  • 91. Data: 2019-06-07 17:26:24
    Temat: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-07 o 13:54, Pszemol pisze:
    > Pomyśl może inaczej: nie fanatykiem tylko człowiekiem który
    > dostrzega aspekty których Ty nie dostrzegasz

    W tym momencie należałoby przypomnieć że Pszemol nie mieszka w Polsce
    tylko w USA. Nie wiem jak długo ale pewnie już przesiąkł inteligencją
    "worka gwoździ" tak to leciało ;-)

    Pomijając kwestie mentalne bo tu ma na pewno problem bo potrafi wyzywać
    dyskutantów od biedaków ... ;-) nie zdaje sobie sprawy z realiów
    dzisiejszej Polski również ekonomicznych.

    Dlatego nie warto rozmawiać ;-)

  • 92. Data: 2019-06-07 17:47:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-07 o 14:04, Pszemol pisze:

    Chwila bo aż tak nie śledzę ;-) 5 też miało być już porzucone a na pewno 5C.

  • 93. Data: 2019-06-07 17:52:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-07 o 14:07, Pszemol pisze:

    > Jaką widzisz inną przyczynę usunięcia limitu?

    Zawsze mógł to być błysk geniuszu i ojcowskie wsparcie dla narodu
    wybranego czy przesył kosmicznej energii do urządzenia ;-)

  • 94. Data: 2019-06-07 17:56:57
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-07 o 17:26, z pisze:

> [...]
    > dyskutantów od biedaków ... ;-) nie zdaje sobie sprawy z realiów
    > dzisiejszej Polski również ekonomicznych.

    Zastanawiam sie dlaczego akurat w Polsce chciał kupic dla mamusi noże na
    imieniny i szukał najtańszych. Czyżby w tych Stanach bidę klepał, czy
    może jest w jakimś przytułku?

    --
    animka

  • 95. Data: 2019-06-07 18:19:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5cf59758$0$541$6...@n...neostrada.pl

    > Kupuj. Kupowalne są bez reklam, darmowe
    > zawierają reklamy i jest o tym informacja.

    Nie wszystkie darmowe zawierają reklamy.

    > Rozumu? OK, zgodzę się że nieczytatość jest szybsza od klikania.
    > Andro jest przede wszystkim formą uwolnienia od zakazów IOs, stąd
    > jego przewaga na świecie. Problemem jest czy: Zgadzasz się na kontrolę
    > "Boga" czy potrafisz sam być Bogiem. Podobna opcja w życiu: Czy chcesz
    > aby ktoś sprawował nad Tobą kontrolę, czy sam się chcesz tym zająć.

    Ależ skąd ten wniosek?!
    IMO w tak zwanym życiu masy głupawych (przy okazji głośnych) ludzki dążą
    do rządzenia innymi ludźmi i jednocześnie zniechęcają do wyzwalania się,
    by móc łatwo/tanio sprawować kontrolę nad innymi ludźmi.

    Nieliczni (zwykle najmądrzejsi i niestety zwykle cisi) ludzie nie
    dążą do zniewalania innych ludzi.

    Głupi ludzie dążą do zniewalania, gdyż są aż tak mądrzy, ;) iż wiedzę,
    że albo będą rządzili (zwykle terrorem, choćby i negowanym) albo będą
    pomiatani z uwagi na swą głupotę.

    Komar czy kleszcz, aby nakarmić się, znieczula swą ofiarę.
    Takoż z pasożytami ludzkimi, dążącymi do rządzenia światem.
    (stąd u głupawych rządzących tyle obłudnych wynurzeń dotyczących:
    mądrości, kultury, wolności, godności, współpracy, pokory, poświęcenia itd...)

    [wg mnie głupimi ludźmi są ci, którzy zgadzają się na rządy pasożytów,
    nie zaś same pasożyty -- pasożyty wg mnie wykazują się sprytem, czyli
    zasługują ;) na szacunek [i szybką śmierć spowodowaną odruchowym
    klepnięciem ręki czujnego :) żywiciela]]

    > Ja wybieram drugą opcję

    Każdy (zwykle mądrzy wcześnij niż głupcy -- bywają zdumiewające
    wyjątki) odrzuca niewolniczy tryb życia.

    > bo mi się chce i wolę mieć wszystko pod kontrolą niż być kontrolowanym :]

    Otóż to -- zwykli ludzie wolą kontrolować, niż być kontrolowani
    przez niepojęte siły mamroczące językiem trudnym do zrozumienia.
    [zwanym zgryźliwie tu i ówdzie 'językiem merytorycznym' bądź
    'językiem fachowym' lub 'językiem profesjonalnym'... ponoć
    AEinstein bez trudu docierał do umysłów (studentów i nie tylko)
    ludzi niezbyt genialnych, pokornie (i chętnie) tłumacząc rzekome
    (wg AE rzekome) zawiłości nowoczesnej fizyki... IMO im człek
    głupszy, tym trudniej mu tłumaczyć coś komukolwiek; bywa, że
    takowy wyjaśniacz celowo ,,traci cierpliwość'' -- chcąc uniknąć
    nadciągającego zdemaskowania]

    > Nie sprawia mi problemu poczytanie/testy, skoro decyduję się
    > na dłuższe używanie danej apki, nie mówiąc już o zakupie.
    > Zgodzę się, że co najmniej 80% userów nie zna tego toku
    > rozumowania ale

    Masowość używania gwarantuje szybkie wykrywanie aplikacji niebezpiecznych.

    > nie mogę ponosić żadnej odpowiedzialności, że ktoś kto nie zna podstaw,
    > wpierdoli się w jakieś bagno. Jego sprawa co bierze i co klika. Później
    > jest płacz że mu się nie udało. Nikt go do niczego nie zmuszał. Opcja
    > wyboru (niebieska czy czerwona pigułka) istnieje :)

    [w tle ZUSowałem -- stąd me rozmyślania... po wpisaniu wszystkiego
    palcami -- OK, ale gdy ZUS ,,wyliczy'' własnymi siłami -- zgłosi
    błędy krytyczne, choć ZUSowe wyliczenia nie odbiegają od ,,ręcznych''...
    co gorsza -- mogę skopiować jakąś przyjętą (przed miesiącem chociażby)
    przez ZUS deklarację, wstawić stosowną (dzisiejszą) datę i identyfikator,
    aby ujrzeć/otrzymać zaraportowany przez ZUS 'błąd krytyczny' uniemożliwiający
    wysłanie deklaracji...

    najwięcej czasu tracę na poga_duszki grupowe; kolejną pozycję na liście
    okupują rozmyślania i testy związane z PUE... masa moNdrości, której
    rzekomo jedyną przyczyną jest (konieczna bez cienia wątpliwości -- jeśli
    nie brać pod uwagę wielkości/sumy) zbiórka pieniędzy... coś, co na co
    dzień [3xco?] jest tak proste, w ZUSie urasta do rangi problemu nie
    z tej Ziemi... [IMO głupcem jest nie tFUrca PUE czy ideologii ZUS
    w ogóle, lecz naród (zwany tu i ówdzie suwerenem, co mnie śmieszy)
    sankcjonujący moNdrości ZUSu, przypominający swą postawą piewców
    M$ czy Apple bądź AHitlera czy Stalina... mnie BGates/M$ dał nieźle
    zarobić -- moje opiewanie słodyczy ;) M$ można by było zrozumieć,
    lecz zachowanie innych piewców?...]

    ZUS budzi szacunek (jak każdy pasożyt) przy każdym rozumnym zetknięciu
    z metodyką tegoż ZUSu -- żywiciel wie o tym, że ZUS jest zły, lecz
    sankcjonuje to zło i tępi krytyków ZUSu, spodziewając się nagrody
    od wysławianego pasożyta...

    BTW kopiowania i korektowania -- czy ktokolwiek starł się w br. z potrzebą
    skorektowania ubiegłorocznych (innych niż obecne) deklaracji DRA?... miałem
    problem stykowy/graniczny, ;) czyli dotyczący sytuacji, która jedną swą nogą
    tkwiła w deklaracji poprzedniej, zaś drugą swą nogą tkwiła w teraźniejszości...
    na ciekawą ;) [ciekawą, bo merytoryczną] odpowiedź ZUSu czekałem kilka dni...

    me rozmyślania można by określić pytaniem typu: >>dlaczego coś, co może
    być proste, jest skomplikowane?<< [i skwitować odpowiedzią: >>aby móc
    rządzić ludziom mądrzejszymi od siebie, lecz naiwnymi<<].]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 96. Data: 2019-06-07 19:04:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" dXlJE.303104$G...@f...ams1

    > No przecież kupiłem. Wyskakują mi jakieś reklamy Xiaomi, w tym ostatnio
    > uporczywe namawianie do zapisania się do ich serwisów. Wcześniej miałem
    > telefon od operatora gsm, wyskakiwały mi reklamy operatora plus co parę
    > godzin nachalny mcafee. Doradzisz coś? Xiaomi przynajmniej jest mniej
    > upierdliwy. W iOS nic mi nie wyskakuje.

    W Asusie Maxie też nic ;) mi [tyle, że na kogoś innego wskazuje owo 'mi'
    u mnie] nie wyskakuje -- IMO opisujesz problem konkretnego telefonu
    z Androidem, nie zaś problem Androida...

    Konkretne apki typu mcafee można wyłączyć lub odinstalować.

    Nic z emotką -- wyskakują reklamy, ale z aplikacji, które
    świadomie zainstalowałem, godząc się na te reklamy.

    -=-

    Wg Ciebie apki bankowe pod iOS nie zawierają reklam
    a odpowiadające im apki pod Androida zawierają reklamy?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 97. Data: 2019-06-07 19:25:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" 3isJE.411760$_...@f...ams1

    > Dałem wcześniej przykład z siecią. Przecież taka aplikacja może żądać
    > uprawnień w obrębie swojej funkcjonalności, takoż dostępu do poczty,
    > aparatu, wiadomości tekstowy. To jak końcowy użytkownik miałby odróżnić,
    > że pod przykrywką tego wszystkiego będzie np. wysyłała adresy z
    > kontaktów/nagłówków i gromadziła gdzieś te dane? Jakiś nadzór jest
    > jednak potrzebny.

    Możesz ograniczyć się do pobierania aplikacji pisanych
    przez zaufanych pisarzy typu Google czy bank...

    > To, że w playstore potrafią się znaleźć grube rzeczy,
    > świadczy MZ, że nikt tego nie kontroluje, to równie dobrze może i nie
    > kontrolować. Ponownie, to nie jest problem z sandboxem.

    Spróbuj cokolwiek zmienić na Googlastej mapie -- przekonasz się
    o istnieniu nadzoru. Google potrafi zadzwonić, aby zweryfikować
    zmianę -- odebrałem taki telefon...

    Czasami dorzucam, jakiś cmentarz -- zanim pojawi się na mapie,
    bywają pertraktacje, ;) głębokie weryfikacje itd...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 98. Data: 2019-06-07 19:28:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cf657cf$0$530$6...@n...neostrada.pl

    > Bo jesli mialbym cos obdarzyc zaufaniem ... to chyba tylko bankowe aplikacje.

    > A i to ograniczonym, bo przeciez sami tego nie pisza :-)

    IMO nie jest ważny pisarz, lecz osoba odpowiadająca.
    (osoba przejmująca odpowiedzialność)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 99. Data: 2019-06-07 19:38:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cf7e566$0$17352$6...@n...neostrada.pl

    > Powtorze sie - sprawdzic program, co ma 200MB jest nierealne.
    > Ba, 20 i 2MB tez nierealne. Zreszta nikt tak nie sprawdza.

    Wystarczy sprawdzić newralgiczne miejsca?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 100. Data: 2019-06-07 19:43:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dominik Ałaszewski" qd89d4$naq$...@n...vectranet.pl

    > Każda aplikacja może się okazać backdoorem, więc trzeba by dogłębnie
    > analizować kod. Trochę słabo to widzę przy tej ilości.
    > Analiza zachowania aplikacji na emulatorze nie zawsze wystarczy,
    > były przypadki że złośliwa część kodu zostawała nie uruchamiana
    > do momentu wykrycia sygnałów z czujników ruchu.

    Aplikacje IMO trzeba oglądać nie od strony zachowania,
    lecz od strony kodu źródłowego.

    --