  • 1. Data: 2017-07-17 16:25:07
    Temat: Apple, serwis płyty i inne ciekawostki
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/NVAmnV65_zw

    Dosyć ciekawe fakty dot.  np. tego co czeka usera gdy wymieni
    sobieprzycisk w swoim iphonie przez nieuatoryzowany serwis zamiast
    kupićnowy telefon (jak zaleca Apple). Ale ja nie o tym.
    Jak to możliwe, że ta naprawiana przed kamerą płyta  ma tak
    skorodawne pady/połączenia?? Widziałem kilka starych płyt z laptopów
    i żadna nie była takskorodowana. Czy to kwestia warunków
    środowiskowych/klimatu w jakimbyła używana?
    Drugi pytanie - po co w tym przypadku zrobił mostek przewodem.
    Scieżkajest ok, problem jest tylko w padach lub ewentulanie w via
    (korozjamogła nadgyźć metlalizację otworu), po co zatem wstawiać
    dodatkowymostek zamiast poprawić kontakt na padach i w via?
    Trzecie pytanie - czy on nie leje za dużo tego topnika?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-07-18 16:36:41
    Temat: Re: Apple, serwis płyty i inne ciekawostki
    Od: Janusz_kk <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-17 o 16:25, Marek pisze:
> [...]
    > dodatkowymostek zamiast poprawić kontakt na padach i w via?
    > Trzecie pytanie - czy on nie leje za dużo tego topnika?

    Ponad godzina oglądania, szkoda życia. Pokaż o który fragment ci chodzi.

    ---
    Avast.

  • 3. Data: 2017-07-23 00:54:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Jul 2017 16:36:41 +0200, Janusz_kk <j...@o...pl> wrote:
    > Ponad godzina oglądania, szkoda życia. Pokaż o który fragment ci
    chodzi.

    20:01 oraz 21:19zmurszale pady, ścieżki.
    25:32 lanie topnikiem.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-07-24 17:44:11
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 17/07/2017 15:25, Marek wrote:
> [...]
    > dodatkowymostek zamiast poprawić kontakt na padach i w via?
    > Trzecie pytanie - czy on nie leje za dużo tego topnika?

    Nikt, nikomu nie każe kupwać sprzętu Apple.

    c.

  • 5. Data: 2017-07-24 20:52:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/17/2017 4:25 PM, Marek wrote:
    > Czy to kwestia warunków środowiskowych/klimatu w jakimbyła używana?

    Kwestia kultury traktowania urzadzeń. Typowa awaria (ponad 40% jeśli
    dobrze wyczytałem w necie) iPhone i Maców to zalanie kawą w fastfoodzie.

    > Drugi pytanie - po co w tym przypadku zrobił mostek przewodem.

    Upewnił się że korozja nie zje dalej. A zje.

    > Trzecie pytanie - czy on nie leje za dużo tego topnika?

    Topnika leje się ile wlezie.

  • 6. Data: 2017-07-24 21:04:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Jul 2017 20:52:56 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Topnika leje się ile wlezie.

    Po co zalewać topnikiem sąsiadujące elementy, które nie będą
    lutowane? Większość topnikow to sole, nie dość że mogą przyspieszać
    korozję to jeszcze bardzo chętnie przewodzą prąd.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-07-24 21:43:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/24/2017 9:04 PM, Marek wrote:
    > Po co zalewać topnikiem sąsiadujące elementy

    Bo tak jest szybciej.

    > Większość topnikow to sole, nie dość że mogą przyspieszać korozję to
    > jeszcze bardzo chętnie przewodzą prąd.

    Płytki zawsze się myje po wykonaniu naprawy, ponadto popularne sa
    topniki noclean.