-
Data: 2019-02-18 10:15:56
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 18-02-2019 o 05:03, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> Dlaczego alternator przegrzał się?
>
> 28 marca ubr. wystartowałem z garażu, przejechałem
> ~400 metrów i zaparkowałem na ~2 kwadranse, po czym
> przejechałem ~pół godziny po mieście i zaparkowałem
> na ~kwadrans. Po kwadransie odpaliłem, ale usłyszałem
> dziwny szum (znany mi z hamowania metra) dobiegający
> z okolic alternatora i zależny od szybkości obrotowej
> silnika.
>
> 13 lutego br. alternator poszedł z dymem. Start z garażu,
> 400 metrów, start po ~kwadransie na ~50 m i kolejny start,
> po którym wkrótce zaświeciła się kontrolka ładowania...
>
> Niby nic nadzwyczajnego -- stary (dziewięcioletni
> wówczas) akumulator żarł zbyt wiele amperów... Ale...
>
> - przecież ten akumulator stale starzał się, nie młodniał,
> zaś alternator po 28 marca był słabszy niż przed
>
> - na nowym alternatorze akumulator brał początkowo 30 A,
> ale po dogłębnym rozładunku, którego raczej 28 marca
> ubr. nie było
>
> - akumulator doskonale radził sobie z uruchamianiem
> silnika (nowy radzi sobie tak samo!)
>
> - wiosną ubr. jeździłem niemal regularnie, w tym dość
> często na długich odcinkach, co jest u mnie rzadkością
>
> - latem ubr. rzadko jeździłem (stale chorowałem) i nie
> doładowywałem akumulatora
>
> - szum pojawił się natychmiast po spokojnym ruszeniu
> (nie ma mowy o długotrwałym dogrzewaniu alternatora
> akumulatorem) do tyłu, po którym trzeba było pomanewrować
> na niskich obrotach
>
> - jeśli 30 A (czyli ~18 A dodatkowych) zabija alternator,
> co w wypadku uruchomienia grzałki tylnej szyby?!
>
> - akumulator 15 lutego raczej nie tracił napięcia a po
> naładowaniu miał ponad 13 V (zwarcie celi imo eliminuje
> tak wysokie napięcie)
>
> Alternator poszumiał i... Ucichł... 29 marca ubr. byłem
> umówiony na wizytę u elektronika, którego zapytałem
> o radę, ale wtedy już alternator nie szumiał...
>
> 28 marca sporo jeździłem (po mieście, ale na długich
> (od 20 minut do 40 minut) odcinkach) po tym, jak
> pojawił się szum...
>
> -=-
>
> Skąd bierze się ów szum? Niesymetryczne siły działające
> na łożyska? Drżenie uzwojeń?
>
> -=-
>
> Czy niedokręcona klema może jakoś wpłynąć na alternator?
>
> Czy zwarcie na cienkim (niespełna 1 mm^2) przewodzie
> może (w połączeniu z innymi odbiornikami) przegrzać
> alternator bez niszczenia tego przewodu? **Ponoć**
> te przewody nie są zabezpieczone.
>
> Czy samochód zna obciążenie alternatora? -- czy można
> odczytać to obciążenie czymś wpiętym do gniazdka
> serwisowego czy jak się ono nazywa?
>
> Jeśli alternator ma 150 A -- jaki prąd go usmaży?
>
> Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś
> drutem owiniętym dookoła przewodów alternatora?
>
> Dlaczego alternatory są trójfazowe, nie zaś sześcio...? ;)
> (rozumiem, dlaczego silniki, ale nie rozumiem, dlaczego
> alternatory)
>
> Jak zabezpieczyć się w przyszłości przed przegrzaniem
> alternatora?
>
> -=-
>
> Czy nie można dać tak słabych (dużej oporności) przewodów
> do akumulatora, by nawet pełne zwarcie akumulatora nie
> zezwoliło na powstanie zbyt dużego prądu? (mały prąd, to
> mały spadek napięcia pomimo dużego oporu -- dałoby się
> ładować)
>
> -=-
>
> Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, także (przepraszam) głupie.
>
Jak to alternator poszedł z dymem? Nie ma innych uszkodzeń? Tylko
przegrzane uzwojenia?
Alternator raczej rozpadł się mechanicznie. Łożyska, szczotki,
deformacja stojana lub wirnika.
Pobór prądu w instalacji taki, żeby przepalić alternator, rozładowywałby
ciągle akumulator.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.19 12:51 J.F.
- 18.02.19 20:51 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 21:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 21:39 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 22:03 WS
- 18.02.19 23:16 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 23:33 PiteR
- 18.02.19 23:43 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 23:55 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:21 yabba
- 19.02.19 01:41 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 02:48 Zenek Kapelinder
- 19.02.19 06:03 J.F.
- 19.02.19 09:10 WS
- 19.02.19 11:50 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=