eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Alternator padł
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 41. Data: 2017-07-26 21:07:46
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-26 o 14:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ol55op$fbt$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2017-07-24 o 11:07, J.F. pisze:
    >>>>>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma
    >>>>>>> hydrauliczne.
    >>>>>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
    >>>>>> wspomagania :)
    >>>
    >>>>> Napedzana paskiem przez silnik.
    >>>> :)
    >>>> To akurat nie ten przypadek ale obiło mi się o uszy że jest pompa
    >>>> hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym.
    >>
    >>> Moze i jest, ale czy do tego ?
    >>
    >>> Zaleta wspomagania elektrycznego jest brak obciazenia przy jezdzie
    >>> prosto, gdy pompa hydrauliczna ciagle pompuje.
    >>> Wiec taka dziwna hybryda bylaby naprawde dziwna :-)
    >
    >> Dlaczego? wyłącznik ciśnieniowy załatwia sprawę.
    >> A zaletą takiej pompy jest to że może być zmontowana w kolumnie
    >> kierownicy
    >> a hydraulika była* trwalsza od innych rozwiązań.
    >
    > Tak nawiasem pytajac - czy w klasycznym hydraulicznym wspomaganiu jest w
    > ukladzie cisnienie, gdy jedziemy prosto ?
    Tego nie wiem, nigdy sie nie zgłębiałem tak głęboko w mechanikę samochodową.

    >
    > Tu np mowia, ze wtedy zawor jest otwarty w obie strony i plyn z pompy
    > plynie do zbiornika.
    > https://youtu.be/7nMmH18uAwc?t=395
    dzięki, bardzo fajny film, już wiem jak działa wspomaganie :)
    faktycznie zawór ciśnieniowy-nadmiarowy niepotrzebny.

    >
    > tu nie mowia, ale prazki w rurach sugeruja podobnie ... ale moze to z
    > lenistwa nie zatr.
    > https://youtu.be/lbgFLk8SETI?t=866
    >
    > To by mialo sens, przeplyw otwarty, cisnienie spada, pompa musi pokonac
    > tylko opory przeplywu (nie takie znow male).
    >
    > Oczywiscie z elektryczna pompa mozna zrobic inaczej.
    Dokładnie.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 42. Data: 2017-07-27 05:47:35
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
    news:slrnonbgak.5qs.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > robot pyta:
    >
    >> Kiedy pogrzeb?
    >
    > Chyba już zaczął przy nim grzebać.

    Jeszcze nie - na razie montuję już drugi dzień po pracy
    hak holowniczy do mojego Passata aby mieć do czego
    przykręcić wieszak platformowy na dwa rowerki :-)

    Swoją drogą Germaniec dał wyjątkowo mocną stal
    na zderzak do tego Passata - potępiłem parę razy
    kilka wierteł - a jeszcze jedną dziurę mam wywiercić :-)

    Przeskórkowańce! Z jakiej stali robi się zderzaki w aucie?



  • 43. Data: 2017-07-27 10:44:34
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-27 o 05:47, Pszemol pisze:
    > "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
    > news:slrnonbgak.5qs.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    >> robot pyta:
    >>
    >>> Kiedy pogrzeb?
    >>
    >> Chyba już zaczął przy nim grzebać.
    >
    > Jeszcze nie - na razie montuję już drugi dzień po pracy
    > hak holowniczy do mojego Passata aby mieć do czego
    > przykręcić wieszak platformowy na dwa rowerki :-)
    >
    > Swoją drogą Germaniec dał wyjątkowo mocną stal
    > na zderzak do tego Passata - potępiłem parę razy
    > kilka wierteł - a jeszcze jedną dziurę mam wywiercić :-)
    >
    > Przeskórkowańce! Z jakiej stali robi się zderzaki w aucie?

    Dobrej :)
    wystarczy że będzie nierdzewka i już jest problem
    przewiercić zwykłym wiertłem.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 44. Data: 2017-07-29 10:48:05
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-07-22 19:58, Pszemol wrote:
    > "szod" <b...@a...pl> wrote in message
    > news:597376fe$0$15198$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze:
    >>
    >>> A orientujesz się na jakie napięcie Vr diody się tam montuje?
    >>> Trochę ciężko mi uwierzyć aby dawali diody z Vr 15V :-)))
    >>> Więc pewnie będą diody na 30-40V a chyba takich napięć nie ma w aucie?
    >>
    >> Jak akumulator nie będzie kontaktował z klemami, albo
    >> na przewodach np. masa, to napięcie może znacznie podskoczyć.
    >
    > Jak znacznie? 15V? 17V? Chyba nie 60V? :-)
    >
    > Ciekawi mnie to...
    >

    Dość dobrze trafiłeś - ok 60V. Ludzie robią z alternatorów spawarki
    przewoźne w ten sposób, że zwierają regulator.


  • 45. Data: 2017-07-29 21:32:36
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pcimol <...@...com> wrote:
    > On 2017-07-22 19:58, Pszemol wrote:
    >> "szod" <b...@a...pl> wrote in message
    >> news:597376fe$0$15198$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze:
    >>>
    >>>> A orientujesz się na jakie napięcie Vr diody się tam montuje?
    >>>> Trochę ciężko mi uwierzyć aby dawali diody z Vr 15V :-)))
    >>>> Więc pewnie będą diody na 30-40V a chyba takich napięć nie ma w aucie?
    >>>
    >>> Jak akumulator nie będzie kontaktował z klemami, albo
    >>> na przewodach np. masa, to napięcie może znacznie podskoczyć.
    >>
    >> Jak znacznie? 15V? 17V? Chyba nie 60V? :-)
    >>
    >> Ciekawi mnie to...
    >>
    >
    > Dość dobrze trafiłeś - ok 60V. Ludzie robią z alternatorów spawarki
    > przewoźne w ten sposób, że zwierają regulator.

    Napisz cos więcej na ten temat...

    Spawarka to ile napięcia potrzebuje?


  • 46. Data: 2017-07-30 01:43:38
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz Pszemol bana na googlu.


  • 47. Data: 2017-08-09 02:03:23
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    news:30aab175-a370-49e4-8364-c0f4188fcb7e@googlegrou
    ps.com...
    > Masz Pszemol bana na googlu.

    Nie mam.


  • 48. Data: 2017-08-09 02:11:14
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janusz" <j...@o...pl> wrote in message
    news:olc95k$vqq$1@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 2017-07-27 o 05:47, Pszemol pisze:
    >> "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
    >> news:slrnonbgak.5qs.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    >>> robot pyta:
    >>>
    >>>> Kiedy pogrzeb?
    >>>
    >>> Chyba już zaczął przy nim grzebać.
    >>
    >> Jeszcze nie - na razie montuję już drugi dzień po pracy
    >> hak holowniczy do mojego Passata aby mieć do czego
    >> przykręcić wieszak platformowy na dwa rowerki :-)
    >>
    >> Swoją drogą Germaniec dał wyjątkowo mocną stal
    >> na zderzak do tego Passata - potępiłem parę razy
    >> kilka wierteł - a jeszcze jedną dziurę mam wywiercić :-)
    >>
    >> Przeskórkowańce! Z jakiej stali robi się zderzaki w aucie?
    >
    > Dobrej :)
    > wystarczy że będzie nierdzewka i już jest problem
    > przewiercić zwykłym wiertłem.

    Kumpel który mi pomagał, i biedak ostrzył swoje wiertła
    które parę razy stępiliśmy wiercąc dwa otwory 1/2" (12,5mm)
    stwierdził że to będzie jakaś stal sprężynowa... Masakra.

    W każdym razie problem był bardziej z wiertłami lub jego
    ostrzeniem wierterł - daliśmy sobie wtedy spokój, poszedłem
    na drugi dzień do sklepu, kupiłem nowe wiertło "Cobalt" 1/2
    calowe za $17 dolców i powierciłem sam: poszło jak w masło...
    https://www.menards.com/main/tools-hardware/power-to
    ols-accessories/power-tool-accessories/drill-bits-se
    ts-accessories/masterforce-reg-cobalt-drill-bit-with
    -3-8-shank/p-1444421215491-c-10079.htm

    Hak holowniczy założony - z tym że producent haka nie
    przewidział że 2 inne otwory zrobione we wgłębieniu
    w którym siedzi zapasowe koło a dokładnie okrągły łeb
    śruby z grubą podkładką stalową sprawiły, że zapas siedzi ciut
    wyżej i pokrętło którym się koło dokręca od góry nie łapie.
    Muszę coś wykombinować aby to zakręcić porządnie.


  • 49. Data: 2017-08-09 11:51:37
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 02:11, Pszemol pisze:
    > "Janusz" <j...@o...pl> wrote in message
    > news:olc95k$vqq$1@node1.news.atman.pl...
    >> W dniu 2017-07-27 o 05:47, Pszemol pisze:
    >>> "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
    >>> news:slrnonbgak.5qs.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    >>>> robot pyta:
    >>>>
    >>>>> Kiedy pogrzeb?
    >>>>
    >>>> Chyba już zaczął przy nim grzebać.
    >>>
    >>> Jeszcze nie - na razie montuję już drugi dzień po pracy
    >>> hak holowniczy do mojego Passata aby mieć do czego
    >>> przykręcić wieszak platformowy na dwa rowerki :-)
    >>>
    >>> Swoją drogą Germaniec dał wyjątkowo mocną stal
    >>> na zderzak do tego Passata - potępiłem parę razy
    >>> kilka wierteł - a jeszcze jedną dziurę mam wywiercić :-)
    >>>
    >>> Przeskórkowańce! Z jakiej stali robi się zderzaki w aucie?
    >>
    >> Dobrej :)
    >> wystarczy że będzie nierdzewka i już jest problem
    >> przewiercić zwykłym wiertłem.
    >
    > Kumpel który mi pomagał, i biedak ostrzył swoje wiertła
    > które parę razy stępiliśmy wiercąc dwa otwory 1/2" (12,5mm)
    > stwierdził że to będzie jakaś stal sprężynowa... Masakra.
    >
    > W każdym razie problem był bardziej z wiertłami lub jego
    > ostrzeniem wierterł - daliśmy sobie wtedy spokój, poszedłem
    > na drugi dzień do sklepu, kupiłem nowe wiertło "Cobalt" 1/2
    > calowe za $17 dolców i powierciłem sam: poszło jak w masło...
    Porządne wiertło to podstawa;)


    --
    Pozdr
    Janusz

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: