  • 1. Data: 2019-02-19 11:37:57
    Temat: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

  • 2. Data: 2019-02-19 11:43:46
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-02-19 11:37, Trybun wrote:

    > Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

    Zalezy czy w skorze czy w welurze 8)

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2019-02-19 12:59:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

    > Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

    Mniejsza masa nieresorowana.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-02-19 13:28:44
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 19 Feb 2019 12:59:43 +0100, Adam wrote:

    > Mniejsza masa nieresorowana.

    To nie zawsze prawda, dużo zależy od konkretnego modelu felgi.
    No i to zaleta jest głównie latem - bo zimą trochę dociążone koło może
    być korzystniejsze.

    Mateusz

  • 5. Data: 2019-02-19 13:54:25
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:

    > Mniejsza masa nieresorowana.

    Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
    drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.

  • 6. Data: 2019-02-19 14:07:33
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

    > Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

    Moda modą, ale estetyka też ma znaczenie

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2019-02-19 14:23:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

    > Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
    > drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.

    W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie
    (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
    W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych
    alufelgi sa ciezsze od stalowych...
    Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na
    standardowych stalowych ;)
    To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.

  • 8. Data: 2019-02-19 17:39:40
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Jak popatrzysz z boku na auto to dobre korło czato podstawa. Na czarnych
    "tramwajach" to jakby okaleczone jakieś, a nie daj te plasticzane na trytytki...

  • 9. Data: 2019-02-19 18:05:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Mniejsza masa nieresorowana.

    Wbrew pozorom felgi aluminiowe nie są lżejsze od stalowych.

  • 10. Data: 2019-02-19 18:09:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

    > Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

    Raczej kwestia wyglądu, mody, a przede wszystkim tego, że więcej można
    zarobić na sprzedawani i serwisowaniu, oraz wymianie opon. Masa
    nieresorowana wbrew pozorom nie jest wcale mniejsza - felgi aluminiowe
    nie są wcale lżejsze od stalowych 2 × tańszych. Dopiero alusy 5 razy
    droższe od stalowych mają szanse być nieco lżejsze. Za to przy
    uszkodzeniu koszty - jak to ładnie zwykli pisać portalowi pisarze -
    "szybują w górę".