  • 11. Data: 2017-07-22 20:56:13
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:
    > np przepięcia albo przeciążenie.

    > Diody najczęściej przebijają napięciowo.

    > Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod
    > wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może
    > być jeszcze
    > ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd
    > maksymalny.

    > Tu masz przykład łącznie z połączeniami
    > http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157

    Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
    focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
    Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
    4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
    alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
    obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
    potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
    obciążenie...
    Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
    skodzie felicji czy favorit...

    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2017-07-22 21:26:49
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 22.07.2017 o 19:17, PiteR pisze:

    > Pszemol ty czasem zadajesz pytania jak Identyfikator.

    Wiele mówiąca zbieżność. Ten sam poziom intelektualny.

    --
    Kaczin

  • 13. Data: 2017-07-22 21:27:38
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 22.07.2017 o 19:58, Pszemol pisze:
    > STAR - to były maszyny!!

    Rozwiń myśl, proszę.

    --
    Kaczin

  • 14. Data: 2017-07-22 21:34:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kaczin" <j...@p...interia.pl> wrote in message

    > Wiele mówiąca zbieżność. Ten sam poziom intelektualny.

    Z wyjątkiem takiego detalu, że to kolega PiteR nie doczytał o co pytam
    a potem mi zarzuca że nie napisałem czy diodka na zegarach świeci.

    No ale żeby odszczekał to na to nie liczę :-)

  • 15. Data: 2017-07-22 21:35:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Rozwiń myśl, proszę.

    Nie ma w tym myśli żadnej, rozmarzyłem się tylko :-)

  • 16. Data: 2017-07-22 22:12:59
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 22.07.2017 o 21:35, Pszemol pisze:
    > "Kaczin" <j...@p...interia.pl> wrote in message

    > Nie ma w tym myśli żadnej, rozmarzyłem się tylko :-)

    Tak przypuszczałem.

    --
    Kaczin

  • 17. Data: 2017-07-22 23:18:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:

> [...]
    > obciążenie...
    > Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
    Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
    kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
    problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
    aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
    zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
    bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
    parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
    aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
    wydajność.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2017-07-23 10:10:55
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    [...]

> [...]
    > parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
    > aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią

    Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.

  • 19. Data: 2017-07-23 13:07:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Z wyjątkiem takiego detalu, że to kolega PiteR nie doczytał o co
    > pytam a potem mi zarzuca że nie napisałem czy diodka na zegarach
    > świeci.

    koledzy to są na elektroda.pl

    Pszemol ja bym chciał wiedzieć tylko jedno ile ty masz lat
    że zadajesz pytania:

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 20. Data: 2017-07-23 14:42:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > koledzy to są na elektroda.pl

    O tak? A tu nie ma?

    > Pszemol ja bym chciał wiedzieć tylko jedno ile ty masz lat
    > że zadajesz pytania:
    >
    > "Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
    > regulatorem działa?"

    A co Ci kuna nie pasuje? Czego znowu nie doczytałeś? :-) Ogon spuść między
    nogi bo źle doczytałeś a teraz tu podskakujesz... po co?