  • 101. Data: 2019-06-07 19:47:23
    Temat: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" qddja9$8s7$...@d...me

    > z 7 miliardami ludzi tylko interesuje Cię kompatybilność z małym

    Coraz mniejszym -- zanikającym...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 102. Data: 2019-06-07 19:54:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5cfa8223$0$511$6...@n...neostrada.pl

    > W tym momencie należałoby przypomnieć że Pszemol nie mieszka w Polsce tylko w USA.
    Nie wiem jak długo ale pewnie już przesiąkł
    > inteligencją "worka gwoździ" tak to leciało ;-)

    IMO Apple jest produkowany w Chinach a wychwalany pod niebiosa -- w Rosji,

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 103. Data: 2019-06-07 19:59:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5cf8b972$0$17351$6...@n...neostrada.pl

    do Pszemola:
    > W ogóle dyskusja z Tobą jest dyskusją z fanatykiem. Ile razy wytknie się błąd
    Apple, to przekuwasz go na zaletę, pomimo że Apple
    > bije się w pierś

    Ależ skąd?!

    > i przeprasza za błąd, przyparty do muru. U Ciebie to zabieg rodem z kościoła
    scjentologów a jak wiadomo z fanatykiem się nie
    > rozmawia, to czas stracony.

    "Pszemol" qd7dud$ete$...@d...me

    do Marcina Debowskiego:

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 104. Data: 2019-06-07 20:08:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." mm2370b9q3d3.1eb8zoon6ysdd$....@4...net

    > Tylko coraz wolniej chodza :-)

    Dla Twego dobra! ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 105. Data: 2019-06-08 00:49:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Każda aplikacja może się okazać backdoorem, więc trzeba by dogłębnie
    > analizować kod. Trochę słabo to widzę przy tej ilości.
    > Analiza zachowania aplikacji na emulatorze nie zawsze wystarczy,
    > były przypadki że złośliwa część kodu zostawała nie uruchamiana
    > do momentu wykrycia sygnałów z czujników ruchu.
    >
    > Jeśli Apple to robi- szacun, czapki z głów.

    Coś najwyraźniej robią, bo problem u nich aplikacjami praktycznie nie
    występuje, a nie mają ich aż tak dużo mniej w porównaniu z Playstore.
    Myśle, że to może być też (dodatkowo) mechanizm "prawny", w sensie, że
    jak się coś w rpzeszłości przydarzało to nie odpuszczali deweloperom.

    > Natomiast ślepe potwierdzanie uprawnień JEST problemem-
    > jak ktoś np. nie widzi problemu w nadaniu aplikacji
    > uprawnień administratora urządzenia. A z kolei sens aplikacji
    > mających takie uprawnienia jak najbardziej jest- chociażby
    > Airwatch.

    To jest problem niezalezny od platformy, no chyba że sugerujesz, że
    uzytkownicy Apple są statystycznie jacyś bardziej ogarnięci :) Ale masz
    rację w tym sensie, że dziury, zerodeje itp to obecnie w sumie rzadkość
    i jakaś firemkna się tym nie posłuży. Lepiej sprzedać. Większość
    współczesnych ataków jest oparta na socjotechnice.

    > Zaś Google, jak już wklejałem linka, oficjalnie dość mocno
    > zaostrzyło politykę- aplikacje nie mogą prosić o uprawnienia,
    > które nie są niezbędne do relalizacji danej funkcjonalności,
    > a np. dostęp do sms może mieć tylko aplikacja ustawialna
    > jako aplikacja obsługująca esemesy (np. jakiś mesendżer).
    >
    > Oczywiście egzekwowanie polityki to drugie- ale kurs jest
    > IMO właściwy.

    MZ jak najbardziej, ale no ten tego, poczekajmy.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2019-06-08 00:51:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-07, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Dominik Ałaszewski" qd89d4$naq$...@n...vectranet.pl

    > Aplikacje IMO trzeba oglądać nie od strony zachowania,
    > lecz od strony kodu źródłowego.

    A Apple wymaga udostępnienia kodu źródłowego od deweloperów? Trochę
    byoby mi trudno w to uwierzyć.

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2019-06-08 01:21:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-07, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" 3isJE.411760$_...@f...ams1

    > Możesz ograniczyć się do pobierania aplikacji pisanych
    > przez zaufanych pisarzy typu Google czy bank...

    Sądząc po burdelu jaki dotychczas był w tym sklepie to nie mam zaufania
    czy to co pobiorę jako google okaże się google. Poza tym chodzi o pewien
    minimalny komfort gdzie nie muszę każdego g..a głęboko analizować przed
    pobraniem.

    > Spróbuj cokolwiek zmienić na Googlastej mapie -- przekonasz się
    > o istnieniu nadzoru. Google potrafi zadzwonić, aby zweryfikować
    > zmianę -- odebrałem taki telefon...

    Fajnie, że to robia, ale niech coś zrobią i ze sklepem. Poza tym nawet
    jeśli Playstore się wyprostuje Apple będa miały cały czas przewagę
    wynikającą z faktu, że dostarczają kompletny system (sprzęt i
    oprogramowanie).
    Takie chece jak ta najnowsza:
    https://niebezpiecznik.pl/post/trojany-preinstalowan
    e-na-telefonach-z-androidem-ciagle-aktualny-problem/

    z Apple się nie zdarzą. Proplem w ilości producentów, bo oczywiście
    takie rzeczy zdarzały się i pewnie będą na laptopach (niesławne Lenovo),
    ale tam choć trochę sprawę reguluje właśnie ograniczona liczba graczy
    (producntów).

    --
    Marcin

  • 108. Data: 2019-06-08 01:44:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-06, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" tp7JE.327858$%G...@f...ams1

    > Miliony ludzi używają? IMO na całym świecie co najmniej dziesiątki milionów...

    I prawie co tydzień coś nowego wychodzi. Lista katastrof jest naprawdę
    imponująca.

    A jak tam obecnie w Androidach wygląda kwestia wymazywania danych, jakby
    się chciało telefon sprzedać?

    --
    Marcin

  • 109. Data: 2019-06-08 01:47:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-07, Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Jaką widzisz inną przyczynę usunięcia limitu?

    Zmieniające się warunki zewnętrzne? Konkurencja? Przepustowość łącz?
    Spadek cen za przesylanie danych? ... ?

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2019-06-08 02:04:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-06, Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> wrote in message

    > Ale historia skakania po BTSach nie ta sama...
    > I mogło się coś zaciąć w przekazaniu słuchawki z jednego BTSa do drugiego.
    > Akurat wtedy Twój działał dobrze a jej niedobrze- innym razem będzie
    > odwrotnie: twój nie będzie miał dostępu a jej będzie działał...

    Pszemol, nie wiem, ale po pierwsze to nie był moment a z 10 min jazdy,
    ca 500m, a po drugie nie spotkałem się z tym wcześniej jak tu mieszkam
    te prawie 20 lat. A Mail na moim iPadzie(2017) z każdą nową aktualizacją
    pracuje gorzej. Zablokowanie ekranu i powrót do poczty blokuje Maila na
    10-40s. Jak go ubije to działa (tuż po ubiciu) jak nalezy. Takich chec
    nie miałem na iPadzie2 z iOS aż do 9.x. Coś tam jest spieprzone, więc
    może spieprzone jest mocniej, niż się wydaje. Może zerknę pózniej na
    tego iphona żony i zrobię parę testów, to coś się wyklaruje.

    > Abonament ma tu niewiele wspólnego.

    Teoretycznie mógłby mieć, bo możnaby podług niego ustawiac np. jakies
    priorytety dostępu/przepustowości. Nie wiem czy ktoś to robi.

    --
    Marcin