-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Alternator poszedł z dymym...
Date: Mon, 18 Feb 2019 05:03:02 +0100
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 101
Message-ID: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: c39-026.client.duna.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1550462593 5999 83.151.39.26 (18 Feb 2019 04:03:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Feb 2019 04:03:13 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650364
[ ukryj nagłówki ]Dlaczego alternator przegrzał się?
28 marca ubr. wystartowałem z garażu, przejechałem
~400 metrów i zaparkowałem na ~2 kwadranse, po czym
przejechałem ~pół godziny po mieście i zaparkowałem
na ~kwadrans. Po kwadransie odpaliłem, ale usłyszałem
dziwny szum (znany mi z hamowania metra) dobiegający
z okolic alternatora i zależny od szybkości obrotowej
silnika.
13 lutego br. alternator poszedł z dymem. Start z garażu,
400 metrów, start po ~kwadransie na ~50 m i kolejny start,
po którym wkrótce zaświeciła się kontrolka ładowania...
Niby nic nadzwyczajnego -- stary (dziewięcioletni
wówczas) akumulator żarł zbyt wiele amperów... Ale...
- przecież ten akumulator stale starzał się, nie młodniał,
zaś alternator po 28 marca był słabszy niż przed
- na nowym alternatorze akumulator brał początkowo 30 A,
ale po dogłębnym rozładunku, którego raczej 28 marca
ubr. nie było
- akumulator doskonale radził sobie z uruchamianiem
silnika (nowy radzi sobie tak samo!)
- wiosną ubr. jeździłem niemal regularnie, w tym dość
często na długich odcinkach, co jest u mnie rzadkością
- latem ubr. rzadko jeździłem (stale chorowałem) i nie
doładowywałem akumulatora
- szum pojawił się natychmiast po spokojnym ruszeniu
(nie ma mowy o długotrwałym dogrzewaniu alternatora
akumulatorem) do tyłu, po którym trzeba było pomanewrować
na niskich obrotach
- jeśli 30 A (czyli ~18 A dodatkowych) zabija alternator,
co w wypadku uruchomienia grzałki tylnej szyby?!
- akumulator 15 lutego raczej nie tracił napięcia a po
naładowaniu miał ponad 13 V (zwarcie celi imo eliminuje
tak wysokie napięcie)
Alternator poszumiał i... Ucichł... 29 marca ubr. byłem
umówiony na wizytę u elektronika, którego zapytałem
o radę, ale wtedy już alternator nie szumiał...
28 marca sporo jeździłem (po mieście, ale na długich
(od 20 minut do 40 minut) odcinkach) po tym, jak
pojawił się szum...
-=-
Skąd bierze się ów szum? Niesymetryczne siły działające
na łożyska? Drżenie uzwojeń?
-=-
Czy niedokręcona klema może jakoś wpłynąć na alternator?
Czy zwarcie na cienkim (niespełna 1 mm^2) przewodzie
może (w połączeniu z innymi odbiornikami) przegrzać
alternator bez niszczenia tego przewodu? **Ponoć**
te przewody nie są zabezpieczone.
Czy samochód zna obciążenie alternatora? -- czy można
odczytać to obciążenie czymś wpiętym do gniazdka
serwisowego czy jak się ono nazywa?
Jeśli alternator ma 150 A -- jaki prąd go usmaży?
Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś
drutem owiniętym dookoła przewodów alternatora?
Dlaczego alternatory są trójfazowe, nie zaś sześcio...? ;)
(rozumiem, dlaczego silniki, ale nie rozumiem, dlaczego
alternatory)
Jak zabezpieczyć się w przyszłości przed przegrzaniem
alternatora?
-=-
Czy nie można dać tak słabych (dużej oporności) przewodów
do akumulatora, by nawet pełne zwarcie akumulatora nie
zezwoliło na powstanie zbyt dużego prądu? (mały prąd, to
mały spadek napięcia pomimo dużego oporu -- dałoby się
ładować)
-=-
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, także (przepraszam) głupie.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.19 09:30 WS
- 18.02.19 10:15 yabba
- 18.02.19 12:51 J.F.
- 18.02.19 20:51 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 21:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 21:39 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 22:03 WS
- 18.02.19 23:16 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 23:33 PiteR
- 18.02.19 23:43 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 23:55 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:21 yabba
- 19.02.19 01:41 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 02:48 Zenek Kapelinder
- 19.02.19 06:03 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
Najnowsze wątki
- 2024-05-06 naprawa zamka
- 2024-05-06 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-06 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-05-06 Re: Prawo móżdżek...
- 2024-05-06 Toruń => UX/UI Designer <=
- 2024-05-06 Wrocław => UX/UI Designer <=
- 2024-05-06 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-06 Białystok => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-05-06 Warszawa => AI Specialist <=
- 2024-05-05 Taki dinks do drzwi
- 2024-05-05 Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- 2024-05-05 przeźroczyste koszulki
- 2024-05-05 Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- 2024-05-05 Programator czasowy TUYA.
- 2024-05-05 Na tej Chmurce uciekły mi 2 posty