  • 51. Data: 2017-07-10 07:46:07
    Temat: Re: Algorytm hex,dec<->liczba
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Heh. Zwykle moze mniej (mowie o polskiej rzeczywistosci.. i..
    > mowie to smiertelniue powaznie:(

    > Nie wiem co chcesz powiedzieć, ale brzmi to tak, jakby 30 osób mogło
    > mniej niż jedna. ;-)

    Dokladnie to chcialem rzec. Czesto tak wlasnie bywa.

    AK

  • 52. Data: 2017-07-10 07:53:06
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał:

    > Poza tym ma największe możliwości z pośród dostępnych języków programowania:

    Heh. Pisze (głównie!) w C++ produkcyjnie juz ponad 30 lat i stwierdzam
    autorytatywnie.
    To najgorszy jezyk "wysokiego poziomu" jaki uzywam/uzywalem.

    PS: Stara Simula (1967) (pisalem w latach siedemdziesiatych) jest IMHO o wiele lepsza

    AK

  • 53. Data: 2017-07-10 10:01:20
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Jul 2017 20:12:35 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:
    > W jaki sposób z postaci heksadecymalnej otrzymać 128 bitową wartość
    (z
    > biblioteki boost) a następnie przekonwertować na postać dziesiętną?
    > Nie chodzi mi o sztuczki maksymalizujące prędkość a o pewność
    > dokładności konwersji.
    > Czy z postaci tekstowej na liczbę - mnożymy przez 10 lub 16, a
    odwrotnie
    > dzielimy?

    Czego dziś uczą w szkołach? Ja takie konwersje robiłem w pamięci w
    trzeciej klasie podstawówki...

    Ale do rzeczy. Cyfrę hex jako znak minus '0' do półbajtu (znaczy się
    kwartetu). Bajty w tablicę rzutowaną na int. Można użyć uni. Fajny
    patent to lookup dla dwóch znaków na raz.

    Porządnie to robiąc trzeba sprawdzić czy cyfra nie była np. @, ile
    jest cyfr hex i czy mieści się to w int.

    Ale.. takie konwersje są zwykle już. Na przykład iostream ma w C++ i
    nie tylko.

  • 54. Data: 2017-07-10 10:12:19
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 6 Jul 2017 11:06:16 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > w murzyna (jak by np. wyszło, że głównie

    Jak to było w dowcipie o białym rasiście-mizogonie?

    Więc z tą karmą (dla kotów?) to nie strasz.

    Zwłaszcza że seks i taniec są w porzo. No chyba nie chcesz awansować
    na bakterię w kolejnym wcieleniu i zginąć od Domestosa?

  • 55. Data: 2017-07-10 10:23:10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Jul 2017 01:32:41 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Trzeba miec umysl i morale (idee), a nie kibel zamiast glowy.

    Może kiedyś będziesz miał...

  • 56. Data: 2017-07-10 10:38:08
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 9 Jul 2017 04:16:22 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > W porównaniu do Java i C# jest kompilowany do kodu maszynowego a
    nie d=
    > o wirtualnej maszyny. Przez co działa z pełną prędko?=
    > ?cią sprzętu na którym jest uruchamiany.

    No to mędrku wpisz w Google JIT compilation.

  • 57. Data: 2017-07-10 13:55:13
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, July 10, 2017 at 7:46:23 AM UTC+2, AK wrote:

    > Dokladnie to chcialem rzec. Czesto tak wlasnie bywa.
    >
    > AK

    Rozwiń proszę.
    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2017-07-10 16:22:50
    Od: s...@g...com

    > nie d=
    >
    > No to mędrku wpisz w Google JIT compilation.

    Wiem co to jest, tyle, że to nie są normalne programy bo wymagają maszyn wirtualnych.
    JIT to i tak nie są tak szybkie jak kod generowany przez kompilator C++. A C, C++ i D
    to normalne języki produkujące samodzielne exe i dll. Styl też się liczy! Bo jeśli
    miałbym do czegoś porównać Java czy C# to chyba jedynie do sztucznej ręki albo
    sztucznej nogi...

  • 59. Data: 2017-07-10 16:51:10
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, July 10, 2017 at 4:22:52 PM UTC+2, s...@g...com wrote:

> [...]
    liczy! Bo jeśli miałbym do czegoś porównać Java czy C# to chyba jedynie do sztucznej

    Efektywność kodu generowanego przez JIT zależy generalnie od jakości
    JITa. Tak samo jak efektywność kodu maszynowego zależy od
    optymalizatora. Generalnie też zgadzam się, że kiedyś (i pewnie
    nadal) kod generowany przez JITy dla kodu bajtowego Javy był
    mniej efektywny pod kątem czasu wykonania od kodu generowanego przez
    optymalizatory zamieszczane w kompilatorach języków C++. To tak
    generalnie, szczegółowo sprawa jest głębsza i z użycia kodu
    pośredniego dla JITa wiąże się szereg zalet i wad, nie tylko
    związanych z efektywnością generowanego kodu.

    Po pierwsze, JIT dla kodu pośredniego może zrobić to co robi PGO,
    czyli może zebrać statystyki i wygenerować kod maszynowy z uwzględnieniem
    tychże statystyk. Jeśli użytkownik używa w bardzo niestandardowy
    sposób danego oprogramowania, to JIT przynajmniej teoretycznie,
    powinien generować bardziej efektywny kod.

    Po drugie, JIT może optymalizować pod daną platformę sprzętową, więc
    znowu teoretycznie JIT może wygenerować lepszy kod.

    Po trzecie, optymalizowanie kodu jest problemem bardzo trudnym. Wniosek
    z tego taki, że wszelkie próby bardziej zaawansowanej optymalizacji
    najpierw zmuszą użytkownika do oczekiwania na wynik tejże optymalizacji,
    żeby potem przy każdym użyciu zyskiwał trochę czasu. W przypadku gdy
    od razu kompilujemy do kodu maszynowego, możemy (teoretycznie) włączyć
    jakiś optymalizujący program na tydzień i rozdać gotowy-zoptymalizowany
    kod ostatecznym użytkownikom.

    Po czwarte, JIT (teoretycznie) może zapisywać gdzieś na jakimś serwerze
    częściowe wyniki optymalizacji, a inni mogą korzystać z gotowców.

    Po piątek, programy napisane w językach kompilowanych bez kodu
    pośredniego można rozprowadzać z otwartym źródłem, więc każdy użytkownik
    teoretycznie może sobie skompilować i zoptymalizować u siebie na
    swój sprzęt i każdy może włączyć PGO na swój przypadek użycia.

    W Javie kijowe jest to, że TRZEBA użytkownikowi dać kod bajtowy, który
    (podobno nawet obfuskany) łatwo zamienia się do kodu źródłowego
    Javy. W przypadku C++ to my decydujemy, czy dać że źródłem, czy tylko
    kod wynikowy. Gdy dajemy ze źródłem, to (teoretycznie) wychodzi na to
    samo co w przypadku JITa.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2017-07-10 17:44:27
    Od: "AK" <n...@n...net>