  • 111. Data: 2019-06-08 02:36:05
    Temat: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-06, z <...@...pl> wrote:

    > Aple nie porzuca starych urządzeń?

    Porzuca, ale późno. Ipada2 porzucił chyba ze 2 lata temu, czyli do kupy
    z 5 czy 6 lat mu zajęło.

    --
    Marcin

  • 112. Data: 2019-06-08 02:38:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i jak sie przed tym uchronic ?
    > Nie instalowac zadnych aplikacji, czy nie instalowac bankowych ?
    >
    > A bank to jak obslugiwac - w marmurku ?

    Ja tam uzywam pełnowymarowego Linuksa :) Pod Windows, też bym się nie
    odwarzył.

    --
    Marcin

  • 113. Data: 2019-06-08 05:10:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i jak sie przed tym uchronic ?
    > Nie instalowac zadnych aplikacji, czy nie instalowac bankowych ?
    >
    > A bank to jak obslugiwac - w marmurku ?

    Ja tam uzywam pełnowymarowego Linuksa :) Pod Windows, też bym się nie
    odważył.

    --
    Marcin

  • 114. Data: 2019-06-08 05:13:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" 0kCKE.396837$h...@f...ams1

    > Sądząc po burdelu jaki dotychczas był w tym sklepie to nie mam zaufania
    > czy to co pobiorę jako google okaże się google. Poza tym chodzi o pewien
    > minimalny komfort gdzie nie muszę każdego g..a głęboko analizować przed
    > pobraniem.

    Ja instaluję także te spoza sklepu -- łamiące obostrzenia/zakazy Google.

    > jeśli Playstore się wyprostuje Apple będa miały cały czas przewagę
    > wynikającą z faktu, że dostarczają kompletny system (sprzęt i
    > oprogramowanie).

    Do czasu zniknięcia Apple. ;)

    > takie rzeczy zdarzały się i pewnie będą na laptopach (niesławne Lenovo),
    > ale tam choć trochę sprawę reguluje właśnie ograniczona liczba graczy
    > (producntów).

    Pod Windows instaluję tylko spoza ,,sklepu'' -- nawet nie znam nazwy takowego
    ,,sklepu''.
    Zanim miałem SSD -- nie nadużywałem ;) pod W10 antywirusów. (niemal wcale nie
    używałem
    antywirusów pracujących w tle i niezbyt często sięgałem po inne) Wcześniej (pod WXP
    czy
    WinDOSami lub jeszcze wcześniej) też nie nadużywałem antywirusów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 115. Data: 2019-06-08 05:15:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" 7UBKE.256936$O...@f...ams1

    > A Apple wymaga udostępnienia kodu źródłowego od deweloperów?

    Nie wiem, ale pisałem o Google -- pod Android chyba wszystkie kody są jawne.

    -=-

    ZUS odpoczął po nocy -- i zaskoczył mnie ułatwieniami...
    Błąd (zgłaszanie rzekomego 'błędu krytycznego') jak był -- tak jest.

    -=-

    Ja zaś idę spać. :) [skoro ZUS już nie śpi -- mogę zasnąć
    spokojnie; ktoś musi nie spać, by ktoś mógł spać?]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 116. Data: 2019-06-08 05:25:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Tu jest krótki acz dość treściwy art. z grudnia zeszłego roku omawiający
    różnice pomiędzy Google i Apple (sklepy) . W każdym razie nie ma co
    udawać, że jest dobrze jak nie jest. Miejmy nadzieję, że się polepszy.

    https://www.lifewire.com/is-google-play-safe-153675

    --
    Marcin

  • 117. Data: 2019-06-08 07:54:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-07 o 14:07, Pszemol pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Jaką widzisz inną przyczynę usunięcia limitu?

    Pytanie jest, czy uznali to za błąd. Czy powiedzieli: przez X lat
    myliliśmy się, przepraszamy użytkowników.

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2019-06-09 00:24:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" EFCKE.396838$h...@f...ams1

    > A jak tam obecnie w Androidach wygląda kwestia
    > wymazywania danych, jakby się chciało telefon sprzedać?

    Nie wiem, ale komu sprzedać leciwy gruchot? ;)

    - mało ,,dysku''
    - mało RAMek
    - mało serduszek (GHz)
    - poobijany
    - podrapany
    - przeterminowany Android
    - zużyty akumulator

    Kto (i za ile?!) to kupi?

    - Ace sprzedałem po ~13 miesiącach
    - Overmax rozpadł się mechanicznie
    - Monster potłukł się
    ? został Asus Max...
    (podrapany, poobijany, powolny, ciasny, z A6, ale z dobrym akumulatorem)

    -=-

    Trybun specjalizuje się w ,,przywracaniu fabryczności'' -- mnie to nie kręci.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 119. Data: 2019-06-09 02:40:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-08, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" EFCKE.396838$h...@f...ams1

    > Nie wiem, ale komu sprzedać leciwy gruchot? ;)

    Tez nie wiem, bo swoje to raz, że kupuję te tańsze, dwa, że zwykle
    używam do zajechania.

    > Trybun specjalizuje się w ,,przywracaniu fabryczności'' -- mnie to nie kręci.

    To było z lekka złośliwe pytanie z mojej strony bo Android i tu OIDP
    zaliczył z jedną czy dwie ładne wpadki.

    --
    Marcin

  • 120. Data: 2019-06-09 16:36:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" JzYKE.206181$_...@f...ams1

    > Tez nie wiem, bo swoje to raz, że kupuję te
    > tańsze, dwa, że zwykle używam do zajechania.

    Tanio kupując zwiększasz szansę sensownego sprzedania.
    Im taniej kupisz, tym mniejszą marżę musisz narzucić,
    aby sprzedać z zysskiem.

    Jeśli zaś masz na myśli tanie modele -- toż za środki ;) uzyskane
    ze sprzedaży taniego modelu także wybierzesz/kupisz tani model...

    > To było z lekka złośliwe pytanie z mojej strony bo
    > Android i tu OIDP zaliczył z jedną czy dwie ładne wpadki.

    Być może. Z innej strony patrząc, jakiś rządowy spec sformatował
    dysk, aby całkowicie zatrzeć ślady. Chyba później ów dysk (czy
    raczej -- zawartość dysku) przyczynił się do skazania pewnej
    pani na odsiadkę.

    IMO odzysk danych z flaszki to trudny temat, ale nie zgłosiłem
    się w ramach gwarancji z prośbą o zwrot szmalu za padniętą kartę
    mikroSD między innymi dlatego, że karty nie mogłem skasować.

    IMO Android nie słynie ani z bezpieczeństwa, ani z doskonałości,
    ale właśnie z niskiej ceny i przystępności. Być może coś za coś.
    Mamy system tani, łatwy, dla każdego, ale w zamian za to -- niezbyt
    bezpieczny, niezbyt spolegliwy, niezbyt odpowiedzialny, niezbyt
    profesjonalny ;) itd...

    Coś jak publiczna toaleta, gdzie od biedy możesz podejrzeć, jak
    leje sąsiad czy sąsiadka. Chcesz nadzwyczajnego bezpieczeństwa?
    Musisz ominąć wszystkie publiczne miejsca, w których ściągasz
    gacie czy bluzki -- także hotele czy przychodnie lekarskie... ;)

    -=-

    Hasła można (nawet warto) pozmieniać a dziecięca pornografia
    z jutuby nie jest warta magazynowania na telefonie [z małym
    ekranem?] bo IMO pozostanie na jutubie (i w wielu innych
    publicznych miejscach) na tak zwane zawsze, by ludzie
    nie musieli periodycznie powtarzać tych samych koszmarów.

    BTW owej pornografii typu Sekielskiego -- IMO nie trzeba usuwać
    czy przykrywać pomników, ale (przykładowo) obok 'bohater Związku
    Radzieckiego' dopisywać: 'kat Wileńszczyzny' a obok: 'budowniczy
    bazyliki licheńskiej' -- 'pedał i złodziej'; takoż z trójmiejskim
    prałatem -- nie burzyć czy usuwać z pamięci, lecz doinformowywać.

    IMO ten biskup zwalcza pedofilię, który z góry daje publiczne rozgrzeszenie
    i błogosławieństwo dzieciom, które przywalą (choćby i świętym krucyfiksem
    czy święconym lichtarzem) pedofilowi po głowie w samoobronie lub obronie
    innych dzieci, tłumacząc przy okazji, że lepiej z rozbitą głową trafić do
    nieba, niż z nierozbitą -- do piekła. Oczywiście powstaną dylematy typu:
    ,,co wówczas, gdy pedofil nie jest praktykującym wiernym?'', czyli -- tak
    czy siak (z rozbitą czy nie) trafi do piekła... ;)

    Ale i wówczas biskup może powołać się na prawo do samoobrony a dziecku
    przypomnieć, że za takowe przywalenie żadne dziecko nie trafi za kratki...
    [nawet za kratki konfesjonału]

    -=-

    Dla mnie Android jest przede wszystkim tani i użyteczny.
    Wojskowej czy medycznej aparatury chyba bym mu nie powierzył. ;)

    --