  • 21. Data: 2020-05-18 22:26:47
    Temat: Re: Akumulatorki AA i AAA Eneloop
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb7f01f$0$17346$6...@n...neostrada.pl

    > Qpiłem 2 razy po 4 AAA i 4 AA.

    > Akumulatorki kupiłem w blistrach wielokrotnego użytku.
    > (miały być z pudełkami -- przyszły bez pudełek)
    > Blister z AA był otwierany przed mym kupnem, ale
    > akumulatorki nie noszą śladów używania -- nawet
    > ślady po ładowaniu nie są zbyt wyraźne. ;)

    + ślady po moim ładowaniu nie są zbyt wyraźne. ;)

    > Zapakowanie słabe -- blistry zostały włożone
    > luzem do bąbelkowej koperty -- aby obijały
    > się o siebie wzajemnie podczas transportu.

    > https://allegro.pl/oferta/akumulatorki-eneloop-aa-20
    00mah-r6-x-4szt-pudelko-6574813469

    > Info do sprzedawcy tuż przed qpnem:
    > Proszę o fakturę i porządne zapakowanie -- by nie
    > poobijały się podczas transportowania w efekcie rzucania.
    > 3 pudełka, 4 akumulatorki AA/R6 i 8 akumulatorków AAA/R3 -- *białe* eneloopy.

    Mój komentarz na Allegro:

    "Prosiłem o porządne zapakowanie - przysłano luzem 3 blistry w jednej
    kopercie bąbelkowej tak, by akumulatorki obijały się wzajemnie o siebie.
    Wg opisu miały być pudełka i prosiłem w zamówieniu o 3 pudełka - są blistry
    wielokrotnego użytku. Co najmniej jeden z blistrów był otwierany, zanim do
    mnie dotarł. Akumulatorki nie tolerują uderzeń -- także dołączane informacje
    zabraniają uderzania. Uderzenia powoduje mikrouszkodzenia trudne do stwierdzenia
    na oko, lecz skracające czas życia akumulatorków."

    Odpowiedź z dnia 18 maj 2020

    "Dzień dobry. Akumulatory są pakowane fabrycznie w blistry - pudełka
    wielokrotnego
    użytku. Głównym zadaniem tych opakowań jest ochrona akumulatorów przed
    niszczeniem
    Zdjęcia pudełek umieściliśmy w opisie aukcji. Całość zakupów została
    zabezpieczona
    kopertą bąbelkową. Dziękujemy za milą rozmowę. Na nasze oko będzie Pan zadowolony
    z zakupu. Pozdrowienia."

    Dostałem telefon z prośbą o usunięcie komentarza, który
    potraktowałem jako próbę przekupstwa i wyjaśniłem, że:

    - przemyślałem sprawę przed wystawieniem komentarza

    - moimi uwagami podzieliłem się ze sprzedawca tuż po zakupie
    (ze 2 tygodnie temu; teraz akumulatorki są opisane i część
    z nich jest już przeze mnie używana)

    - czasu cofnąć nie można

    tym akumulatorkom nie można pomóc;
    można te akumulatorki co najwyżej
    sprzedać komuś innemu, być ponownie mnie;
    można je też dodatkowo poobijać w kolejnym transportowaniu

    - nie ma pewności co do tego, jakie
    akumulatorki bym otrzymał, gdybym te zwrócił;
    być może otrzymałbym jeszcze gorzej pakowane

    - nie ma możliwości ocenienia strat, więc nie ma
    możliwości wyceny ewentualnego odszkodowania

    - wystawiłem ocenę, by opisać przeszłość, nie zaś
    po to, by wyłudzić szmal zwany rabatem czy opustem

    - ewentualna rekompensata finansowa w zamian
    za cofnięcie komentarza to próba przekupstwa

    - gdyby brakowało akumulatorka, można by było pieniędzmi
    wynagrodzić stratę

    - nie stwierdzam uszkodzeń, ale słaba to pociecha, bo
    nie mam możliwości stwierdzenia uszkodzeń drobnych,
    lecz skutecznie skracających żywotność akumulatorków

    - sprzedawca rozróżnia na swej stronie terminy:
    - blister wielokrotnego użytku
    - pudełko

    - nie zależy mi zbyt mocno na pudełkach

    mam bardzo dużo pudełek; akumulatorki padają,
    pudełka zostają; nawet, jeśli akumulatorki
    nie padną, trafiają z pudełek do urządzeń

    - gdybym kupił tylko jeden blister, otrzymałbym
    kopertę bąbelkową i taka transakcja opłaciłaby
    się sprzedawcy, ale wg sprzedawcy dołożenie
    dwóch tekturowych przekładek skazuje transakcję
    na nieopłacalność

    przed wysłaniem można było uzgodnić ze mną sposób pakowania

    Wyjaśniłem też, że jedynie można:
    - poprawić opis -- zamienić 'pudełka'
    na 'blistry wielokrotnego użytku'
    - w przyszłości porządnie pakować

    Celem mego komentarza jest:
    - wpływanie na sprzedawców i pakowanie
    delikatnych przesyłek/zakupów
    oraz
    - przestrzeganie innych kupujących
    nie zaś osiąganie bezpośrednich korzyści z fałszywych opinii...

    Moim celem i moją korzyścią jest eliminacja złego pakowania.

    > Odradzam sprzedawcę, bo akumulatorki nie lubią obijania, co
    > nawet jest pokazane w karteczkach informacyjnych załączAnych
    > do takich (i załączOnych do tych konkretnych) akumulatorków.

    I doradzam każdemu ostrożne obchodzenie się z akumulatorkami.

    > Brak pudełek bolesny nie jest -- mam tego sporoooooo.... ;)

    -=-

    Rozmowy telefoniczne nagrywam -- w razie czego ;) mogę posłużyć
    się dowodem w tej sprawie. (nie sprawdziłem, czy i ta rozmowa
    nagrała się, ale skoro do tej pory nie notowałem problemów
    z nagrywaniem...)

    -=-

    Koperta bąbelkowa jest (słabą, ale jednak) ochroną dla JEDNEGO
    blistra. Taka koperta nie chroni przed uderzeniami blistra o blister
    a sam blister nie daje dostatecznej ochrony przed uderzeniami z zewnątrz
    blistra. Blister zapobiega uderzeniom akumulatorka o akumulatorek wewnątrz
    blistra, ale nie zapobiega uderzeniom blistra o blister.

    -=-

    Można było spakować jakoś tak:

    __blister__
    tEkTuRkAtEkTuRa
    __blister__
    tEkTuRaTeKtUrKa
    __blister__

    i włożyć do bąbelkowej koperty...

    -=-

    Moja prośba okołozakupowa:

    Proszę o fakturę i porządne zapakowanie -- by nie poobijały się
    podczas transportowania w efekcie rzucania. 3 pudełka, 4 akumulatorki
    AA/R6 i 8 akumulatorków AAA/R3 -- *białe* eneloopy.

    Moja informacja d sprzedawcy zamieszczona chyba 06 maja br.:

    Przesyłka dotarła bardzo szybko i na oko jest OK, ale raczej nie polecę
    Sprzedawcy w Allegro, bo: fatalne zapakowanie jak na delikatne akumulatorki,
    choć prosiłem o porządne zapakowanie; pudełka to raczej blistry; ktoś przede
    mną rozpakował AA. Często jest informacja o tym, że akumulatorki nie tolerują
    uderzeń, o które łatwo podczas transportu. Powstałe w efekcie uderzeń
    mikrouszkodzenia zwykle są trudne do wykrycia podczas pierwszych miesięcy
    użytkowania, ale akumulatorków zwykle nie kupujemy na jeden rok...

    Pierwszą odebraną przeze mnie reakcją Sprzedawcy na ww. informację jest
    telefon z prośbą o usunięcie negatywnego komentarza, który wg mnie jest
    próbą przekupienia mnie...

    [a teraz proszę o hejtowanie?... zhejtują bez mego proszenia!]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2020-05-18 22:40:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz" 5ec26884$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    >a jaką masz ładowarkę ?

    Komu odpowiadasz? -- niby można szukać w nagłówkach,
    ale to nie jest ułatwienie życia.

    Mam jakąś ,,mikroprocesorową'', ładującą naraz co najwyżej
    4 akumulatorki -- każdy akumulatorek osobno traktując. Gdy
    będę znał numerki ładowarki -- podam. (teraz jestem daleko
    od tejże) Minimalny prąd ładowania to 50 mA, zaś minimalny
    prąd rozładowywania to 100 mA, ale zazwyczaj ładują 20 mA,
    bo owe 50 mA trzeba ustawiać kombinacyjnie i 200 mA to nie
    jest za dużo.

    Gdy jakiś akumulatorek nie daje naładować się prądem 200 mA,
    próbuję szczęścia (zazwyczaj bezskutecznie) ładowaniem 50 mA.

    Moje akumulatorki padają nagle -- łykają sporo (przykładowo
    800 mAh ciągnie 760 mAh prądem 200 mA w temperaturze pokojowej
    lub nieco wyższej) i nagle pada zupełnie! Nie ma/obserwuję
    powolnego spadku pojemności. (warto pod ręką mieć zapas!)

    Nie ma mowy o osiągnięciu 2000 pełnych cykli ładowania
    i rozładowywania czy 20 latach życia. Wszelkie próby
    reanimacyjne spełzają na niczym.

    -=-

    Symbol ładowarki chyba mogę podać później.

    Od początku używania jest niemal stale podpięta do ściany/230_V.
    Jest oprogramowana tak sobie -- czy ktoś widział NiMH o pojemności
    20 Ah? Standardowo daje ładunek 1 A -- muszę za każdym razem klikać,
    by zmniejszyć prąd ładowania do 200 mA.

    Na razie nie mam problemów z tą ładowarką.
    Trudno mi powiedzieć, ile razy ładowałem nią akumulatorki.

    -=-

    ZTCW ładowarka podczas ładowania wykrywa zmniejszanie napięcia
    i temperaturę oraz mierzy czas ładowania a producent ładowarki
    nie zabrania przetrzymywania w niej naładowanych akumulatorków.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2020-05-18 23:02:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec2f2c9$0$17352$6...@n...neostrada.pl

    > prąd rozładowywania to 100 mA, ale zazwyczaj ładują 20 mA,
    + prąd rozładowywania to 100 mA, ale zazwyczaj ładuję 200 mA,

    Tyle razy sprawdzam, ale zawsze przemyci się jakiś błąd...

    > prąd rozładowywania to 100 mA, ale zazwyczaj ładują 20 mA,
    + prąd rozładowywania to 100 mA, ale zwykłem ładować 200 mA,

    Tak na wszelki wypadek -- gdyby komuś do głowy przywędrowało,
    że wybrałem formę ;) przed treścią. Mogłem zachować formę bez
    kaleczenia treści...

    > Moje akumulatorki padają nagle -- łykają sporo (przykładowo
    + Moje akumulatorki zwykle padają nagle -- łykają sporo (przykładowo

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2020-05-19 14:14:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz" 5ec26884$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    >a jaką masz ładowarkę ?

    MH C9000

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2020-05-19 16:09:49
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a konkretniej jaką masz ? - bo też się przybieram do kupna.

  • 26. Data: 2020-05-19 16:22:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do Eneloopów?
    Polecam którąś z ładowarek Panasonic, np. z czystym sumieniem BQ-CC55.

    -----

  • 27. Data: 2020-05-19 16:33:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz" 5ec3e8ad$0$514$6...@n...neostrada.pl

    >a konkretniej jaką masz ? - bo też się przybieram do kupna.

    Udzieliłem odpowiedzi, zanim zapytałeś:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec3cfea$0$17351$6...@n...neostrada.pl

    > "Grzegorz" 5ec26884$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    > MH C9000