  • 131. Data: 2019-06-11 19:43:25
    Temat: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5cfe44a0$0$17357$6...@n...neostrada.pl

    > działa ale ma "Łatsapa" i tam to realizuje. No to zapytałem
    > jak zrzuca sobie to do kompa (Windows) po BT (ja codziennie
    > zrzucam przez BT kilka fotek, wchodzę do domu zaznaczam fotki
    > i wysyłam bezpośrednio na laptopa z BT)...

    Nie łatwiej po WiFi?
    BTW (o czym piszesz chyba niżej) te fotki i filmy samoistnie
    bakapują się na serwery Google tak, że ich masowe ściąganie
    ,,na komputer'' chyba mija się z celem -- zanim człek wróci
    ,,do domu'', ,,rodzina'' może podziwiać bieżące zbiory. ;)

    Niejedna gwiazdka przejechała się właśnie na tym bakapowaniu.

    > odparł że wysyła mailem :D A jak radzi sobie z *.mov i

    Zwłaszcza filmy łatwiej po WiFi niż BT -- bo zwykle są dłuższe niż fotki...

    > włącznie albo DUAL SIM lub zmianę interfejsu. W dobie zatrzęsienia

    Mnie by przydały się 4 SIMki, albo eSIMki...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 132. Data: 2019-06-11 19:45:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" M7FLE.365488$V...@f...ams1

    > Tyle, że iOS chyba tez nie jest jakoś przesadnie drogi. Nie chce mi się
    > góglac, ale parę lat temu pełnowymiarowy OSX kupowany w oficjalnym
    > sklepie Apple, to było <30USD. IOS jest jego okrojoną wersją.

    Wkrótce IMO będzie za free -- jak Windows.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 133. Data: 2019-06-11 20:23:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" NuFLE.376874$L...@f...ams1

    > To zależy co się robi i jakie ma nawyki. W tym moim Redmi4A nawet nie
    > używam karty i wciąż mam wolne miejsce, za to suma aktywnej przestrzeni
    > dyskowej w chałupie przekroczyła już 40TB.

    JF i ja piszemy o RAMce, nie o storagach.

    - Najbliższa partia rakiet [SS-20] będzie gotowa w czwartek.
    - Oby [te rakiety tenisowe] miały mocny naciąg.
    - Na[ ten czas ]ciąg mają dobry... Impuls ;) także...

    Aby rozjaśnić -- z 'impulsem rakietowym' jest trochę jak z samą 'rakietą'. ;)

    Trochę jak z 'Panem Bogiem' -- jeden napisał 'Pan, [czyli]Bóg', inny to
    zapamiętał/poznał jeno ze słuchu jako 'pan Bóg' wzorem 'pana Kowalskiego'...

    Kiedyś podczas różańca w RM prowadzący nie wytrzymał i przerwał:

    - 'błogosławiony owoc żywota Twojego -- Jezus';
    tam 'Jezus', nie 'Jezu'!
    Jezus jest błogosławionym owocem żywota Maryi!

    BTW -- polska ;) pisownia imienia Maryja stale ulega modyfikacjom,
    zwłaszcza w przypadkach innych niż mianownik, dlatego ktoś może
    spokojnie ;) zakwestionować moją lub (równie spokojnie) tę
    pisownię usankcjonować...

    > Pamiętam tę fascynacje i dylematy na pierwszym moim i386 z 1M RAMu, że
    > przeciez te ekstra 384kb to nie wszystko jest w stanie zaadresować.

    Gdzie są a_dresy szerzących kart? 386 potrafił zaadresować
    bardzo dużo -- i DX, i nawet SX. Już 286 mógł sporo zaadresować.

    > Ale oni nie są fanatykami. Pszemol, owszem, ma pewną manierę, ale ma
    > rację, że Apple to pewien ekosystem, a ekosystem bierze się z
    > dobrodziejstwem inwentarza.

    Czyli tylko wówczas, gdy wady są mniejsze od korzyści?

    > Cechą tego konkretnego ekosystemu jest jego
    > ukierunkowanie na silnie nietechnicznych użytkowników. To co przeszkadza
    > tam osobom nieco bardziej technicznym (znakomita większość na tej
    > grupie), dla nich jest zaletą i są gotowi nawet za to ekstra zapłacić.

    Są po prostu zbajerowani.

    - Ponoć telefony komórkowe szkodzą z uwagi na swe promieniowanie...
    - Jeśli wybierzecie mnie na władcę wszechświata,
    rozwiążę wam problem związany z promieniowaniem komórek!
    - Jak?!
    - Komórki obecnie wypromieniowują energię; moje zaś
    (jeśli oddacie mi pełnię władzy) będą jedynie pochłaniały...
    - ?!?@##$@??
    - W wielkim skrócie opowiem... Kartka papieru jest biała
    (czyli odbija światło) a litery są czarne (czyli światło
    pochłaniają) i niosą treść!!! Takie też będą moje komórki!
    Będą pochłaniały energię (jak czarne litery na białej
    kartce) zamiast promieniować...
    - A skąd weźmiemy te ,,białe kartki''?
    - O!!! Dookoła nas jest straszliwie dużo energii!!!
    I właśnie moje komórki będą tę energię tła pochłaniały
    na wzór czarnych liter...
    - I co będą robiły z tą pochłoniętą energią?
    - Będą gromadziły w akumulatorach węglowych tak,
    jak czynią to rośliny zielone z energią słoneczną.
    - I co później z tymi akumulatorami?...
    - Będziecie wyrzucali do śmietnika, budowali z tego
    jakieś drobne przedmioty, jak z drewna... Chyba,
    że wybierzecie mnie także na kolejną kadencję...
    - I co wówczas?
    - Węgiel będzie odkładany jako włókno węglowe...
    - A w kolejnej jako grafen?... ;)

    ZTCW Apple stale dołuje...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 134. Data: 2019-06-11 20:25:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Nie łatwiej po WiFi?

    Można. Samba też jest bez problemu dostępna z poziomu Androida. Wolę BT.
    Zaklikuję w mig z galerii i odkładam. Samo leci.

    > Niejedna gwiazdka przejechała się właśnie na tym bakapowaniu.
    :)

    > Zwłaszcza filmy łatwiej po WiFi niż BT -- bo zwykle są dłuższe niż fotki...

    To później, jak mam więcej czasu.

    > Mnie by przydały się 4 SIMki, albo eSIMki...

    Simek już nie produkują chyba :(
    Teraz to się Peugeot nazywa :)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Simca

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 135. Data: 2019-06-11 22:32:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Można. Samba też jest bez problemu dostępna z poziomu Androida. Wolę
    >BT. Zaklikuję w mig z galerii i odkładam. Samo leci.

    SMB na windows ?
    Pare lat temu wcale nie bylo tak bez problemu ... jak sobie radzisz ?

    J.

  • 136. Data: 2019-06-11 23:54:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]

    0
    > SMB na windows? <-/|\
    _/_\
    Dopchnę Ci ten pytajnik :]

    > Pare lat temu wcale nie bylo tak bez problemu ... jak sobie radzisz ?

    Klasycznie. Udostępniam folder na laptopie, instaluję:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fi
    lemanager.sdexplorer&hl=pl
    na telefonie i mapuję zasób sieciowy z zapamiętaniem nazwy użytkownika i
    hasła. Dostępne od kilku lat :]

    BTW, mam podczepiony pod TV SmartBox...Overmaxa. Stary ale działa od
    kilku lat poprawnie. Nie będę opowiadał że ma HDMI i całe dostępne
    oprogramowanie ze sklepu, łącznie z...Torrentem czy wszelakimi playerami
    (CDA, Ipla) albo z grami. Klawiatura BT+mysz to podstawa w tym
    sprzęcie... w sumie za grosze dla megaleniwych jest też pilot :]
    https://www.youtube.com/watch?v=KV3YLt9m6g4

    Siedzi na tym również serwer WWW czy FTP, dostępny dla świata i
    odwrotnie (ohasłowany)+ DDNS (NoIP). Amiszom z Apple pewnie teraz
    "kopara opada" a ja sobie używam bez problemu. Dostęp mam przez
    TeamViewer z każdego miejscana świecie więc zero problemów łącznie z
    podczepionym dyskiem 2TB na USB.
    Polecam :)

    Oczywiście to już stary sprzet ale nie widzę potrzeby zakupu
    nowego...który obecnie posiada Andka wyższego niż 5+inne opcje...i nadal
    dostępny w niewielkiej cenie, niekoniecznie Overmax.

  • 137. Data: 2019-06-12 01:43:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 23:54, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    lemanager.sdexplorer&hl=pl
    > na telefonie i mapuję zasób sieciowy z zapamiętaniem nazwy użytkownika i

    Sorry, zbieżność nazw *.apk :)
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rh
    msoft.fm.hd&rdid=com.rhmsoft.fm.hd

  • 138. Data: 2019-06-12 02:29:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-11, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    > "Marcin Debowski" NuFLE.376874$L...@f...ams1
    > JF i ja piszemy o RAMce, nie o storagach.

    Ah, ok, pogubiłem się.

    > Czyli tylko wówczas, gdy wady są mniejsze od korzyści?

    Odbiór czegoś jako wady jest mocno w takim przypadku subiektywny. Lepiej
    chyba powiedzieć, jesli więcej cieszy niż wkur...a, a podstawowa
    (wymagana) funkcjonalnosć jest realizowana.

    > Są po prostu zbajerowani.

    Bardzo wielu tak, bo tacy są podzbiorem "targetu". Nie przestaje mnie
    zadziwiać widok ludzi z najnowszymi telefonami i takich jest jakby
    większość (przynajmniej moje szeroko rozumiane otoczenie). Nigdy nie
    rozumiałem takiej potrzeby bez względu na markę. Takich ludzi jest
    sporo. Ale sporo jest również takich co im to zwisa i kupują Apple bo
    jest im z tym ok, łatwo się obsługuje i niczego innego nie szukają. Nie
    kupią bo bajery i najnowszy model, a bo stary im się popsuł, lub nie
    nadąża.

    W Stanach dodatkowo jest pokolenie lub nawet dwa, które na Applu się
    wychowało. Część to osoby techniczne, ale jest dla nich naturalne aby
    kupić "maka" tak jak dla Polaka kupić składaka, bardziej niż markowego
    czy właśnie Apple. Sprawdzone, działa, nie znają niczego innego, po co
    ryzykowac i potencjalnie się pierniczyć z czymś nowym?

> [...]
    > że wybierzecie mnie także na kolejną kadencję...
    > - I co wówczas?
    > - Węgiel będzie odkładany jako włókno węglowe...

    Nie wiem, nie śledzę ich propagandy :) Wyznaję zasadę, że biorę co uznam
    za przydatne bez oglądania się wojujące strony religijnych potyczek :)

    > ZTCW Apple stale dołuje...

    Odniesli w którym momencie duży sukces z tymi swoimi i-cośtam i trudno
    im to utrzymać. Pewnie trochę jeszcze spadną i osiągną jakies plateau
    lub powolny wzrost.

    --
    Marcin

  • 139. Data: 2019-06-12 02:49:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Odniesli w którym momencie duży sukces z tymi swoimi i-cośtam i trudno
    > im to utrzymać. Pewnie trochę jeszcze spadną i osiągną jakies plateau
    > lub powolny wzrost.

    Wątpliwe. W myśl rozwoju cywilizacji i stosowaniu łamania ograniczeń,
    religie uczestniczące w tym rozwoju upadają ze względu na skostniałość i
    brak rozwoju (oświecenia) oraz często zatajania faktów modlitwy i
    objawienia też jakoś indywidualne i bez zapisu audio/video. Jedni,
    ortodoksyjni [żelazny elektorat (czytaj niskie IQ)] będą wierni a inni
    odłączą się od społeczności uwolnieni z ograniczeń. Potem może nastąpić
    opieka nad uboższymi umysłowo...oczywiście niedoceniona bo nie można
    spodziewać się grantów czy aplauzu od niższych poziomem. To posłannictwo
    raczej i opieka nad wyginięciem gatunku :) Mam nadzieję że będą się sami
    finansować...bo ostatnio podstawka pod monitor kosztuje u nich ~4kzł :D

  • 140. Data: 2019-06-12 15:26:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-06-11 o 22:32, J.F. pisze:
    [...]
    >Dopchnę Ci ten pytajnik :]

    Dziekuje

> [...]
    ilemanager.sdexplorer&hl=pl
    >na telefonie i mapuję zasób sieciowy z zapamiętaniem nazwy
    >użytkownika i hasła. Dostępne od kilku lat :]

    Ok, sobie przypomnialem ... ja bym chcial odwrotnie - z komputera
    obslugiwac, bo wygodniej.

    Serwer SMB na Androida byl, ale:
    -bez roota nie podlaczy sie pod port ponizej 1024,
    -domyslny port dla windows jest niski
    -pod linuxem mozna sie podlaczyc pod serwer z dowolnym portem ... ale
    pod windows nie ...

    Widze, ze pojawily sie jakies inne serwery ...

    J.