  • 1. Data: 2009-01-08 22:43:30
    Temat: BIOS i RAM
    Od: "JanuszS" <j...@d...com>

    Help :-)

    Kupiłem nowe kostki pamieci Kingston KHX320AK2/2G i

    w specyfikacji pisze że po przestawieniu zasilania na 2,65 V mozna ustawic
    je 2-3-2-6-1

    jak to odnieść do

    Bo przy ustawieniu automatycznym jest przykladowo

    Taktowanie 333 a powinno byc 400

    Tcl 2,5 tu to wiem ma byc 2 a reszta ?
    Tras 7T
    Trcd 3T
    Trp 3T
    Trc 10T
    Trfc 12T
    Trwt 4T
    Twr 3T
    1T/2T Momory Timing 2T

    Co jest czym w odniesieniu do zakładanych 2-3-2-6-1

    Próbowałem ustawic ale ... nieudało sie i dobrze ze wrociło do stratowych
    ustawień :-)

    Teraz to wydajnośc kupinych pamieci idzie w gwizdek (a nawet mam w tescie
    mniej niz wcześniej)

    Będę wdzieczny za pomoc

    Znaczy udało sie ustawic 2-3-2-6-1 (jak to mówia po googlowałem :-)) ale ..
    Dało rady ustawic tylko dwa banki pamieci po włozeniu kolejnych dwóch zwis -
    czyli nie startuje nawet pdsystem grafiki
    Kostki wszystkie jednalowe kupine w dwóch parach

    płyta Asus A8N - SLI Delux
    Przy ustawieniu na auto pracuja wszystkie banki pamieci ale ... wydajnosc
    pozal sie ... 3-3-3-8-2

  • 2. Data: 2009-01-09 07:00:30
    Temat: Re: BIOS i RAM
    Od: tutam <t...@t...pl>

    > płyta Asus A8N - SLI Delux
    > Przy ustawieniu na auto pracuja wszystkie banki pamieci ale ... wydajnosc
    > pozal sie ... 3-3-3-8-2

    Taka uroda chipsetu nforce 4 i kontrolera pamieci zintegrowanego z CPU -
    przy obsadzeniu wszystkich gniazd pamięci zapomnij o dobrym OC.

  • 3. Data: 2009-01-09 07:36:28
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 8 Jan 2009 23:43:30 +0100, JanuszS napisał(a):

> [...]
    >
    > płyta Asus A8N - SLI Delux
    > Przy ustawieniu na auto pracuja wszystkie banki pamieci ale ... wydajnosc

    Przy AMD jedyne co da zauważalny (w granicach 2-5%) wzrost wydajności to
    mniejszy Tcl. Memory Timing ustawiony na 1T też trochę daje. Niestety przy
    obsadzonych czterech bankach wątpliwe czy uda Ci się to osiągnąć. Zresztą
    płyta sama po wykryciu takiego obsadzenia zazwyczaj (w zależności od
    BIOS-u) ustawi łagodniejsze timingi.