  • 21. Data: 2018-11-29 21:02:43
    Temat: Re: Arduino, SIM900A, SMS
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 25.11.2018 o 15:59, Michal M. Lechanski pisze:
    > Dobry wieczór,

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc. I od razu proszę o jeszcze - z jakiegoś
    powodu kod, który działał bez problemu (wysyłanie sms), nagle przestał
    działać. Odbierać mogę, a po usunięciu delay(10) nawet długie
    wiadomości, ale nie mogę wysłać.

    Nic w kodzie się nie zmieniło, zresztą nawet wklepując ręcznie komendy
    AT w terminalu przy próbie wysłania sms dostaję ERROR. Czy jest jakiś
    sposób zdiagnozowania, jakieś logi gdzie można by szukać co popsułem
    albo cokolwiek, co by wyjaśniło co ten ERROR znaczy?

    > Pomożecie? Z góry bardzo dziękuję.

    No właśnie, pomożecie? Z góry dziękuję.

    --
    Michał

  • 22. Data: 2018-11-29 21:26:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal M. Lechanski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przestał
    >działać. Odbierać mogę, a po usunięciu delay(10) nawet długie

    Ale moment - nie mozesz wyslac z procesora do modulu, czy modul nie
    potrafi wyslac do sieci ?

    skoro piszes, ze mozesz odbierac, to procesor jakies potrzebne komendy
    wysyla.

> [...]
    >sposób zdiagnozowania, jakieś logi gdzie można by szukać co popsułem
    >albo cokolwiek, co by wyjaśniło co ten ERROR znaczy?

    A przeloz karte do telefonu.

    Albo sprawdz procedure inicjacji ... i dodaj troche opoznien przed
    wyslaniem komend :-)

    J.

  • 23. Data: 2018-11-29 21:28:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Nov 2018 20:02:43 +0000, "Michal M. Lechanski"
    <m...@d...eu> wrote:
    > Nic w kodzie się nie zmieniło, zresztą nawet wklepując ręcznie
    > komendy
    > AT w terminalu przy próbie wysłania sms dostaję ERROR.

    Jeśli dostajesz ERROR po AT+CMGS (przy poprawnej składni) oznacza to,
    że skończyły się środki na koncie prepaid.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2018-11-29 21:50:09
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 29.11.2018 o 20:28, Marek pisze:

    > Jeśli dostajesz ERROR po AT+CMGS (przy poprawnej składni) oznacza to,
    > że skończyły się środki na koncie prepaid.

    Po AT+CMGS="+XXXXXXXXXXXX" Dostaję znak zachęty do wpisania tekstu.
    ERROR dostaję po kilku chwilach od wysłania CTRL+Z ((char)26)
    Środki na prepaidzie się same uzupełniają więc to nie to raczej, ale na
    wszelki wypadek sprawdzę po przełożeniu karty do telefonu.

    I tu rodzi się kolejne pytanie - czy przełożenie karty do telefonu może
    jakoś wpłynąć na działanie modułu? Bo przekładałem tę kartę - J>F mi o
    tym przypomniał...

    --
    Michał

  • 25. Data: 2018-11-29 21:53:31
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 29.11.2018 o 20:26, J.F. pisze:

    > Ale moment - nie mozesz wyslac z procesora do modulu, czy modul nie
    > potrafi wyslac do sieci ?

    moduł do sieci. Wysyła ((char)26) chwilę myśli i wywala ERROR.

    Procesor z modułem komunikuje się bez problemów, a przynajmniej ja
    żadnych nie zauważyłem.

    > A przeloz karte do telefonu.

    Dzięki za przypomnienie, spróbuję.

    --
    Michał

  • 26. Data: 2018-11-29 22:35:04
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 29.11.2018 o 20:50, Michal M. Lechanski pisze:
> [...]

    Bardzo przepraszam - miałeś rację. Okazało się że nie skończył się
    jeszcze okres potrzebny żeby automatyczne doładowanie zadziałało...

    Doładowałem online i już znowu działa. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

    --
    Michał

  • 27. Data: 2018-11-29 22:37:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Nov 2018 20:50:09 +0000, "Michal M. Lechanski"
    <m...@d...eu> wrote:
    > Środki na prepaidzie się same uzupełniają więc to nie to raczej,
    > ale na
    > wszelki wypadek sprawdzę po przełożeniu karty do telefonu.

    Jeśli to nie wina braku środków, to error może być zwrócony również
    przy braku zalogowania do sieci. Co zwraca "at+creg?"?.
    Trzeci powód to brak prawidlowego (stabilnego) zasilania (brak
    kondensatora low esr przy Vdd modułu), podczas próby wysyłania po
    cmgs kontroler brown out'u wykrywa niedopuszczalny spadek Vdd co
    przerywa komunikację i zwraca błąd.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2018-11-29 22:43:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Nov 2018 21:35:04 +0000, "Michal M. Lechanski"
    <m...@d...eu> wrote:
    > Bardzo przepraszam - miałeś rację. Okazało się że nie skończył się
    > jeszcze okres potrzebny żeby automatyczne doładowanie zadziałało...

    Do testów modulu i oprogramowania polecam włączyć sobie usługę typu
    "smsy bez limitu" (większość operatorów prepaid to ma), bo inaczej
    znowu Cię zaskoczy brak środków :).

    --
    Marek

  • 29. Data: 2018-11-29 22:54:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    <m...@d...eu> wrote:
> [...]
    > może
    > jakoś wpłynąć na działanie modułu? Bo przekładałem tę kartę - J>F

    Nie, ale nie musisz przekładać karty. Możesz wysłać krótki kod do
    sprawdzenia salda orepaid at+cusd=1,"*100#"
    Zamiast przykładu *100# użyj kod dostarczany przez swojego
    operatora .
    W odpowiedzi dostaniesz unsolicited code +cusd , np:

    +cusd: "Stan konta x.yy PLN"

    --
    Marek

  • 30. Data: 2018-11-30 21:14:17
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 29.11.2018 o 21:54, Marek pisze:

    > Możesz wysłać krótki kod do
    > sprawdzenia salda orepaid at+cusd=1,"*100#"

    To by było za proste... akurat ten operator nie obsługuje takiej formy
    zapytania o saldo konta. Już to sprawdziłem.
    Obsługiwane za to są smsy pod określony numer.
    Niestety to także nie jest rozwiązanie - odpowiedź na taki sms wysłany z
    telefonu to właśnie stan konta, ale to samo zapytanie wysłane za pomocą
    modułu SIM owocuje zwrotką "Przepraszamy nie rozumiemy zapytania, proszę
    się skontaktować z BOK".
    Mam zamiar sprawdzić czy coś pomoże jeśli zapytanie wyślę ustawiając
    najpierw AT+CMGF=0 (tryb PDU) zamiast tekstowego AT+CMGF=1
    Jeśli to nie pomoże, to będę musiał się skontaktować z operatorem albo
    zmienić SIM.

    --
    Michał