  • 1. Data: 2018-11-25 10:04:11
    Temat: sony zeszło na psy
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dawno, dawno temu, za siedmioma gorami...

    A poważniej - w ubiegłym wieku kupiłem mały TV Sony z kineskopem Trinitron.
    Model KV1984MT. Skąd mam model? Z nalepki. Wciąż działa u mnie w Krakowie
    na poddaszu z dekoderem... i obraz bez zarzutu.

    A teraz już w tym wieku, około 2008, kupiłem licząc na reputację Sony ich
    model LCD KDL37P3000.
    6-7 lat wytrzymał i panel zaczął mocno smużyć, z wyraźną poświatą. Teraz,
    po niecałech 10 latach poświata jest już tak wyraźna, że zwyczajnie nie da
    się tego oglądać.

    Te 10 lat nie jest to może tak źle, np w porównaniu do niedawno kupionego
    (może 3 lata temu) tv HITACHI, któremu LEDy z podświetlacza ekranu zaczęły
    odpadać ale wciąż nie równa się do kineskopowych wersji Sony.

    Trinitron to był legendarny, niepowtarzalny przebój.

    To se ne wrati!

  • 2. Data: 2018-11-25 10:25:13
    Temat: Re: sony zeszło na psy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 09:04:11 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> [...]
    > po niecałech 10 latach poświata jest już tak wyraźna, że zwyczajnie nie da

    Czekaj - ale skad poswiata na cyfrowym LCD ?

    Czyzby znow elektrolity w zasilaczu ?

    Czy sam LC sie zestarzal ...

> [...]
    > odpadać ale wciąż nie równa się do kineskopowych wersji Sony.
    >
    > Trinitron to był legendarny, niepowtarzalny przebój.

    Bo ja wiem ... inne tez dlugo trwaly

    > To se ne wrati!

    A kto wam te telewizory kupi, jak zrobicie za dobre :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-11-25 11:47:33
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Dla mnie SONY zeszlo na psy wieki temu. Pamietam jak kiedys kupilem
    wieze z magnetofonem i odtwarzaczem CD na 3 plyty. Tydzien po gwarancji
    pierwsza awaria, jakis miesiac, czy dwa po naprawie kolejna awaria. Po
    drugiej naprawie nie minelo chyba miesiaca i kolejna awaria, ale wtedy
    juz nie naprawialem.

    To samo bylo z teleefonem Sony Ericcson. Po 1,5 roku glosnik zaczal tak
    cicho chodzic, ze ledwo w mieszkaniu mozna bylo uslyszec rozmowce, a o
    wyjsciu mowy niee bylo. To samo z mikrofonem. Ludzie ledwo mnie slyszeli.

    Od tamtej pory unikam sprzetu Sony jak ognia.

  • 4. Data: 2018-11-25 15:29:32
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czekaj - ale skad poswiata na cyfrowym LCD ?
    >
    > Czyzby znow elektrolity w zasilaczu ?
    >
    > Czy sam LC sie zestarzal ...

    To jest możliwe że sam kryształ coś nie ten teges - masz np chwile znaczek
    CANAL+ w rogu, przełączasz kanał na inny a CANAL+ w postaci tym razem
    czarnego ducha zostaje na ekranie prawie 2 minuty.
    W czasie ogladania też jasna scena zostaje na ekranie przez kilkanaście
    sekund w postaci ciemnego ,,wypalenia" chwilowego.

    Myślisz że to zasilacz?

    > Bo ja wiem ... inne tez dlugo trwaly

    > A kto wam te telewizory kupi, jak zrobicie za dobre :-)

    Na razie ja w ogóle coraz mniej TV oglądam.
    Inne, mniejsze ekrany mają coraz większy udział w tym oglądaniu które
    jeszcze zostało.

  • 5. Data: 2018-11-25 17:19:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 15:29, Pszemol pisze:

    > To jest możliwe że sam kryształ coś nie ten teges - masz np chwile znaczek
    > CANAL+ w rogu, przełączasz kanał na inny a CANAL+ w postaci tym razem
    > czarnego ducha zostaje na ekranie prawie 2 minuty.

    To nie kryształ, to coś ze sterowaniem/panelem.
    Tak samo ma czasami w rocznym LG G5.
    Jakby od jakiegoś wstrząsu czasami nie czyściło do końca ekranu.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2018-11-25 17:20:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    > A poważniej - w ubiegłym wieku kupiłem mały TV Sony z kineskopem Trinitron.

    Drut nie przeszkadza ;) ?

    Miałem w rękach monitor komputerowy Trinitron i drut widziałem mimo
    opinii innych że nie widać, przez kilka lat.

  • 7. Data: 2018-11-25 19:08:57
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.11.2018 o 10:25, J.F. pisze:
    > A kto wam te telewizory kupi, jak zrobicie za dobre

    No, a poco sprzedawać telewizory, jeśli samochody, pralki i inny sprzęt
    były by równie dobre? O ile wiem, to wszystkie te firmy zdobyły prestiż
    i majątek jak dobre wyroby robiły. IBM, ICL, Sony itp.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 8. Data: 2018-11-25 21:47:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 14:29:32 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> [...]
    > W czasie ogladania też jasna scena zostaje na ekranie przez kilkanaście
    > sekund w postaci ciemnego ,,wypalenia" chwilowego.

    Zasilacz moglby byc, gdyby zmienil napiecie i jakos to wplywalo na
    dzialanie matryce.

    Ale przeciez nie tak - jak ci znaczek 2 minuty pozostaje, a reszta
    tresci sie zmienia, to sprawa jest programowa.

    Hm, chyba ze ten znaczek wyjatkowo jasny, a tak jak mowisz - jasne
    zamienia sie w ciemne.

    Nie ma tam jakiegos ulepszania obrazu w opcjach ?

    Na pewno LCD ? Moze plazmowy ?

    > Na razie ja w ogóle coraz mniej TV oglądam.

    Ja jakos tez. I ciagle trzymam stary tv, i coraz bardziej sie
    zastanawiam czy jest sens kupowac nowy.

    No ale stary kiedys padnie, a nowe potanieja pewnie na tyle, ze kupie,
    bo to grosze :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-11-26 03:07:26
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 25 listopada 2018 17:19:44 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > To nie kryształ, to coś ze sterowaniem/panelem.
    > Tak samo ma czasami w rocznym LG G5.
    > Jakby od jakiegoś wstrząsu czasami nie czyściło do końca ekranu.

    Mialem/mam taka karte graficzna co na gorze obrazu jakies duchy wyswietlala i czasem
    tytul paska okienka sie leniwie nie chcial usunac po tym jak sie okienko zmniejszylo.

    Co troche mnie śmieszy jak słysze utyskiwania ludzi ze cyfrowe przesłanie obrazu
    nigdy ne powoduje "analogowch" poświat/powidoków :)

    Co za czasy :)

  • 10. Data: 2018-11-26 05:46:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-25, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > po niecałech 10 latach poświata jest już tak wyraźna, że zwyczajnie nie da

    Mam podobne doświadczenia. Kiedys miałem jamnika. Do dziś działa. Ze
    20-25 lat? Pierwszy LCD kupiony koło 2005. Wytrzymał może 3 lata przy
    bardzo umiarkowanym użytkowaniu. Dwa aparaty, średnia i-wyższa półka -
    pierwszy przestał dobrze ostrzyć po jakiś 3 latach, drugi zaczął miec
    problemy ze stabilizacją już po roku. Dwa laptopy vaio, wyższa półka,
    aku popadały w ciągu roku, oba laptopy nie przeżyły 3ch. Tragedia. A
    takie LG czy Canony czy Delle się u mnie jakos bez problemu trzymają.

    --
    Marcin