyjdzie zaplacic za nowy :-)

    A jeszcze bardziej ucieszy się w razie niewielkiej stłuczki, kiedy
    zgnieciony akumulator Li-ion zapali się żywym ogniem. Dwa auta Tesli
    zapaliły się wskutek uszkodzenia akumulatorów umieszczonych nisko
    nad ziemią przez zwykłe kamyki leżące na drodze i podrzucane przez
    opony. Teraz planują osłonięcie tych akumulatorów tytanową płytą.

    T.

  • 15. Data: 2014-08-30 14:12:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 10:47:11 +0200, Tomasz Finke napisał(a):

    > A jeszcze bardziej ucieszy się w razie niewielkiej stłuczki, kiedy
    > zgnieciony akumulator Li-ion zapali się żywym ogniem.

    No ... z jednej strony - moze sie ucieszyc jak ubezpieczyciel wyplaci,
    a z drugiej moze sie jeszcze bardziej ucieszyc jak ubezpieczyciel nie
    wyplaci :-)

    I wrocimy do dyskusji o telefonie - czyja to wina, ze samochod z
    nieoryginalnym wyposazeniem zapalil sie po banalnej stluczce :-)

    No, ciekawe.

    J.

  • 16. Data: 2014-08-30 19:43:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote in message

> [...]
    > nad ziemią przez zwykłe kamyki leżące na drodze i podrzucane przez opony.
    > Teraz planują osłonięcie tych akumulatorów tytanową płytą.

    Podałbyś mi bliższe informacje na temat tych dwu zdarzeń?

  • 17. Data: 2014-08-30 21:48:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 29/08/2014 09:35, Michał Król wrote:

    > Albo zrobić coś takiego:
    > https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM

    WOW! Niezłe. Jak tylko mój akumulator zdechnie (a nie chce od kilku lat)
    spróbuję przejeździć ile się da na kombinacji takiego "sześciopaka" plus
    solary.
    https://www.youtube.com/watch?v=GPJao1xLe7w
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 18. Data: 2014-08-31 00:26:38
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-08-30 o 19:43, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote in message

    > Podałbyś mi bliższe informacje na temat tych dwu zdarzeń?

    Już są trzy zdarzenia związane z pożarem po mechanicznym uszkodzeniu
    akumulatorów:

    http://consumerist.com/2013/11/07/another-tesla-mode
    l-s-catches-fire-after-hitting-road-debris/

    T.

  • 19. Data: 2014-08-31 12:35:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 20:48:58 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    > WOW! Niezłe. Jak tylko mój akumulator zdechnie (a nie chce od kilku lat)
    > spróbuję przejeździć ile się da na kombinacji takiego "sześciopaka" plus
> [...]

    Lepiej wczesniej zrobic, moze sie przydac jak zdechnie :-)

    J.

  • 20. Data: 2014-08-31 15:06:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Już są trzy zdarzenia związane z pożarem po mechanicznym uszkodzeniu
    > akumulatorów:
    >
    > http://consumerist.com/2013/11/07/another-tesla-mode
    l-s-catches-fire-after-hitting-road-debris/

    To co podałeś NIE BYŁO przykładem zapalenia się od "zwykłych kamyków
    leżących na drodze i podrzucanych przez opony". Cytuję z podlinkowanego:
    "after the car ran over a tow hitch on the interstate" - czyli na
    autostradzie
    międzystanowej niskozawieszona rajdówka Tesli wjechała na leżący tam
    HAK HOLOWNICZY!!!! Jakie kamyki? Jak ja lubię jak ludzie sieją
    dezinformację!!

    Dalej czytamy:
    "It sounds a lot like the first fiery incident in October, when the driver
    also
    hit road debris that punctured a shield and pierced the battery pack."

    Czyli znowu nie kamyki tylko jakiś nieopisany tu przedmiot leżący na
    autostradzie który jednak przebił się przez osłonę akumulatorów...

    " Another blaze flamed up in Mexico when the driver ran over a roundabout
    and crashed into a concrete wall at high speed."

    I znowu nie kamyczki tylko przypier*** z dużą prędkością w betonową barierę.

    Po co dramatyzujesz z tymi kamyczkami podrzucanymi przez opony???