  • 61. Data: 2017-07-10 18:08:50
    Temat: Re: Algorytm hex,dec<->liczba
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no i co z tą burzą mózgów?

  • 62. Data: 2017-07-10 18:17:44
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik:
    > no i co z tą burzą mózgów?

    Twoje możliwości konczą sie na burzeniu, więc może opuść wreszcie tą grupę ?.

    AK

  • 63. Data: 2017-07-10 18:40:12
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no tak, ja burzę, ale na szczęście europa skrupulatnie odbudowuje...

    co to jest ta burza mózgów?

  • 64. Data: 2017-07-10 20:03:52
    Od: s...@g...com

    > W Javie kijowe jest to, że TRZEBA użytkownikowi dać kod bajtowy, który
    > (podobno nawet obfuskany) łatwo zamienia się do kodu źródłowego
    > Javy.

    Nie mam z Javą zbyt wielkiego doświadczenia, ale na logikę to raczej bajki... Wiesz
    jak działa maszyna wirtualna Java?!? Wiesz co to w ogóle jest? To wirtualny procesor
    z rozkazami na poziomie rejestrów. Jak do czegoś takiego się skompiluje kod Java, C#
    czy cokolwiek innego to raczej tylko wehikuł czasu mógłby pomóc by odzyskać z tego
    oryginalny kod...

  • 65. Data: 2017-07-10 20:13:14
    Od: s...@g...com

    > W Javie kijowe jest to, że TRZEBA użytkownikowi dać kod bajtowy, który
    > (podobno nawet obfuskany) łatwo zamienia się do kodu źródłowego
    > Javy.
    Więcej o maszynach wirtualnych (i rzeczywistych) w świetnej książce:
    Andrew S Tanenbaum - Structured Computer Organization (6th edition)
    Niestety w Polandi przetłumaczyli (Helion) jedynie 5 wydanie i skończyła im się
    licencja. I co ciekawe, to na pytanie o wznowienie odsyłają do antykwariatów i aukcji
    internetowych. Czyli na torrenty w praktyce...

  • 66. Data: 2017-07-10 23:48:47
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, July 10, 2017 at 8:03:53 PM UTC+2, s...@g...com wrote:

> [...]
    czy cokolwiek innego to raczej tylko wehikuł czasu mógłby pomóc by odzyskać z tego

    Nigdy nie zainteresowałem się tak szczegółowo maszyną wirtualną javy, ale
    ktoś mi mówił, że to jest maszyna stosowa, a nie wirtualny procesor z
    rejestrami. Co do odzyskiwania kodu, to odzyskiwałem kod "zaszyfrowany"
    jakimś narzędziem. Mój znajomy natomiast mi mówił, że gdy odzyskiwali
    kod źródłowy po zaszyfrowaniu, to wydawał się bardziej przejrzysty niż
    ten bez szyfrowania.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2017-07-11 16:20:11
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Jul 2017 07:22:50 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > erowany przez kompilator C++. A C, C++ i D to normalne języki
    produkuj=
    > ące samodzielne exe i dll.

    No to dlaczego te niby samodzielne exe potrzebuje Windows do tego
    żeby cokolwiek ruszyło?

    Mentalnie to jesteś na poziomie kierowcy tira: dla niego optymalnym
    środkiem transportu jest jego ciągnik siodłowy. Uwierz: są R&R,
    jeepy, skutery śnieżne i tramwaje, a nawet rowery i hulajnogi.

  • 68. Data: 2017-07-11 16:25:17
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Jul 2017 11:03:52 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > ów. Jak do czegoś takiego się skompiluje kod Java, C# czy co=
    > kolwiek innego to raczej tylko wehikuł czasu mógłby pom?=
    > ?c by odzyskać z tego oryginalny kod...

    Swego czasu rekonstrowałem funkcję C z jej kodu źródłowego. Można.

  • 69. Data: 2017-07-11 16:48:30
    Od: s...@g...com

    > Swego czasu rekonstrowałem funkcję C z jej kodu źródłowego. Można.

    To się nazywa przepisywanie, my tu mówimy o funkcji odzyskiwanej z kodu maszynowego.
    Ofszem, da się, tyle że bez nazw zmiennych i bez nazw funkcji nie eksportowanych.
    Odzyskasz jedynie to co wyeksportowano w dll. Choć znawcą nie jestem, to tak powinno
    wyglądać (nazwy funkcji i zmiennych nie eksportowanych powinny być tracone w procesie
    kompilacji).

  • 70. Data: 2017-07-11 17:53:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jul 2017 07:48:30 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > To się nazywa przepisywanie, my tu mówimy o funkcji odzyskiwanej =
    > z kodu maszynowego.

    A niby o czym?

    Jest kod maszynowy. Da się odtworzyć na jego podstawie kod źródłowy.
    Zwłaszcza jeżeli znamy jaki był kompilator.

    Jedyne co przepada na 100% to komcie. Nazwy zmiennych można z np.
    nieusuniętej informacji dla debugera.

    Oczywiście wymaga to "nieco" wysiłku.