  • 21. Data: 2016-09-26 22:22:03
    Temat: Re: Altium - jak zdefiniować PADa?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 26.09.2016 o 20:28, AlexY pisze:

    > Czyli definiowania parametrów płytki nie opanowałeś.

    Ehhh...

    Jakub Rakus

  • 22. Data: 2016-09-26 23:20:37
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 01:07:33 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

    > To tak obrazkowo bo chyba nie dotarło:
    > Na chuj mi taki soft skoro ścieżki i tak muszę rysować ręcznie?

    Autoroutery mogą być przydatne w kilku przypadkach:
    1) projekty amatorskie
    2) Stosunkowo prosta analogówka
    3) dosyć poważnie zagmatwane siano cyfrowe, ale na dosyć niskich częstotliwościach.

    Osobiście autorouter wykorzystuję TYLKO do fanouta układów BGA. Jednym mlaśnięciem
    myszy mam zrobioną porządnie robotę przez automat w 1-2 sekundy. Natomiast ustawianie
    priorytetów, wszelakich constraintsów jest robotą koszmarną i czesto wręcz
    niewykonalną. Routowanie pełnym automatem sygnałów oznaczonych jako LVDS, to na
    każdym znanym mi automacie jedna kaszana.

  • 23. Data: 2016-09-27 21:16:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jakub Rakus pisze:

    > Ehhh...

    No ale tak to wygląda, jeśli nie chcesz viasów to po pierwsze możesz
    zdefiniować płytkę jako jednostronną albo liczbę dopuszczalnych
    przelotek jako 0.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 24. Data: 2016-09-27 21:23:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
    [..]
> [...]
    niewykonalną. Routowanie pełnym automatem sygnałów oznaczonych jako LVDS, to na
    każdym znanym mi automacie jedna kaszana.

    Autorouter musi mieć obsługę linii różnicowych i HF, a na schemacie te
    linie muszą być odpowiednio oznaczone ale fakt, że w tych wypadkach i
    tak lepiej ręcznie je poprowadzić albo trzeba je skorygować.

  • 25. Data: 2016-09-28 03:16:52
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 27 września 2016 21:23:32 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:
> [...]
    > linie muszą być odpowiednio oznaczone ale fakt, że w tych wypadkach i
    > tak lepiej ręcznie je poprowadzić albo trzeba je skorygować.

    No i tak to kurka wódka jest właśnie w altiumie!! Z poziomu schematu oznaczasz
    dyrektywą (za przeproszeniem :)) linie różnicowe i dalej bardzo wygodnie ciągniesz na
    PCB 2 druty naraz z zachowaniem odpowiednich odległości. Ale robisz to w zasadzie na
    półautomacie. Za przeproszeniem, ciągniesz druty ręcznie (bez głupich podtekstów).
    Pełny automat przy kilkudziesięciu liniach LVDS daje na wszelakich znanych mi
    autorouterach bydło nie do opisania, bądź wręcz kładzie się na duperelach..

    Kontrolowany ręcznie półautomat, to dobra sprawa !!

  • 26. Data: 2016-09-28 03:29:53
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 28 września 2016 03:16:54 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    autorouterach bydło nie do opisania, bądź wręcz kładzie się na duperelach..

    > Kontrolowany ręcznie półautomat, to dobra sprawa !!

    Aha!! I jeszcze impedancja linii (Zig-Zagi) - też na półautomacie, pełny automat
    zjebie to na amen. A zasilania na plane'ach automat Ci zrobi (splitted planes)? Ni
    Chuja !!

  • 27. Data: 2016-09-28 19:21:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
    [..]
> [...]
    zjebie to na amen. A zasilania na plane'ach automat Ci zrobi (splitted planes)? Ni

    Tych featuresów nie miałem okazji użyć więc wierzę na słowo, choć ciężko
    uwierzyć że altium zrobił taką niedoróbkę.

  • 28. Data: 2016-09-28 19:34:35
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 28.09.2016 o 19:21, AlexY pisze:

    > Tych featuresów nie miałem okazji użyć więc wierzę na słowo, choć ciężko
    > uwierzyć że altium zrobił taką niedoróbkę.

    Altium sobie nie radzi nawet z takimi pierdołami jak poprawne wylewanie
    polygonów, odwala jakieś bzdury w "ciasnych" miejscach. Nawet taki KiCad
    robi to o niebo lepiej.
    Za tą kasę, którą każą sobie płacić za Altiuma ten program powinien być
    10 razy lepszy.

    Jakub Rakus

  • 29. Data: 2016-09-28 23:58:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jakub Rakus pisze:

    > Altium sobie nie radzi nawet z takimi pierdołami jak poprawne wylewanie
    > polygonów, odwala jakieś bzdury w "ciasnych" miejscach. Nawet taki KiCad
    > robi to o niebo lepiej.

    Kicad tego nie robi w ogóle bo nie ma autoroutera. To co się z nim używa
    to zewnętrzny program w javie.

    [..]

  • 30. Data: 2016-09-29 05:13:17
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 28 września 2016 19:34:36 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:

    > Altium sobie nie radzi nawet z takimi pierdołami jak poprawne wylewanie
    > polygonów, odwala jakieś bzdury w "ciasnych" miejscach.

    Łżesz okrutnie!!