  • 121. Data: 2019-06-09 17:32:34
    Temat: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Ktoś kiedyś powiedział, że 640kB powinno każdemu wystarczyć.

    IM mniej tego geniusza w M$ -- tym lepsze Windows...

    > Po czym przez następne 30 lat się z tego wyśmiewano.

    Gates znał mulitijuserowe komputery operujące na takiej
    RAMce, więc uznał, że dla jednojuzerowego (personalnego)
    komputera 640 KiB to aż nadto.

    Podobnych mONdrości Gates wplótł więcej -- choćby absurdalnie
    otwierana (poprzecznie) dyskietka 3.5" i USB na 5 V...

    Dziś USB sięga po wyższe napięcia, MiniDisc Sony otwierał

    http://www.minidisc.org/r30_review.html

    się wzdłuż itd... Problem w tym, że te genialne ograniczenia
    spowalniały rozwój ludzkości przez dłuuuuuugie dziesięciolecia...

    > A teraz się okazuje, że z tego powiedzenia wychodzi geniusz

    Teraz okazuje się, że ów geniusz prawdopodobnie niczego (żadnego
    oprogramowania) nie napisał, lecz miał naiwnych qmpli, bogatych
    rodziców i dryg do naciągania naiwniaków...

    [BTW -- ,,śmierć frajerom'', czyli szacunek należy okazać BGatesowi
    za drwienie z głupoty ludzkiej; lubię BGatesa właśnie/tylko za to,
    że gardził głupotą ludzką do tego stopnia, iż z tej pogardy czerpał
    zyski tak wielkie, że stał się najbogatszym człowiekiem świata]

    > który wtedy już przewidywał upadek rozwoju i ostrzegał przed tym,

    Nie pojmuję, o czym piszesz.

    > nikt wtedy nie zdawał sobie sprawy, że "powinno" należało
    > rozumieć jako ostrzeżenie a nie jako przypuszczenie.

    Uważasz, że warto ograniczyć RAMki komputerów do 1 MiB? BTW -- chyba
    wiesz, że 640 KiB to ograniczenie (nieskuteczne) softu, nie hardu,
    więc BGates nie mógł pleść takich głupot, skoro jego PeCet nie miał
    tego ograniczenia...

    Trochę jak z Koreańczykiem, który niby puścił w świat makabryczne
    wieści o mordowaniu czy choćby represjonowaniu swych wysłanników,
    lecz dodatkowo uspokoił myślących odbiorców detalem, by każdy człek
    na świecie mógł własnymi oczami zobaczyć głupotę zachodnich expierdów...
    [tym samym Koreańczyk wyjawił -- ,,moja broń już was razi skutecznie'']

    -=-

    BTW, choć to telefoniczna grupa...
    Czy którakolwiek wersja DOSa firmowanego przez M$ wchodziła w stronicowanie
    RAMki oparte o tryb chroniony zwany 'protected mode'? (nie chodzi mi o jakiekolwiek
    stronicowanie pamięci, ale o to konkretne, później używane jako typowe/normalne)

    -=-

    Cieszę się szybkim rozwojem oRAMkowania -- spadającymi cenami i rosnącymi
    możliwościami i OSów, i samych RAMek. Wiem, że już wkrótce 4 GiB DDR4
    kupione przeze mnie w lutym 2017 r. posłużyć zdoła głownie jako podstawka
    pod kiwający się stolik, ale mnie to nie martwi.

    Cieszę się też istnieniem dysków z transferem 128 GB/s...

    Nie dlatego [czy raczej -- nie tylko dlatego], że umierają ograniczenia
    świata BGatesa...

    Ludziom zawsze nie starczy:

    - próbek w muzyce (ktoś dziś uważa 44.1 kHz za kres, którego nie warto przekraczać?)
    - TB, PB itd. (ile miejsca oferują dziś samowystarczalne od strony energetycznej
    serwery oceaniczne?)
    - TB/s itd...
    - pieniędzy itd...

    -=-

    - ludziom zawsze nie starczy
    czy może raczej
    - ludziom nigdy nie starczy

    Mnie o to chodzi, że ludzie zawsze zechcą iść do przodu -- rozwijać się.
    Jakkolwiek piękne (od strony pomysłu) są egipskie piramidy, dziś wydają
    się... Hm... Nieco dziwne... Możemy zachwycać się precyzją mechanicznych
    komputerów sprzed tysięcy lat, lecz w życiu wybierzemy dzisiejsze, choć
    marzyć będziemy nieustannie o jutrzejszych -- szybszych, tańszych,
    wytrzymalszych, dokładniejszych...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 122. Data: 2019-06-09 17:59:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cf64ffa$0$539$6...@n...neostrada.pl

    > A teraz mam 8GB i malo ...

    Dorzuć kolejne 8 GiB. ;) Przestań palić na parę
    miesięcy a zaoszczędzone pieniądze wydaj na RAMki... ;)

    IMO w tamtych latach 640 KiB dla personalnego komputera
    znaczyć mogło tyle, ile dziś ze 160 GiB. ;) Komu tyle
    nie starczy w domu?!

    Problemem nie było ograniczenie DOSam lecz ograniczenie
    ludzkości wielbiącej owego DOSa, bo sprzęt oferujący
    niebotycznie więcej niż pierwszy PC pojawił się bardzo
    szybko a i sam PC od strony hardu dawał nieco więcej...

    Wystarczyło zbudowanie lepszego OSa, czy raczej -- rozpowszechnienie,
    bo lepsze rozwiązania zaistniały... DOS rozpowszechnił się pomimo
    swych makabrycznych wad, gdyż ludziom (głównie trollom BGatesa)
    taki stan rzeczy odpowiadał.

    -=-

    Google złamały kręgosłup BGatesa a teraz łamią Jabłkowy...
    Walka z fanatykami (takimi jak Filip czy Pszemol) nie
    jest trudna, ale wymaga uczciwości.

    Filip poleca dysk, lecz nie wie, iż od ,,niepamiętnych'' czasów
    nie ma już zwykłych/domowych dysków opartych o płaskie flaszki 2D...

    "Filip454" qcnau5$ms9$...@d...me

    "Filip454" qa576e$20j$...@d...me

    > Ten Samsung EVO jest na V-NAND. Tam masz komórki układane warstwowo - to
    > trochę zwiększa wydajność takiego dysku, a producent może tanim kosztem
    > zwiększyć pojemność dysków.

    > Zwykłe NAND (MLC, TLC i SLC) - masz wszystkie komórki ułożone w jednej.

    -=-

    BTW owych trolli -- znam i głupokowatych wierzących w otrzymanie szmalu
    w zamian za wychwalanie produktów M$, i ludzi skrajnie mądrych, lecz
    obdarzonych tą wiarą i, co gorsza, żyjących (choćby kilka lat) tą
    właśnie wiarą...

    Ja naprawdę wiele zawdzięczam BGatesowi -- i szmalu wprost, i nie tylko szmalu...
    Ale lubię go [tylko] za to, że drwił z ludzi głupich tak mocno, iż wzbogacił się
    dzięki tym głupcom aż do przesady... [bo komuż potrzeba więcej niż 100 mld USD?]

    BGates był cwanym prawnikiem, nie zaś genialnym pisarzem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 123. Data: 2019-06-09 18:37:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfd1981$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > Dla mnie Android jest przede wszystkim tani i użyteczny.
    > Wojskowej czy medycznej aparatury chyba bym mu nie powierzył. ;)

    Można jeździć pancerną limuzyną A8 -- bezpieczniejszą niż Seicento,
    ale.. znacznie droższą... Co kto lubi i na co kogo stać. ;)

    Newralgiczne ;) informacje [typu pornofilmy z jutuby] można
    umieścić w krypcie... ;)

    [jadący Seicento zyskał sławę i szmal; jadący pancernym A8
    doznali kontuzji -- gdzież tu bezpieczeństwo?]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 124. Data: 2019-06-09 19:10:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5cf7af90$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > Bo taki był zamysł w sensie gotowego urządzenia. To, że nastała później ekspansja w
    inną stronę to już zupełnie inna sprawa. Do
    > dzisiaj chodzą sobie urządzenia i to dość zaawansowane z 640kB i im to wystarcza.

    Nie wystarczy do obróbki grafiki i dźwięku...

    > Wystarczyło że ruszyły fabryki i każdy chciał zarobić, no to się zrobiło rynek i
    włala...poleciało. Ileż to razy czytałem, że coś
    > jest niewydolne i trzeba zmienić z ISA na PCI, AGP na PCI-Express,1 rdzeń na 8,
    problem year 2000 itp. Znam 2 osoby w realu, które
    > tłuką programy DOS na kompie 486 i im to w zupełności wystarcza do wystawiania
    faktur i piszą w TAGu

    TAG czy CW rzeczywiście były graficzne, ale tej grafiki nie
    nadużywały. Raczej pod DOSem nie obrobisz filmu, choćby HD...

    Do tekstu raczej bym polecił TeXa...

    > pisma, drukując na pierdzącej OKI a backup leci na osobny dysk w kompie...i znam
    również takich, co kupili nowe DELLe i
    > wystawiają te same faktury z bazami 4GB SQL i jeszcze kopia do nieba + HP Laser
    COLOR i NAS w RAIdzie.

    Nie każdy pojmuje, że do wymiany paluszków w stacji pogody można
    użyć cienkiej monety miast rozbudowanej wkrętarki obarczonej
    masą zabezpieczeń... ;)

    > Lepszym powiedzeniem jest:
    > Komputer został wynaleziony do rozwiązywania problemów, które sam robi...podpada to
    raczej pod ewolucję "wszechswiata", który
    > ciągle się rozszerza...a innym wystarcza "domek na prerii" :]

    Informatyka ponoć jest starsza od prostytucji a komputery znano
    tysiące lat temu -- choćby przepowiadające ;) zaćmienia Słońca,
    ale i ogólnie ukazujące/symulujące ruchy ciał niebieskich...

    Sam pomysł komputera ze zmiennym oprogramowaniem jest ponoć
    współczesnym wynalazkiem, ale urządzenia wykonujące algorytmy
    są stare jak ludzkość...

    Ponoć nie wróżono przyszłości procesorom uniwersalnym, które
    dziś są powszechnością, przy której dedykowane zdają dziwactwami...

    V1 i V2 latały bezzałogowo pomimo braku układów scalonych? ;)

    Całkiem niedawno nawigację lotniczą oparto o GPS -- niedawno
    jeszcze żyroskopy były podstawą...

    Wystarczy pooglądać porno na jutubie [tyle tam skłębionych ze sobą
    nagusów obu płci -- i nagiej prawdy, i nagich faktów] aby przekonać
    się naocznie o niedawnej nawigacji opartej o mechanikę -- i to nie
    kwantową, lecz klasyczną mechanikę mechaniczną... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 125. Data: 2019-06-09 19:29:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfd2697$0$510$6...@n...neostrada.pl

    > Gates znał mulitijuserowe komputery operujące na takiej
    > RAMce, więc uznał, że dla jednojuzerowego (personalnego)
    > komputera 640 KiB to aż nadto.

    Warto chyba dodać, że Dirty OS (Quick and Dirty Operating System)
    był prowizorką i zapewne sam BG (który nie pisał tego OSa) nie
    wróżył długiej przyszłości temu OSowi.

    Nie róbmy z BGatesa idioty -- raczej ów człek należy do elity
    intelektualistów, choć akurat nie z pisania algorytmów jadł
    chleb powszedni w obfitości. ;)

    -=-

    Czas naglił, więc wrzucili na ruszt QDOSa, bo nie mieli pod
    ręką niczego lepszego...

    Lepiej zatkać dziurę drutem, gdy brak silikonowej uszczelki,
    czy niczym?...

    -=-

    Problemem jest mentalność ludzi zadawalających się tym, co mają!
    To (być może wbrew pozorom) ogólny i bardzo groźny problem.

    - nie użyją tej broni, bo zbyt wiele stracą?
    - co z tego, że to coś stracą, skoro tego nie potrzebują?...

    [lękać się należy ludzi okrywających się płaszczem
    podczas snu a mieszkających w pałacu]

    M$ oferował ludziom to, co ludzie qpo_wali. ;)
    Podobnie czyni każdy producent czy rolnik...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 126. Data: 2019-06-09 20:22:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfd2cf5$0$527$6...@n...neostrada.pl

    > IMO w tamtych latach 640 KiB dla personalnego komputera
    > znaczyć mogło tyle, ile dziś ze 160 GiB. ;) Komu tyle
    > nie starczy w domu?!

    Oczami swej wyobraźni widzę, jak za kilkanaście lat ktoś rechocze:

    - Komu nie starczy w domu 160 GiB?!

    Powtarzam -- temu gościu miało wystarczyć 160 GiB LOLLOLLOLLOLLOL!!!!!

    Twierdzę, że OBECNIE 160 GiB nie może nikogo ograniczać w komputerze osobistym...

    Ale i dziś, gdy zsumujemy RAMki używane przez aktywnego jusera, być może przekroczymy
    ów próg...

    RAM(TV itp.)+RAM(telefonów/tabletów)+RAM(komputerów)+RAM(ro
    uterków itp. pośredników)+RAM(AGD typu pralka)...

    Ja chyba używam 22 GiB:

    laptop 12 GiB CPU + 2 GiB GPU
    laptop 4 GiB CPU + chyba 128 MiB GPU
    netbook 2 GiB CPU
    telefon 2 GiB CPU

    Nie wiem, ile mieści się w bramkach VoIP i innych routerkach,
    ale już dziś wolałbym znacznie więcej:

    laptop 32 GiB CPU + 2 GiB GPU
    laptop 8 GiB CPU + ?? MiB GPU
    netbook 4 GiB CPU
    telefon 4 GiB CPU

    -=-

    Niby w TAGu można produkować pisma, lecz wolę Libre...
    Niby nawet niewiele RAMu wystarczy, gdy jest SWAP, ale
    uciążliwość płynąca głównie z czasochłonnością sprawia,
    iż człowiek rezygnuje z tego i owego... ;)

    -=-

    Oszczędne pisanie? -- czemu nie. Sam w tym gustowałem, zabiegając o pojedyncze bajty.
    Uczciwie patrząc -- owa oszczędność ogranicza zasięg/uniwersalność i wymaga właśnie
    silnego sprzętu -- choćby do testowania, bez którego trudno rozwijać oszczędne
    trendy...

    Android właśnie dlatego spodobał się mi, bo piszący pod Android nie szastali
    gigabajtami...
    Dziś, niestety, wiele aplikacji pod Androidem jest zbyt dużych i zbyt ociężałych...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 127. Data: 2019-06-10 13:52:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-07 o 13:54, Pszemol pisze:

    > A to już zależy od "reszty świata" - bo przecież nie komunikujesz się
    > z 7 miliardami ludzi tylko interesuje Cię kompatybilność z małym
    > wyciętym podzbiorem populacji. W moim przypadku na ten przykład,
    > produkty Apple są jak najbardziej kompatybilne z resztą świata.

    Zgadzam się ale tylko w kręgu Apple. Masz swój kościół Apple i tam
    działają te modlitwy oraz egzorcyzmy :] Podobnie jak jakiś czas temu
    szukałeś możliwości zakupu w USA klucza do świec zapłonowych w systemie
    metrycznym :D

    > Pomyśl może inaczej: nie fanatykiem tylko człowiekiem który
    > dostrzega aspekty których Ty nie dostrzegasz i przez to ma
    > inną opinię od Twojej.

    Inna opinia u Ciebie, polega na zachwalaniu opcji kompletnie
    nieprzydatnych dla większości. Coś jak chwalenie się że ma się 4 palce i
    nie potrzeba grać na skrzypcach :) albo mam 6 palec na plechach do
    drapania się po dupie a Androidowcy muszą robić to drapaczką :] Tyle że
    ta drapaczka jest darmowa i nie uwiera w plecy podczas snu :D No ale dla
    Ciebie to zaleta.

    > Apple promuje swój ekosystem, więc
    > dla kogoś kto ma oprócz iPhone inne produkty Apple, takie
    > jak Macbook, iWatch doświadczenie z iPhone będzie inne
    > od kogoś kto ma i miał w życiu tylko produkty Samsunga.
    > Kumasz czaczę?

    Dlaczego Samsunga? Kompatybilność w ujęciu światowym oznacza możliwość
    wymiany danych w jak najszerszym gronie. Pomimo ze Android nie jest
    produktem MS to kompatybilnośc jego z produktami MS czy Linux stoi na
    znacznie wyższym poziomie niż iOS z w/w. Nie mam pojecia co utrzymuje
    Apple w izolacji do reszty świata. Kiedyś może to działało...kiedy prawo
    licencji ograniczało dany produkt jak jeszcze była "wojna" z
    WindowsMobile. Dzisiaj przy... w zasadzie uwolnionym oprogramowaniu,
    przeszkadza w momencie próby dopukania się do zamkniętego środowiska
    Amiszów z Apple, którzy nazywają siebie elitą bo mają swój ekosystem to
    raczej próba siłowa. Zaiste, prawie rezerwat niebawem :) bo notowania
    lecą w dół. Przy okazji, dostałeś ode mnie linka na temat procentowej
    przewagi Androida nad iOSem ale pomimo zawartych w linku informacji,
    poleciałeś w kosmos, pisząc że Chiny nie stać na Apple...otóż w Chinach
    Apple miał (miał) przewagę dotąd :D więc Twoja sugestia "biedaków" także
    upada.

    Właśnie... w weekend (dotychczas nie wspominałem szwagrowi)...wyciągnął
    najnowszego iPhone (bo zawsze miał iPhone) i dumnie pokazywał przy
    grillu. Zapytałem go jak wysyła MMSy do żony lub filmiki na jej
    Samsunga. Odparł że coś ma źle ustawione i musi jechać do serwisu bo nie
    działa ale ma "Łatsapa" i tam to realizuje. No to zapytałem jak zrzuca
    sobie to do kompa (Windows) po BT (ja codziennie zrzucam przez BT kilka
    fotek, wchodzę do domu zaznaczam fotki i wysyłam bezpośrednio na laptopa
    z BT)...odparł że wysyła mailem :D A jak radzi sobie z *.mov i
    wielkością plików video? No poczta mu tego nie odbiera i generalnie nie
    ma kopii filmów bo iTunes nie używa bo go wkurwia ten interfejs i
    podłączanie kablem. O ładowarkach nie wspomnę czy słuchawkach bo to
    temat rzeka a jak widać wielu producentów nowych smartfonów (nie Apple)
    zaraziło się ostatnio kurwizną Apple i też zaczynają ściemniać z
    ujednoliconych, kompatybilnych standardów :>

    Podsumowując. Dla mnie i dla moich kręgów iPhone nie jest ani prestiżem
    ani narzędziem, nie wspominając o pracy. Litościwie pominę próbę
    odpalenia nowego iPhone bez rejestracji czy wymianę szybki z klawiszem
    włącznie albo DUAL SIM lub zmianę interfejsu. W dobie zatrzęsienia
    możliwości związanych z Androidem, gdzie nawet utrata smartfona nie jest
    ani problemem finansowym ani problemem przywrócenia danych, potrzeba
    iPhone to w zasadzie pchanie się w kłopoty, dla kogoś kto oczekuje
    czegoś więcej niż FB i dzwonienie w kręgach gdzie dominuje Android.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 128. Data: 2019-06-11 05:22:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-09, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    > IMO Android nie słynie ani z bezpieczeństwa, ani z doskonałości,
    > ale właśnie z niskiej ceny i przystępności. Być może coś za coś.
    > Mamy system tani, łatwy, dla każdego, ale w zamian za to -- niezbyt
    > bezpieczny, niezbyt spolegliwy, niezbyt odpowiedzialny, niezbyt
    > profesjonalny ;) itd...

    Tyle, że iOS chyba tez nie jest jakoś przesadnie drogi. Nie chce mi się
    góglac, ale parę lat temu pełnowymiarowy OSX kupowany w oficjalnym
    sklepie Apple, to było <30USD. IOS jest jego okrojoną wersją.

    > Dla mnie Android jest przede wszystkim tani i użyteczny.
    > Wojskowej czy medycznej aparatury chyba bym mu nie powierzył. ;)

    Tak go mniej-więcej też traktuję.

    --
    Marcin

  • 129. Data: 2019-06-11 05:46:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-09, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "J.F." 5cf64ffa$0$539$6...@n...neostrada.pl

    > Dorzuć kolejne 8 GiB. ;) Przestań palić na parę
    > miesięcy a zaoszczędzone pieniądze wydaj na RAMki... ;)

    To zależy co się robi i jakie ma nawyki. W tym moim Redmi4A nawet nie
    używam karty i wciąż mam wolne miejsce, za to suma aktywnej przestrzeni
    dyskowej w chałupie przekroczyła już 40TB.

> [...]
    > nie starczy w domu?!
    >
    > Problemem nie było ograniczenie DOSam lecz ograniczenie
    > ludzkości wielbiącej owego DOSa, bo sprzęt oferujący

    Pamiętam tę fascynacje i dylematy na pierwszym moim i386 z 1M RAMu, że
    przeciez te ekstra 384kb to nie wszystko jest w stanie zaadresować.

    > Google złamały kręgosłup BGatesa a teraz łamią Jabłkowy...
    > Walka z fanatykami (takimi jak Filip czy Pszemol) nie
    > jest trudna, ale wymaga uczciwości.

    Ale oni nie są fanatykami. Pszemol, owszem, ma pewną manierę, ale ma
    rację, że Apple to pewien ekosystem, a ekosystem bierze się z
    dobrodziejstwem inwentarza. Cechą tego konkretnego ekosystemu jest jego
    ukierunkowanie na silnie nietechnicznych użytkowników. To co przeszkadza
    tam osobom nieco bardziej technicznym (znakomita większość na tej
    grupie), dla nich jest zaletą i są gotowi nawet za to ekstra zapłacić.
    Nie czyni to z nich wcale jakiś baranów. Zwyczajnie inna perspektywa,
    inne priorytety. Apple niestety ładnie żeruje na tej grupie i póki
    analiza ryzyka będzie wskazywać, że się da bez dużego uszczerbku na
    sprzedaży, to będzie żerował.

    --
    Marcin

  • 130. Data: 2019-06-11 09:29:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Nie wystarczy do obróbki grafiki i dźwięku...

    Jesli ktoś nadal robi fotki w analogu to mu komputer jest niepotrzebny.
    Filmy obecnie to już inna bajka ale wynikła z usuwania mechanicznego
    zapisu na rzecz elektronicznego. Jak dotąd, kinematografia analogowa ma
    przewagę lat nad cyfrową.

    > Raczej pod DOSem nie obrobisz filmu, choćby HD...

    Jeśli ktoś nie ma potrzeby obrabiania filmu, tylko składuje sobie karty
    SD na półkę to nie musi a często sama kamera ma już możliwość obróbki.

    > Nie każdy pojmuje, że do wymiany paluszków w stacji pogody można
    > użyć cienkiej monety miast rozbudowanej wkrętarki obarczonej
    > masą zabezpieczeń... ;)

    Stacja pogody w ogóle nie musi mieć zasilania. Wystarczą termometry
    analogowe i barometr + higrometr. Mądry sobie odczyta wskazania.

    Mam oba i wolę analogowy.

    > Informatyka ponoć jest starsza od prostytucji a komputery znano
    > tysiące lat temu -- choćby przepowiadające ;) zaćmienia Słońca,
    > ale i ogólnie ukazujące/symulujące ruchy ciał niebieskich...

    Błąd. Siłowe wprowadzenie nazwy "komputer" do zaawansowanego
    narzędzia/przyrządu.

    > Całkiem niedawno nawigację lotniczą oparto o GPS -- niedawno
    > jeszcze żyroskopy były podstawą...

    ZCW nadal żyroskop istnieje na pokładzie. Podobno działa bez prądu :)