  • 1. Data: 2010-07-16 08:51:35
    Temat: Apteczka w radiowozie - obowiązkowa?
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>

    Ostatnio moja żona była świadkiem zdażenia - starsza kobieta przewróciła się
    i rozcięła sobie nos. Żona obmyła jej twarz i chciała odprowadzić do domu,
    ale spostrzegłszy zaparkowany w pobliżu patrol policji zapytała policjantów
    czy mogliby pomoc. Ci oczywiście zainteresowali się i powiedzieli że się
    kobietą zajmą. Jeden z policjantow, ten który podszedł do kobiety, krzyknął
    do tego przy radiowozie, czy ma bandaż, na co tamten odkrzyknął, że nie. To
    kurna nie mają apteczki w radiowozie?
    Dodam, że rzecz się działa w Warszawie, w ogródkach działkowych w pobliżu
    huty.

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 2. Data: 2010-07-16 14:33:37
    Temat: Re: Apteczka w radiowozie - obowiązkowa?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>
    > Ostatnio moja żona była świadkiem zdażenia - starsza kobieta
    > przewróciła się
    [..]
    > To kurna nie mają apteczki w radiowozie?

    Ty nie masz to czemu oni maja miec ?
    Oni sa od scigania przestepstw i wykroczen, od apteczek jest
    pogotowie i strazacy :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-07-16 15:54:21
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>

    J.F. napisał(a):
    > Ty nie masz to czemu oni maja miec ?

    Skąd takie podejrzenie?

    > Oni sa od scigania przestepstw i wykroczen, od apteczek jest pogotowie i
    > strazacy :-)
    Tak sobie tylko pomyślałem (przepraszam), że radiowóz, dopóki nie jedzie na
    sygnale (a ten nie jechał), nie jest pojazdem uprzywilejowanym i w tym
    momencie podlega tym samym prawom i obowiązkom, co samochody cywilne...

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 4. Data: 2010-07-16 16:01:20
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>

    Krzysiek Niemkiewicz napisał(a):
> [...]
    > na sygnale (a ten nie jechał), nie jest pojazdem uprzywilejowanym i w
    > tym momencie podlega tym samym prawom i obowiązkom, co samochody

    A jednak nie...
    http://www.nettax.pl/dzienniki/dukgp/2007/12/poz.96/
    zal1.htm
    "Zestaw nr 26c
    Apteczka samochodowa
    (...)
    Norma wyposażenia:
    - jedna apteczka na samochód (nie dotyczy radiowozów ruchu drogowego)"

    Gdzie sens, gdzie logika?

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 5. Data: 2010-07-16 17:09:45
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Krzysiek Niemkiewicz wrote:

> [...]
    > (...)
    > Norma wyposażenia:
    > - jedna apteczka na samochód (nie dotyczy radiowozów ruchu drogowego)"

    Gdy się nie potrafi czytać, to się sensu nie widzi.

    "...
    Zestaw nr 26d
    Zestaw pierwszej pomocy RO

    Zestaw umożliwia udzielenie pierwszej pomocy w przypadku
    odniesienia następujących urazów, z zachowaniem podstawowych zasad higieny:

    krwotoki, skaleczenia, otarcia naskórka, rany postrzałowe, kłute klatki
    piersiowej, oparzenia termiczne oraz chemiczne, złamania, zwichnięcia,
    skręcenia oraz podejrzenia złamań, zwichnięć i skręceń kończyn górnych i
    dolnych oraz odcinka szyjnego kręgosłupa, jak również wychłodzenie i
    przegrzanie organizmu (ochrona termiczna). Umożliwia w razie
    konieczności prowadzenie sztucznego oddychania poprzez specjalną maskę z
    ustnikiem i zaworem zwrotnym chroniącym przed zakażeniami krzyżowymi.

    L.p. Nazwa - rodzaj sprzętu

    Ilość(*)

    (ciach 31 pozycji)
    Norma wyposażenia:
    - 1 zestaw dla antyterrorystycznej sekcji bojowej,
    - 1 zestaw dla sekcji realizacyjnej Centralnego Biura Śledczego,
    - 1 zestaw dla wydziału kryminalnego,
    - 1 zestaw dla plutonu oddziału (pododdziały) prewencji.
    - 1 zestaw dla komórki interwencyjnej pionu prewencji,
    - 1 zestaw na radiowóz ruchu drogowego..."

    --
    Bydlę

    (*-jak zwykle jakiś debil napisał ilość tam, gdzie powinno być liczba)