  • 71. Data: 2017-01-11 17:50:52
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    "Jacek Maciejewski" news:kdtjd3wigpl6.1ndei2xid2kp$.dlg@40tude.net

    >W Krakowie średnio się ta teoria o sumowaniu sygnałów odbitych
    >sprawdza w praktyce.
    >Zarówno zbiorczy blokowy AZART jak i dipol półfalowy za oknem bez
    >żadnych wzmacniaczy podobnie reagują.
    >Mieszkając na nieszczęśliwej jednej linii kierunkowej przecinającej
    >oba nadajniki:

    Jesli sie nie myle, to w DVB-T niejako/tak naprawe jest bardzo wiele
    nosnych, nieznacznie sie rozniacych czestotliwoscia.
    Teoria twierdzi, ze tym przypadku poszczegolne nosne moga sie
    wzmacniac lub wygaszac.
    Wygaszanie raczej odbiorowi nie sluzy ... przy nierownych amplitudach
    wygaszanie nie bedzie calkowite.

    Przy jakims ambitnym kodzie korekcyjnym moze by i wystarczyl odbior
    polowy podkanalow - ale tak ambitnego kodu nie ma :-)

    Ciekaw jestem, czy te nadajniki sa dokladnie synchronizowane, bo jak
    nie - to wygaszanie bedzie zmienne - raz te kanaly, za chwile inne ...

    >gdy pracują oba przez większość czasu to odbiór jest bardziej podatny
    >na pikselozę.

    Potrzebujesz antene siatkowa :-)

    Yagi tez sie powinna sprawdzic

    Albo sprytna konstrukcja dwoch dipoli odpowiednio rozstawionych.

    J.

  • 72. Data: 2017-01-12 02:20:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ciekaw jestem, czy te nadajniki sa dokladnie synchronizowane, bo jak nie -
    > to wygaszanie bedzie zmienne - raz te kanaly, za chwile inne ...

    Mieszkając w zasięgu zarówno Raszyna, jak i PKiN, rzeczywiście, zauważyłem
    takie zjawisko, że np. raz jeden, raz drugi MUX lepiej idą. Lepszy odbiór
    mam z PKiN, który mam w optycznej widoczności, a Raszyn, to tyle załamek po
    drodze, że gorzej bywa, niż w górach. Ale, jak pokręcić anteną, to da się to
    częściowo korygować.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 73. Data: 2017-01-12 10:08:27
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 10-01-2017 o 13:10, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > tego typu. Od około 15 lat mam na dachu starą ASR-860 z Telmora z 25 dB
    > wzmacniaczem.
    > Odbierała bez problemu wszystko co nadawała Chorągwica z odległości 50
    > km (Zator), a "tylną" stroną odbierała również programy z Kosztowego
    > (TV-Katowice).
    > Kiedy wprowadzono DVB-T, przeskanowałem MUXy i tyle. teraz kiedy
    > wprowadzono MUX8 z pionową polaryzacją również przeskanowałem i wszystko
    > działa.
    > Mam nadzieję że jakaś burza nie uszkodzi mi wzmacniacza i nie będę

    Dbaj o niego, zalej żywicą lub czymś podobnym aby się nie wytrawił i używaj.

    ---
    Avast.

  • 74. Data: 2017-01-12 10:09:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Mieszkając w zasięgu zarówno Raszyna, jak i PKiN, rzeczywiście,
    >zauważyłem takie zjawisko, że np. raz jeden, raz drugi MUX lepiej
    >idą.

    Ale nie o cale MUX-y mi chodzilo.

    Jeden MUX w naszym DVB-T stosuje modulacje COFDM.
    A jesli dobrze rozumiem - to w tej modulacji mamy w jednym kanale
    wiele (tysiace) podnosnych, modulowanych stosunkowo wolno.
    No to na moj gust beda sie w podnosnych takie cuda dzialy.

    Choc opisy twierdza, ze propagacja lepsza, odporna na odbica i rozne
    drogi ... to juz nic nie rozumiem :-)

    J.

  • 75. Data: 2017-01-16 08:11:14
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

> [...]
    >
    > Chciałbym kupic możliwie zgrabna antenę. Mam, mimo bliskosci nadajnika,
    > dość niefajne warunki odbioru bo dołek i brak widoczności. Pokojowe
    > anteny działają tylko w gornej częsci budynku i to tez ledwo ledwo.
    >
    > Czy powinienem uderzyć w "długą" antenę kierunkową, czy też technologia
    > poszła do przodu i jakas zgrabna antena panelowa bądz inna będzie miała
    > podobną siłe sygnału?
    >
    > Dodatkowo sprawę komplikuje fakt że podobno dodano ostatnio jakieś
    > ekstra pasmo i stare anteny nie łapią za dobrze. Co by oznaczało że
    > potrzebna jest wielozakresowa. Ma ktoś coś co może polecić?

    Tu coś znajdziesz
    http://www.barczak.com.pl/oferta/anteny-telewizyjne-
    zewnetrzne.html.
    Zadne inne wynalazki.