-
Data: 2019-02-18 23:33:45
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]na ** p.m.s ** Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:
> - Ten szum najwyraźniej dochodził z okolic alternatora.
> - Był taki, jaki pojawia się w metrze, podczas hamowania.
> (metro hamuje alternatorami)
> - Zależał od szybkości obrotowej silnika, nie od
> szybkości samochodu.
zatarł się mechanicznie
> Co ogranicza ów prąd? Jest jakiś ogranicznik elektroniczny czy
> po prostu alternator więcej nie da, bo nie pozwala mu budowa
> i Boskie prawa fizyki?
>
> Jak działa regulator napięcia? Impulsywnie? ;)
łagodnie :)
> Gdy pojawia się zbyt wysokie napięcie na wyjściu
> alternatora, odcina zasilanie wirnika?
tak
> (ucina górki sinusoidy?)
hahaha
>>>Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś drutem owiniętym
>>>dookoła przewodów alternatora?
>
>> a) cegowy miernik pradu stalego, b) jesli masz warunki - spadek
>> napiecia na kablu alternatora.
>
> Jakie warunki?
dostep do alternatora
>>>Czy nie można dać tak słabych (dużej oporności) przewodów
>>>do akumulatora, by nawet pełne zwarcie akumulatora nie
>>>zezwoliło na powstanie zbyt dużego prądu? (mały prąd, to
>>>mały spadek napięcia pomimo dużego oporu -- dałoby się ładować)
>
>> Tak sie nie da.
>
> Dlaczego?
Wystarczy bezpiecznik na 100A a nie druty oporowe :)
Opornik jest liniowy. Nie zabezpieczyłby a utrudniał pobór prądu.
Stare alternatory dawały max ampery przy czerwonym polu i jak user
podłączył disco to pomagał akumulator rozładowując się.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.19 23:43 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 23:55 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:21 yabba
- 19.02.19 01:41 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 02:48 Zenek Kapelinder
- 19.02.19 06:03 J.F.
- 19.02.19 09:10 WS
- 19.02.19 11:50 yabba
- 19.02.19 19:23 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 19:25 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 21:23 Zenek Kapelinder
- 19.02.19 21:47 J.F.
- 19.02.19 22:38 PiteR
- 19.02.19 23:35 PiteR
- 19.02.19 23:37 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=