  • 21. Data: 2014-08-01 22:30:20
    Temat: Re: Autobus rusza z przystanku na drodze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA37CC8E51A63budzik61pocztaonetpl@127
    .0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Dlaczego moze ruszyc nie uwazajac na omijająych go?

    A jaki przepis mu tego zabrania?

    > Skoro go omijam, to znaczy ze on nie jest w ruchu.
    > Wiec musi sie właczyć do ruchu.

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    Zwykłe ruszanie i włączanie się do ruchu to dwie różne rzeczy.

    Aczkolwiek sam nie wiem jak traktować zatrzymanie się przy przystanku.

    > Dlaczego moze to zrobic bez ogladania się na innych?

    A jaki przepis mu to nakazuje, zakładając że nie włącza się do ruchu?

  • 22. Data: 2014-08-01 23:15:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2014, charwel(Oo)==::: wrote:

> [...]

    A jaki znak ma dać, jeśli chce ominąć stojący przed nim inny pojazd?
    Kierunkowskaz służy zdaje się do sygnalizacji zamiaru zmiany pasa
    ruchu lub kierunku jazdy, coś przeoczyłem? ;)
    (i zawsze powiadam, że dłuższa chwila jest potrzebna, kolejarze
    też kiedyś mieli proste semafory, nim doszli do 7 świateł na słupku ;))

    > Kurcze czekaj, czekaj. Faktycznie niedawno robiłem kat.A i tam w teście było
    > jako prawidłowe zachowanie nie włączenie kierunkowskazu, jeżeli ruszasz po
    > zatrzymaniu się na jezdni (przy krawężniku).

    Co najmniej raz widziałem przypadek, kiedy przekonanie przystępującego
    do omijania że omijany sygnalizuje ruszenie skończyło się ostrym
    użyciem hamulców.
    Omijany (autobus) w lusterku mógł nie widzieć schowanego za nim, zabierającego
    się do omijania, zaś omijający (niesłusznie) założył, że omijany nie ma
    zamiaru zmiany pasa i sygnalizuje "ruszenie na wprost" i z "zwyczajową
    miejską 50++ ++" śmiało wyskoczył zza węgła.
    A przed omijanym stał minibus.
    W tamtym miejscu już nie do powtórzenia (zajrzałem na street view,
    wydzielona zatoczka itp) ale "gdzieś" taki przypadek pewnie jest ciągle
    wykonalny.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2014-08-01 23:19:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2014, Cavallino wrote:

    > Oczywiście kierunku użyć musi

    Jeśli nie zmienia kierunku? (rusza wzdłuż drogi)
    Poproszę o przepis.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2014-08-02 05:39:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A jaki przepis mu tego zabrania?

    Ten ktory mówi, ze włączając się do ruchu należy ustąpić pierwszenstwa
    innym pojazdom?

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    > Zwykłe ruszanie i włączanie się do ruchu to dwie różne rzeczy.
    >
    > Aczkolwiek sam nie wiem jak traktować zatrzymanie się przy przystanku.

    No własnie...

    > A jaki przepis mu to nakazuje, zakładając że nie włącza się do ruchu?

    Jeżeli nie włącza sie do ruchu to... No własnie - to co? :)

    No i jest inny case podany przez kolegów - jezeli ruszy, ma juz powiedzmy
    5km na godzine a jest wyprzedzany to nie wolno mu przyspieszać, prawda?

  • 25. Data: 2014-08-02 05:39:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

> [...]
    > ma zamiaru zmiany pasa i sygnalizuje "ruszenie na wprost" i z
    > "zwyczajową miejską 50++ ++" śmiało wyskoczył zza węgła.

    No ale ta sygnalizacja miałaby być właśnie po to aby dać znać, że ruszam i
    nie wyprzedzaj mnie. Albo przynajmniej zachowaj szczególną ostrożność.

  • 26. Data: 2014-08-02 08:35:32
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    W dniu 8/1/2014 23:19, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jeśli nie zmienia kierunku? (rusza wzdłuż drogi) Poproszę o przepis.

    Zdaje sie, ze jak nie zmienia kierunku ruchu to wlaczac nie musi (czyli
    jak wyjezdza z zatoki to akurat musi). Niemniej nadal jest wlaczajacym
    sie do ruchu i musi ustapic pierwszenstwa wszystkim uczestnikom ruchu.
    Czyli wlasciwie wychodzi na to, ze cokolwiek sie stanie w takiej
    sytuacji to wina za zdarzenie bedzie po stronie autobusu.

    --
    mk4

  • 27. Data: 2014-08-02 08:52:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1408012319090.3504@quad..
    .

    > Jeśli nie zmienia kierunku? (rusza wzdłuż drogi)

    Odpowiadałem w pierwszym poście na wyjazd z zatoczki.
    Nie przyszło mi do głowy że Budzik pyta o zwykłe ruszenie na prostej drodze,
    dopóki nie sprecyzował.

  • 28. Data: 2014-08-02 08:53:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ten ktory mówi, ze włączając się do ruchu należy ustąpić pierwszenstwa
    > innym pojazdom?

    Jasne, tylko w dalszej części założyłem że do ruchu się nie włącza.

    > Jeżeli nie włącza sie do ruchu to... No własnie - to co? :)

    To nic, zamyka drzwi, naciska gaz i jedzie.

    > No i jest inny case podany przez kolegów - jezeli ruszy, ma juz powiedzmy
    > 5km na godzine a jest wyprzedzany to nie wolno mu przyspieszać, prawda?

    Prawda.

  • 29. Data: 2014-08-02 09:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie przyszło mi do głowy że Budzik pyta o zwykłe ruszenie na prostej
    > drodze, dopóki nie sprecyzował.

    Przeciez napisałem, ze przystanek bez zatoczki... ;-P

  • 30. Data: 2014-08-02 09:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Prawda.

    Czyli ktorej wersji by nie przyjąć (włącza se do ruchu czy nie) to i tak
    powinien wziąć pod uwagę to ze jest akurat wyprzedzany czy wymijany.
    Dzieki.
    Ufff, tak mi wychodziło na chłopski rozum... :)