  • 11. Data: 2019-09-13 00:44:58
    Temat: Re: Autonomiczny...
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-12 22:03, heby wrote:
    > On 12/09/2019 21:46, kk wrote:
    >>> E tam. Pojedyncze grosze.
    >>> https://www.aliexpress.com/item/32826668042.html
    >> Cyfrowa człowieku, cyfrowa.
    >
    > NIc nie pisałeś że cyfrowa.

    To połącz takie normalne. Gdyby to była gotowa macierz to rozumiem, ale
    jeszcze nie spotkałem wyświetlacza o odpowiednich cechach do
    umieszczenia na szybie. Może tylko nie spotkałem.

    > Jeden kabelek to tak naprawdę trzy nóżki. Ciągle trzeba lutować.

    No trzeba, ale jest tego 2x mniej, połączenia krótkie i da się podłączyć
    do Arduino bez dodatkowej elektroniki.

    > Ja? Gdzie ja napisałem że chce? To raczej niejaki "kk" coś mówił że
    > chce. Pytaj jeg... a nie czekaj ...

    Że chciał. Trochę już się pozastanawiałem i nie widzę dobrego
    rozwiązania. Wyświetlacz na szybę ma być przezroczysty. Te macierze
    zasłaniają. Z diodek cyfrowych dałoby się zrobić macierz przez którą coś
    widać. Producent nie powinien mieć z wykonaniem takiego wyświetlacza
    wielkiego problemu, ale jednostkowo jest trudno.

  • 12. Data: 2019-09-13 01:26:26
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-13 o 00:44, kk pisze:

> [...]
    > widać. Producent nie powinien mieć z wykonaniem takiego wyświetlacza
    > wielkiego problemu, ale jednostkowo jest trudno.

    Jesteś w błędzie. Odpowiednia folia na szybie i masz wyświetlacz HUD.
    https://allegro.pl/oferta/projektor-hud-obd-2-wyswie
    tlacz-lcd-na-szybe-auta-7760391407

    Na tylną nie ma w ofercie ale da się zrobić bez problemu.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2019-09-13 07:13:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/09/2019 00:44, kk wrote:
    > To połącz takie normalne.

    Ludzie to robili na przestrzeni ostatnich 30 lat :D

    > Gdyby to była gotowa macierz

    Linka dostałeś. Jest ich milion rodzajów.

    > to rozumiem, ale
    > jeszcze nie spotkałem wyświetlacza o odpowiednich cechach do
    > umieszczenia na szybie. Może tylko nie spotkałem.

    Chciałeś zrobić. Nie wiadomo po co skoro są gotowe.

    > Wyświetlacz na szybę ma być przezroczysty.

    Szyba nie musi być przezroczysta wiec wyświetlacz tym bardziej. Jak
    bardzo potrzebujesz to można szybę przyciemnić i zastosować rzutnik od
    chińczyków za 100zł o żałosnej rozdzielczości. Nocą coś widać bo
    sprawzałem kiedyś.

    > widać. Producent nie powinien mieć z wykonaniem takiego wyświetlacza
    > wielkiego problemu, ale jednostkowo jest trudno.

    Chińczycy sprzedają na sztuki.

  • 14. Data: 2019-09-13 10:17:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-09-11 o 22:20, kk pisze:
> [...]
    > również wykorzystanie powierzchni tylnej szyby, jako ekranu - tła - dla
    > rzutnika "informacji". Ten wyświetla na szybie szereg znaków
    > informujących innych uczestników ruchu o tym, co dzieje się przed
    > pojazdem. W ten sposób można zdecydowanie zredukować np. liczbę wypadków
    > na przejściach dla pieszych. Mercedes ESF, który zatrzyma się, by
    > przepuścić pieszego, wyświetli na tylnej szybie piktogram
    > przedstawiający pieszego na przejściu. Inne z wyświetlanych na szybie
    > znaków to m.in.: informacje o silnym wietrze, korku, robotach drogowych

    1. Grafika komputerowa czyni nieustające postępy.
    2. Ten Mercedes porusza się miedzy 30 a 40 km/godz. - takie teraz są trendy.

    T.

  • 15. Data: 2019-09-13 18:41:25
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-13 01:26, RadoslawF wrote:

    > Jesteś w błędzie. Odpowiednia folia na szybie i masz wyświetlacz HUD.
    > https://allegro.pl/oferta/projektor-hud-obd-2-wyswie
    tlacz-lcd-na-szybe-auta-7760391407

    Jaki znowu HUD?! To nie ma żadnego związku z wyświetlaniem na tylnej
    szybie innym kierowcom. To jest do wyświetlania kierowcy odbicia na
    przedniej.

    > Na tylną nie ma w ofercie ale da się zrobić bez problemu.

    Da się? Aaa aaa

  • 16. Data: 2019-09-13 18:52:52
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-13 07:13, heby wrote:

> [...]
    > bardzo potrzebujesz to można szybę przyciemnić i zastosować rzutnik od
    > chińczyków za 100zł o żałosnej rozdzielczości. Nocą coś widać bo

    Może i gdzieś są wyświetlacze jak w tym mercedesie, ale Ty nie wiesz
    gdzie więc pieprxyx od rzeczy.

  • 17. Data: 2019-09-13 18:59:35
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-13 10:17, T. wrote:

    > 1. Grafika komputerowa czyni nieustające postępy.
    > 2. Ten Mercedes porusza się miedzy 30 a 40 km/godz. - takie teraz są
    > trendy.

    Żal Ci czy o co chodzi ?

  • 18. Data: 2019-09-13 19:05:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/09/2019 18:52, kk wrote:
    > Może i gdzieś są wyświetlacze jak w tym mercedesie, ale Ty nie wiesz
    > gdzie więc pieprxyx od rzeczy.

    Czas papu i lulu. Dobranoc.

  • 19. Data: 2019-09-14 11:33:52
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-13 o 18:41, kk pisze:

    tlacz-lcd-na-szybe-auta-7760391407

    > Jaki znowu HUD?! To nie ma żadnego związku z wyświetlaniem na tylnej
    > szybie innym kierowcom. To jest do wyświetlania kierowcy odbicia na
    > przedniej.

    Religia ci zabrania wyświetlić w ten sposób na tylnej szybie?

    > Da się? Aaa aaa

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2019-09-14 11:55:56
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-14 11:33, RadoslawF wrote:

    tlacz-lcd-na-szybe-auta-7760391407

    > Religia ci zabrania wyświetlić w ten sposób na tylnej szybie?

    To nie wyświetla się na szybie tylko odbija. Działa jak kierowcę
    ustawisz w konkretnym miejscu naprzeciwko nadajnika obrazu. A tu
    kierowcy poruszają się i nic z tego nie będzie.