  • 11. Data: 2016-09-23 19:53:52
    Temat: Re: Altium - jak zdefiniować PADa?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
    [..]

    > A ja dalej nie kojarzę jakie jest Twoje zdanie o Altiumie.. Piszesz o javach,
    autorouterach bez których obejść się nie możesz, piszesz o orłach i protelach, ale za
    cholerę nie wiadomo co Twoim zdaniem jest dobre, a co złe. Coś się zapętla na prostej
    płytce, ino nie wiadomo jaki to soft robi takie chece..
    > Protel, czy orzeł?? Wypowiadaj się ciuta bardziej precyzyjnie.

    Fakt, brak precyzji, aczkolwiek reszta wypowiedzi wyraźnie naprowadza na
    kicad'a bo jest to chyba jedyny soft bez autoroutera.
    Altiuma nie używałem.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 12. Data: 2016-09-24 00:05:56
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-09-23 o 19:53, AlexY pisze:
    > s...@g...com pisze:
    > [..]

    > Fakt, brak precyzji, aczkolwiek reszta wypowiedzi wyraźnie naprowadza na
    > kicad'a bo jest to chyba jedyny soft bez autoroutera.
    A po co ci autorouter? Prom kosmiczny budujesz?
    Jest spectra, można jej używać z Kikadem, podobno bo nie próbowałem,
    na starym protelu autorouter był taki sobie i się wyleczyłem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2016-09-24 00:43:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    janusz_k pisze:
    [..]
    > A po co ci autorouter? Prom kosmiczny budujesz?

    A po co ci komputer, od linijki płytkę też sobie narysujesz.
    Następny będzie za mnie decydował...

    [..]

  • 14. Data: 2016-09-24 23:17:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-09-24 o 00:43, AlexY pisze:
    > janusz_k pisze:
    > [..]
    >
    > A po co ci komputer, od linijki płytkę też sobie narysujesz.
    > Następny będzie za mnie decydował...
    Ja pamiętam tamte czasy, sam rysowałem płytki. A Ty?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 15. Data: 2016-09-25 14:58:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    janusz_k pisze:

    > Ja pamiętam tamte czasy, sam rysowałem płytki. A Ty?

    Owszem grubą igłą lekarską przyciętą na 1cm i gęstym lakierem, wtedy
    najbardziej zaawansowanym elementem były kości TTL, to można się tak
    było bawić, miałem też dużo więcej czasu. Tylko co to ma do rzeczy?

  • 16. Data: 2016-09-25 22:20:34
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-09-25 o 14:58, AlexY pisze:

    > Owszem grubą igłą lekarską przyciętą na 1cm i gęstym lakierem, wtedy
    > najbardziej zaawansowanym elementem były kości TTL, to można się tak
    > było bawić, miałem też dużo więcej czasu. Tylko co to ma do rzeczy?

    Napisałeś: >>> A po co ci komputer,

    Więc ci odpowiadam, równie dobrze można zapytać po co Ci autorouter w
    kikadzie, to prosty darmowy program bez żadnych ograniczeń, jak jesteś
    zdeterminowany to możesz sobie podpiąć spectrę, ja tego nie robiłem.
    Ale nie narzekaj że przez to program jest zły, bo nie jest, poza tym
    jest lekki, szybko się uruchamia i dobrze się na nim robi w porównaniu
    do kobyły jaką jest protel.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2016-09-26 01:07:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    janusz_k pisze:

> [...]
    > Ale nie narzekaj że przez to program jest zły, bo nie jest, poza tym
    > jest lekki, szybko się uruchamia i dobrze się na nim robi w porównaniu

    To tak obrazkowo bo chyba nie dotarło:
    Na chuj mi taki soft skoro ścieżki i tak muszę rysować ręcznie?

  • 18. Data: 2016-09-26 16:41:41
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2016-09-26 o 01:07, AlexY pisze:

    > To tak obrazkowo bo chyba nie dotarło:
    > Na chuj mi taki soft skoro ścieżki i tak muszę rysować ręcznie?

    Choćby po to, żeby potem tych ścieżek nie malować ręcznie lakierem i
    igłą, tylko wydrukować :P Mi tam to nie przeszkadza że nie ma
    autoroutera. Nie robię projektów hurtowo, a KiCad jest wręcz bardzo
    dobry dla siebie, zwłaszcza że darmowy. Więc niech każdy używa to co mu
    pasuje.

  • 19. Data: 2016-09-26 18:27:20
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 26.09.2016 o 01:07, AlexY pisze:

    > To tak obrazkowo bo chyba nie dotarło:
    > Na chuj mi taki soft skoro ścieżki i tak muszę rysować ręcznie?

    Tak czytam całą tą dyskusję (a używam zarówno Altiuma, KiCada i
    okazjonalnie Eagla) i myślę jedno:

    Autoroutery są dla słabych. Po to się rysuje ścieżki ręcznie, żeby nie
    było niespodzianek w komorze i żeby nie było na płytce pierdylion
    przelotek, które będą pękać od byle pierdnięcia. Taka płytka wygląda
    potem, jakby ją jakiś amator z gimbazy zrobił (widziałem na własne oczy).

    Koniec mojego wywodu w tym temacie.

    Jakub Rakus

  • 20. Data: 2016-09-26 20:28:47
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > przelotek, które będą pękać od byle pierdnięcia. Taka płytka wygląda
    > potem, jakby ją jakiś amator z gimbazy zrobił (widziałem na własne oczy).

    Czyli definiowania parametrów płytki nie opanowałeś.