  • 21. Data: 2019-02-20 11:59:56
    Temat: Re: Alusy (aluminiowe felgi)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Peter p...@o...pl ...

    > koła to połowa wyglądu samochodu

    A druga połowa to antena CB :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 22. Data: 2019-02-20 20:01:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** RadoslawF pisze tak:

    > Większej powierzchni nie mają, no chyba że założysz większą
    > średnicę. Mają większą objętość ale to się akurat mniej sprawdza
    > przy oddawaniu ciepła. :-)

    Jak nie jak te szprychy takie grube z nacięciami i wzorkami?

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 23. Data: 2019-02-20 20:03:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Zapewne na torze bedzie to miało nawet znaczenie.
    > Ale w ruchu ulicznym?

    Trybun nie powiedział czy będzie hamował awaryjnie z 150km/h czy
    wybierze rów.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 24. Data: 2019-02-20 20:32:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-02-20 o 20:01, PiteR pisze:

    > Jak nie jak te szprychy takie grube z nacięciami i wzorkami?

    Skoro otwory między szprychami w aluminiowych mają większa powierzchnię
    niż otwory w stalowych to powierzchnia boczna felg aluminiowych jest
    zdecydowanie mniejsza.
    O tym że aluminiowe są przeważnie proste a stalowe są profilowane
    w celu wzmocnienia łaskawie nie wspomnę. A to zwiększa powierzchnie.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2019-02-20 20:50:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** RadoslawF pisze tak:

    > Skoro otwory między szprychami w aluminiowych mają większa
    > powierzchnię niż otwory w stalowych to powierzchnia boczna felg
    > aluminiowych jest zdecydowanie mniejsza.

    no nie wiem, pięc ramion walców czy tam elips o srednicy 3cm i długości
    z 25 cm jakby tak rozwinąć.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 26. Data: 2019-02-20 21:09:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-20 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...

    > Nie czytałes w młodosci pana samochodzika? :-P

    E, tam, w młodości.

    Po raz kolejny w zeszłym roku z przyjemnością przeczytałem :)
    Poza tym seria jest nieoficjalnie kontynuowana, w sumie jest już ponad
    120 pozycji, lecz im nowsze, tym bardziej odchodzące od Zbyszkowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2019-02-20 21:12:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-02-20 o 20:50, PiteR pisze:

    > no nie wiem, pięc ramion walców czy tam elips o srednicy 3cm i długości
    > z 25 cm jakby tak rozwinąć.

    Uważaj z tym rozwijaniem bo wyjdzie ci powierzchnia z obu stron.
    Ale jak masz wątpliwości to zejdź z miarką do garażu czy na parking,
    zmierz i policz.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2019-02-20 21:18:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** RadoslawF pisze tak:

    > Uważaj z tym rozwijaniem bo wyjdzie ci powierzchnia z obu stron.
    > Ale jak masz wątpliwości to zejdź z miarką do garażu czy na
    > parking, zmierz i policz.

    Jeszcze sasiedzi pomyślą że koła kradnę.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 29. Data: 2019-02-20 21:49:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

    > Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

    Jako użytkownik alufelg letnich i zimowych (w sensie, że mam 2 komplety)
    mogę napisać iż ani jedno ani drugie do mnie nie przemawia.

    1. Za diabła nie mogłem dostać stalowych 18tek bo Merca.

    2. Alu są o dwie klasy bardziej estetyczne jak dla mnie. Estetykę cenię.

    3. Praktyczność? Hmmm... trzeba się z nimi jak z jajkiem obchodzić,
    szczególnie gdy opony nie mają wysokiego profilu. Przy nie wzmacnianej
    zimowej oponie i ciężkim aucie roztrzaskanie felgi na pozimowych
    dziurach nie jest wyczynem. Na wzmacnianej jest znacznie lepiej ale też
    ryzyko istnieje. Letnie ... szybka jazda autostradowa, kamyki obtłukują
    lakier. Zawsze trafi się jakiś mocniejszy strzał.

    Kolejna rzecz - brudzenie się felg od klocków. Na zwykłych to koszmar. 2
    przejażdżki i felga wygląda jak rok nie czyszczona. Na niskopylących
    jest nieporównywalnie lepiej ale syf też osiada. Stalowe zasłaniają cały
    syf więc się ich nie czyści, bo nawet nie ma jak.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2019-02-20 22:56:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-02-20 o 21:18, PiteR pisze:

    > Jeszcze sasiedzi pomyślą że koła kradnę.

    To zrób to jutro rano jak będziesz do pracy jechał.